וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון הנהיגה ישלל לך בקרוב?

ירון אדרי

16.6.2011 / 16:28

אגף התנועה של משטרת ישראל יגביר את פעילות האכיפה בסופי השבוע הקרובים. על הכוונת נהגים חדשים וצעירים, שיכורים, ממהרים ופסולי רישיון

בהמשך לפעילות אגף התנועה של משטרת ישראל בסוף השבוע האחרון עליה דיווחנו לכם מוקדם יותר השבוע, תוגבר פעילות האכיפה גם בסופי השבוע הקרובים. דובר אגף התנועה רפ"ק יגאל הבשור מסר לוואלה! רכב כי הפעילות תכלול פריסת שוטרי תנועה באופן גלוי וסמוי לאורך צירי תנועה בינעירוניים וכן בתוך תחומי הערים וכי האכיפה תמוקד כנגד עבירות תנועה חמורות המסכנות חיים כגון שכרות ומהירות לצד אכיפה חסרת פשרות כנגד עבירות בריונות כביש. בנוסף, יורחב השימוש בסמכויות הנתונות בידי קציני התנועה ויערכו יותר שימועים במקום ("על אתר") במסגרתם תיבחן פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה בת חודש ימים והשבתת הרכב לתקופה זהה בגין עבירות תנועה חמורות.

בסוף השבוע האחרון נשללו רישיונות הנהיגה של כמאה נהגים ומספר דומה נרשם גם בהשבתת מכוניות לתקופות שונות החל מ-30 ימים בגין נהיגה בשכרות, מהירות מופרזת, נהיגה בפסילה ועוד. זאת בהתאם לתפישת הפעלה חדשה שגיבש אגף התנועה על פי ניתוח מגמות בתחום התנועה, לרבות רמת הנסועה, היקף האכיפה והתאונות. הפעילות הממוקדת תשלב את כלל הכוחות הרלוונטיים ובכלל זה שוטרי ומתנדבי מערך התנועה בערים ובמשטרת התנועה הארצית, בלשי היחידה המרכזית של אגף התנועה, יחידת המסוקים של אגף המבצעים ורוכבי סיירת האופנועים.

"הושם דגש על אכיפה מניעתית והרתעה לצד נוכחות מוגברת בסופי שבוע בהתאם למאפייני התנועה", כך לדברי הבשור. הפעילות תתמקד בתנועתם הערה של בלייני סוף השבוע, החל מערב חמישי ועד ראשון בבוקר, בדרכם למקומות הבילוי בין השעות 22:00 ל-01:00 לפנות בוקר והחל מהשעה 03:00 תופנה הפעילות לצירי היציאה מאתרי הבילוי. פעילות זו מתמקדת בעיקר בנהגים חדשים וצעירים שלדברי אגף התנועה "לעתים נוהגים תחת השפעת משקאות משכרים ו/או סמים ובעיקר באופן פרוע הכולל אי ציות לרמזורים, נהיגה במהירות מופרזת ואף נהיגה ללא רישיון נהיגה".

זייף רישיון ונתפס פעמיים בשבועיים

עוד מאגף התנועה נמסר כי סיירת האופנועים הדרומית של משטרת התנועה הארצית תפסה השבוע בסמוך לדימונה נהג בן 17 וחצי תושב ביתר עילית, תוך שהוא מנסה להערים על השוטרים עם הצגת רישיון הנהיגה של חברו שישב לידו. מבדיקה במסוף המשטרתי עלה כי הרכב בו נהג הורד מהכביש לפני שבועיים לאחר שהנהג נתפס נוהג בו תוך שהוא מציג רישיון מזוייף, אך זה לא הופקד כנדרש בחוק.

השבוע כאמור נתפס בשנית כאשר בזמן שחלף הספיק לעבור את מבחן הרישוי ולקבל לידיו רישיון נהיגה חוקי. הסיבה בגינה שוב בחר להציג רישיון נהיגה שאינו שלו היא היותו נהג חדש וחברו לא רשאי לשמש כמלווה כנדרש בחוק. הנהג נעצר והועבר להמשך טיפול חקירות במישור הפלילי בגין התחזות לאחר והכשלת שוטר בפעם השניה ובהמשך יקבל זימון לדין ורכבו הושבת לתקופה בת 90 יום.

עוד השבוע נתפס באותו קטע כביש נהג צעיר נוסף תושב טירה בעת שנהג ברכב מסוג שברולט במהירות 175 קמ"ש בקטע בו המהירות המרבית המותרת הינה 90 קמ"ש. להגנתו אמר הנהג כי מד המהירות הראה 140 קמ"ש ולא יותר. רישיונו נשלל במקום במקום על ידי מפקד הסיירת הדרומית פקד אבי רז והוא יזומן לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully