וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה S2000 תקבל יורשת עממית

21.6.2011 / 14:35

הונדה תפתיע עם רודסטר חדשה שתחליף את ה-S2000 שייצורה הופסק. תצויד בטכנולוגיית חטיבת האופנועים ותשאל מרכיבים מ-CR-Z

הנה בשורה חגיגית שבטח תפנק את קוראי השורות. הונדה תייצר רודסטר חדשה בשנה הבאה לפי תרשימי קונספט מ-2008, כמתחרה עממית למאזדה מיאטה. כך מסתמן על פי דיווחים מכלי-התקשורת בגרמניה. על פי התיאורים האחרונים, שמחזקים פרסומים מוקדמים עליהם דיווחנו בספטמבר, עולה שהיצרנית היפנית ערוכה לקראת התחלת בנייתה של הדו-מושבית הקטנה, שתירש את מקומה של הונדה S2000 עליה השלום.

הפרטים אודותיה מתבהרים בהדרגה. מפרסומים מסביב לעולם מתגבשת תמונה לפיה הונדה תנצל את הטכנולוגיה והכישורים שנטעה ב-S2000 הקודמת, ותשלבם במכונית קומפקטית וזולה כך שתוכל לפנות לכיס הממוצע. ה-S2000 למי שאינו מכיר, התהדרה בחלוקת משקל אידאלית בין שני קצוותיה וחומשה במנוע בנפח 2.0 ל' אטמוספרי תאב סל"ד בעל 240 כ"ס ו-22 קג"מ, מחובר להנעה אחורית ותיבה ידנית. נתונים שהזניקו את הרודסטר היפנית ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. הונדה גנזה אותה כאמור בתום 10 שנים (1999-2009).

להבדיל ממנה, הרודסטר החדשה תניע (נכון לעכשיו) את הגלגלים הקדמיים (שומו שמיים), ותשען על פלטפורמה משופרת של הספורטיבית ההיברידית CR-Z. המנוע המיועד לא יגיע בדמות כלאיים (בנזין וחשמל) כפי שהניחו בשלבים מוקדמים אלא בנזין בגפו, ללא סיוע של מגדשי טורבו או מגדשי-על כמקובל במסורת הטכנולוגית (VTEC) של היצרנית. הנפח המוצע למכונית יכול שיהיה 1.3 ל' או 1.5 ל' בשילוב מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) להפחתת תצרוכת הבנזין.

התיבה הידנית לא תצא הפעם ממחלקת כלי-הרכב של הונדה. במקום תמסורת קונבציונלית משולבת מצמד רגיל, מתברר שהחברה תחנוך במכונית החדשה תיבה כפולת מצמד שנשלפה ישירות מאופנוע הספורט-תיור VFR1200 של חטיבת האופנועים. מה שבאופן רשמי הופך אותה למכונית הראשונה בחברה שתעשה שימוש בתיבה חצי אוטומטית.

שיווקה של הרודסטר צפוי להתרחש לקראת שנת 2013, עם תג מחיר משוער שינוע בסביבות 22 אלף דולרים. בהסתמך על הפיתוחים האחרונים ותכונותיה של ה-CR-Z, בהחלט יש למה לצפות, אפילו אם זו לא תהיה מ-מ-ש יורשת ל-S2000 הנפלאה. איך תגיב מאזדה? לא בטוח שהם ישנו משהו במתכונת המוכחת של הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם.

דעתכם דרושה: האם רודסטר עממית עם מנוע זעיר ראויה להחליף את ה-S2000 האגדית?

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully