וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: אודי A6 החדשה

19.6.2011 / 11:54

מכונית הסלון אודי A6 החדשה שודרגה מקצה לקצה כדי להנחית לב.מ.וו ומרצדס סטירה מצלצלת. יכול להיות שהם עלו על משהו

בשנים האחרונות כרתה אודי חוזים שהזניקו את המותג להישגים ורווחים חסרי תקדים מאז התמוססות 'אוטו-יוניון' ב-1965. אחד המהלכים המבריקים שתרמו להמראתה נבע מפשיטתה על מסכי הקולנוע והבית. המותג הגיע להסכמים עם חברות שמפיקות סרטים וסדרות עתירי תקציב בסדר גודלן של מדינות. הבמאים העניקו במה לכמה מכלי-הרכב הטובים ביותר שיצאו את חטיבת הפרמיום, והצופים נכבשו עם הפופקורן והחטיפים בידיים.

עד כמה מבוקשת אודי על הסט? הנה טעימה. ב'איירון-מן' בגילומו של רוברט דאוני ג'וניור ככבה מכונית העל R8 (הסרט גרף 580 מיליון דולרים בעולם). ב'טרנספורטר 3' נהג ג'ייסון סת'יטהם באודי A8 וגם ליאם ניסן סחט מ-S8 ביצועים ב'חטופה'. ב'סופרמן חוזר' הופיעה אודי Q7, שרה ג'סיקה פרקר שוטטה עם אודי A3 בסרטון קטן וזו רק ההתחלה. מישהו באודי קלט שגלגלים משודכים אל ידוענים זה ביג ביזנס. היום שאודי תזכה להטביע את הג'אנטים במרצפת בטון על שדרת הכוכבים נמצא מעבר לפינה.

אלא שאז, מגיעים לאודי A6. שאין לה זיקה לסלבס או לאבק כוכבים (שלא נדבק אפילו בסוליות הצמיגים העבים שלה). התכנון של המכונית מאז הווסדה לא זכה למחמאות. ולא, זה בגלל שהייתה גרועה. זו האופוזיציה שמוציאה ממנה את כל מה שאין. שתי גרמניות וותיקות קיפלו לה את הזנב בין הגלגלים - ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. הצמד הציע אופי אטרקטיבי על פניה, ובלא מענה נחלה A6 מפלה בכל אירוע שהשלוש הללו התכנסו. גם אינפיניטי M ויגואר XF קוראות עליה תגר כעת (חרף צעירותן).

בינתיים ועד שנוכל לאמוד את כולן יחד, לקחנו את אודי A6 למבחן דרכים בגפה. את המאפיינים שזקוקים לשיפור הבטיחו אודי ללטש כשהכריזו על הדור החדש אשתקד. האם הסלונית המתבגרת תסיר מעצמה את חסרונות העבר?

מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6/ניר בן טובים

רואים שש-שש

הפעם לא יכולנו לדקלם את המנטרה הקבועה. ההבחנה לפיה מכוניות אודי דומות אחת לאחרת משל עשו המשרטטים קופי-פייסט והחליפו ספרה בטוסיק, לא בקעה מגרוננו במפגש מול הדור הרביעי. ה-A6 החדשה היא מכונית נאה ואלגנטית מכל פן שתבחרו לעיין בהופעתה החיצונית. יש בה קווים עתידניים, גוף איתן, גופי תאורה חדים, חישוקים (18 אינטש) של מיליון דולר ורובד השראה והשפעה משנות ה-80, המשתקפים כיום במכוניות ראווה כגון הקוואטרו קונספט. מבלי לשלול מהאופנתיות של A1 או מהחיטובים של TT ו-R8, לטעמנו ה-A6 היא המושכת כיום בקבוצת אודי. ואם התמונות לא עושות לה צדק בעיניכם, המציאות תבטיח שכן.

בתא הנוסעים, אם תרשו לנו, נדלג על סעיף איכות החומרים - שם יוצאת אודי A6 עם ציון של 10 פלוס מכל השופטים מושחזי העין והמקלדת. רמת החיפוי על הדפנות והירידה לפרטים הקטנים השאירה אותנו נטולי הערות ציניות על פלסטיקה, גימור, או דקור מסוג כזה או אחר. הכול מהודק למקומו כאילו ננטע שם לפני עשרות שנים. ואם תצליחו לנתק בקר או פקד ממקומו, כדאי שתבדקו אם לא נטלתם בלא ידיעה חלק בניסוי במעבדת סטרואידים.

הנדסת האנוש שודרגה למכביר, יותר משנים קודמות בכל אופן בהן שרר מעט כאוס שהקשה על המשתמשים. במקום לסנוור את הנהג על רקע תפאורה מתחכמת, ה-A6 החדשה מתופעלת במערכת ה-MMI המחודשת כמפתח לכל הרצונות. כמעט כל מה שעולה על הדעת אפשר לבצע למכלולים שלה - המכאניים והאלקטרוניים, מעמדת המרכז והגלגלת הכסופה. החל מכיוון בתמיכת המושבים החשמליים הכורסתיים והנוחים (תצוגה על המסך המרכזי), שליטה על בקרת האקלים, וכמובן שמנגנון ה-'דרייב סלקט' מציע בחירה מופרדת בין מספר מצבי נהיגה. פרט לכך, במכונית המבחן הותקנה מערכת שמע יוצאת מן הכלל של BOSE, ולמי שנבלע בעולם של צלילים ומאחר בתגובות, יש גם בקרת שיוט אקטיבית שמנטרת את המרחק מהרכב מלפנים ובולמת אוטומטית. ברמה הבטיחותית, אתם מסודרים.

במידותיה אין ממש שינויים גדולים בהשוואה לדור הקודם. היא גדלה בבסיס הגלגלים ל-2.91 מ' אבל השאר נותר דומה. שטח פנים להשתרע בו יש מלפנים ומאחור לכל אחד. בהנחה שהיושבים בשורה הקדמית אינם בסגל של דאלאס מאבריקס, בהחלט אפשר לאכלס מאחור שלושה אנשים וגם לתחוב את כל ערמות הציוד שלהם בתא המטען הענקי המכיל 530 ל'.

מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6/ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור/ניר בן טובים

הזמן עצר מלכת

אנשים שנחטפו על ידי חייזרים חווים איבוד תחושה של זמן. אנחנו קוראים לזה 5.9 ש' על השעון מ-0 ל-100 קמ"ש. איפשהו על הסקאלה כשהמחט טיפסה למהירות תלת ספרתית הכול נעצר במקומו. העולם יצא להפסקה זולת אודי A6 שדוהרת על הכביש וקורעת את האספלט. דקה אחרי שהספקנו לעכל את המספרים על הדף רשמנו זמן של 4.4 שניות מ-80 עד 120 קמ"ש. חזרנו על כך בכמה מקומות כדי לוודא שגלי המוח שלנו תקינים. הסטופר לא זייף. תמיד הקרין את אותם הנתונים ולא שיטה במציאות או בנו. המשכנו בכל זאת לאמץ אותה באמתלה כי זו הנאה לראות את נהג המשפחתית מאחרינו מצטמק לנקודה אפורה במראה הפנימית.

כשבחזית מנוע FSI בנפח 3.0 ל' שמפיק מהליבה 300 כ"ס בין 2,500 ל-6,500 סל"ד, ו-44.8 קג"מ ב-2,900 סל"ד, אין לך אלא להסיר את הכובע בפני אודי על יחידה שקרובה לשלמות טכנולוגית. שישה צילינדרים מוגדשי-על בחיבור לתיבת הילוכים S טרוניק עם שבעה יחסי העברה ותפעול פדלים מגלגל ההגה, הופכים את אודי A6 למכונית שקשה להאט אותה כשהיא צוברת מומנטום (גם כי לא ממש רוצים). הטכנולוגיה שהיא אוצרת מכשירה אותה כמכונת שיוט עם יכולת לא מבוטלת לחסל לכם את הרישיון לצמיתות.

כשהמנוע משייט ב-100 קמ"ש, הדבר היחידי שמסתנן פנימה זה רעש מהגלגלים (עם חישוקים בקוטר צלחת לווין, זה לא מפתיע). את ההילוכים שחולפים להם כאילו מרוחים בשמן זית תרגישו פה ושם, ולהוציא שיהוק קליל ביציאה נרגשת מהמקום אין תלונות. גם התחושה מדוושת ההאצה היא בדיוק במידה שבה מוגדלים הביטחון והרגשת השליטה במכונית ובאופי של המנוע. צריכת הדלק הייתה חיובית מאוד והסתכמה ב-8.2 ק"מ לליטר בממוצע. אפשר להתפרע ולאכול גביע קוטג' בכיף.

מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6/ניר בן טובים

מאסטר שף

כמה שנים קודם ל-A6 החדשה פצחה אודי בתכנית להפחתת משקל. דיאטת כסאח להשלת עשרות קילוגרמים מהתפריט המתכתי. המהלך נחנך בקונספט בקרב מומחי קבוצת המירוצים, והיום מתורגם במיומנות לכלי-רכב לבושים במלתחות על בסיס תרכובת אלומיניום. ה-A6 נאמדת כמכונית הרזה ביותר בסגמנט עם פחות מ-1.7 טון עם שני בני-אדם ממוצעים. איך עושים את זה? ממירים את הדלתות, מכסה המנוע, המתלים והכנפיים בחומר לעיל. עכשיו קחו את זה, תחברו 300 כ"ס והנעת קוואטרו כפולה לכל הגלגלים, ודמיינו בעצמכם מה המתין לנו בקטע הבא.

כי ברגע שהכביש הסרגלי בדרום רמת הגולן החל להתעקם, והגובה מעל הכנרת נערם, ה-A6 מאמצת כוחות-על ושותלת את עצמה ברצועת האספלט ללא רגשי נחיתות (אירועים שעדיין רודפים אותה בסיוטים נגד הבווארית). כפות הידיים לופתות את ההגה, קצות האצבעות מתקתקות על הפדלים בחמוקיו לקראת מעבר למצב ידני, והמנוע מזפזפ אותה בין הפיתולים באדישות.

היא פורצת לשבלול סיבובים במהירות דמיונית. לומר שהסלונית השחורה "אוחזת" זו הגדרה ענייה עבור ה-A6 החדשה. יכולת התמרון והמפגש עם עקלתונים מחלצים ממנה תכונות ניהוג שלא זכורות לנו לאחרונה במכוניות הסלון של אודי. ההגה לו תגבור חשמלי - ועל אף שנעדר ממנו מידע ומשוב ישיר מהכביש, מנתח בצייתנות את שאלות הנהג כשדוושת הגז נרמסת עמוק לרצפה, ומערכת הקוואטרו מנתבת את החרטום פנימה כלפי לב הסיבוב.

תתי היגוי היא מייצרת בכמויות מזעריות וגם היגוי יתר כמעט ולא קיים כאן. ובכל זאת, לסחוט ממנה קולות של גומי בוער זהו מהלך שכפוף לשימוש מוגזם בדוושת הבלמים או משחקים חריפים תוך כדי שינויי כיוון. משחקי זנב אפשר לבצע רק תחת עומסים כבדים בעליל, אבל ההנעה הכפולה סוחפת אותה מהר מידי החוצה משם והנה אתם שוב על הקו הישר.

אלא אם תנסו ממש להעיף אותה באוויר (גם את זה מבצעת בחן וסגנון של מכונית ראלי), רמת הביטחון שלכם לא תצנח מ-100 אחוזים ב-100 אחוזים מהזמן. וכך קורה שוב ושוב, כל העת שבה אנו משתאים כיצד היא מסרבת לעזוב את הכביש ומציפה את הנהג ביכולת גבוהה מאוד, עד שלבסוף הכביש הישראלי מובס ולא מסוגל להכיל את הביצועים שלה.

כמו כל מכונית סלון טובה, אודי A6 יודעת כיצד לפייס את היושבים אחרי כמה מקטעים מותחים. פשוט וקל; לוחצים על מתג ההגדרות, מעבירים את הסלקטור ל'נוחות', ונותנים לה לגלוש בנמנום. את הקילומטרים הארוכים חזרה למרכז היא גומאת משל היו מטרים בודדים שרצים על לוח המחוונים. בורות, מהמורות וכבישים לא ראויים לבולמיה, היא מסירה מהדרך בקלילות. שוב פעם גילינו כי הזמן במחציתה פשוט נעלם.

מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6/ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6. ניר בן טובים
מבחן דרכים אודי A6/ניר בן טובים

שר הטבעות

נתחיל עם החובות לצרכן. אודי A6 החדשה עולה על קודמתה בעשר רמות. היא נוחה ממנה, הטכנולוגיה שבה קודמה שנות-אור קדימה (בפרק זמן קצר, מתברר), טיב החומרים ללא דופי, היא בטיחותית ובטוחה בזכות בקרות חכמות, והנהיגה בה היא לא מעשה שיביא אתכם מנקודה אחת לשנייה, בלי לדון באריכות על הפטנטים בקבינה המהודרת. המלצה שלנו? קחו את ה-A6 הישנה שלכם, גשו לטרייד-אין, תוסיפו כמה שצריך ל-540 אלף שקלים ואל תביטו אחורה בחרטה. היא לא תגיע.

עבורנו הנהגים, סיפקה אודי A6 הרפתקה של כוכבת-על. אבל חייבים להפריד אותה ממכוניות שהן מגה-סלבס כמו R8 ו-A1. בניגוד אליהן, יש לה הבעת פנים של שחקנית מתודית. הפיתוח של הדגם הזה הוא מבצע רציני שאין לו נגיעה לכוכבים נולדים או מודחי ריאלטי שמילתם בעיתונות מובאת בדגשים של רכילות מהביצה. ה-A6 היא מכונית סלון שקורצה מחומר גלם אנושי שמדריך את קבוצת הלה-מאן של אודי לאליפויות. ובפעם הראשונה מזה שנים ארוכות, היא מסתמנת כפייבורטית מול שתי אחיותיה לדגל.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully