וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס: הדריפט הארוך בעולם

ירון אדרי

21.6.2011 / 12:07

מרצדס מאמצת את ענף הדריפטים כדי לקבוע שיא גינס בנהיגה על הצד. רק כניעת הצמיגים עצרו אותה אחרי שני קילומטרים ושליש

דריפטים הפכו בשנים האחרונות לענף ספורט מוטורי פופולרי מאוד, כך שלא מפתיע לראות חברה כמו מרצדס מאמצת אותם לצורכי יחסי ציבורי (פאוזה – אם אתם לא יודעים מה זה דריפטים חמור מאוד, אבל אף פעם לא מאוחר ללמוד). אלה העשן המיתמר וצרחות הצמיגים שמשיגים במספר שניות תשומת לב שגם מכונית פורמולה 1 ספק אם תשיג בזמן דומה. יחד עם נהג המבחן שלה מאורו קאלו ומכונית C63 AMG, היא הצליח לקבוע שיא גינס חדש בדריפט.

אז כמה אפשר לנסוע "על הצד" כשהישבן מבקש לפנות אבל ההגה אומר לו לעשות הפוך? טוב זו לא הייתה חוכמה גדולה לשבור את השיא שעמד על 394 מטרים. קאלו וה-AMG שלו הניעו, יצאו לדרך ומרגע שהישבן החל לענטז ועד שהוא נרגע עברו מרחק של 2,308 מטרים, כמעט פי שישה יותר מהשיא הקודם. מרשים.

קאלו החל את ניסיון שבירת השיא שלו על מסלול ההדגמה של מרצדס בסארי בריטניה במספר הקפות רגועות. אלא שמרגע הוצאת זנב המכונית מחוץ לקו הנהיגה ההגיוני ועימו ההיגוי ההפוך, הוא לא עצר עד להתשתם של הצמיגים מאחור. למעשה, קאלו המשיך עוד כשתי הקפות גם לאחר שאחד הצמיגים התפוצץ ולבסוף עצר כשהבין שלנסוע על הג'אנט זה כבר יותר מידי ראוותני ומסוכן.

אחרי כל הקידות לקהל והתצלומים המתבקשים עם נציג ספר השיאים של גינס, התפנה קאלו לספר על תוכניותיו לעתיד תוך הקפדה שמישהו במרצדס ישמע ויעזור לו להשיג אותו. "השיא הבא שארצה לשבור הוא נסיעה בעיניים מכוסות. אני לא יודע מה השיא, אבל נראה לי שאוכל לשבור גם אותו".

החלטנו לעזור לקאלו וחיפשנו בספר השיאים של גינס שם מצאנו כי המהירות הגבוהה ביותר שהושגה עם עיניים שלא ממש רואות עומדת על 292.89 קמ"ש. היא נקבעה במרץ 2010 על ידי זמר טורקי בשם מטין סנטורק עם מכונית פרארי. השיא לפניו אגב נקבע עם מכונית ב.מ.וו, אז כנראה שמרצדס לא תהסס לעמוד שוב לצידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully