וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כיף בלי דלק

22.6.2011 / 7:43

בעלי מכוניות ספורטיביות מדרגים את צריכת הדלק גבוה בסדר העדיפויות בבואם לרכוש מכונית ספורט חדשה. משנים גישה, מפחיתים הוצאה?

בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות, מודים נהגי ובעלי מכוניות ספורט שבעקבות הזינוק בתעריפי מחירי הדלק בארה"ב, הם מתנים את רכישת המכונית החדשה בכמות הבנזין שהיא צורכת, הרבה לפני שהם ניגשים לחתום על הצ'ק באולם המכירות. כך עולה ממחקר שנתי שמפרסם כעת מכון המחקר 'מריץ', המפעיל את הסקר קרוב ל-30 שנה ברציפות ומודד את השינויים שמתחוללים בעשר הדרישות הראשונות בקניית רכב פרטי.

פורד אמריקה, שלקחה חלק בסקר, מסרה נתונים לפיהם עולה כי 42 אחוזים מקרב רוכשיה העידו כי חסכון בדלק הוא מרכיב משמעותי מאוד בדגמי 2011. זו עלייה של כמעט 14 אחוזים לעומת עשר שנים קודם לכן. עוד נאמר מפי החברה האמריקנית, כי 37 אחוזים הכריעו שצריכת דלק נמוכה היא התכונה הכי חשובה ברכב חדש מכל שאר המאפיינים. בגילאים מתחת ל-30 בולטת במיוחד העובדה לאור מצבם התעסוקתי, משום שרבים מהם נמצאים בתחילת הקריירה ומחפשים לחסוך במשאבים למען הגדלת התא המשפחתי.

פורד, יחד עם יצרניות אמריקניות ותיקות, מבצעות המון שדרוגים כדי לצמצם את זלילת הבנזין היקר בקרב כלי הרכב שברשותן. אולם למעט מכוניות עממיות שזוכות לטכנולוגיה אקולוגית, פורד, שברולט וקרייזלר (יחד עם דודג'), מוכרות מכוניות ספורטיביות קלאסיות כגון מוסטאנג, קאמרו וצ'ארג'ר, שכל אחת מהן מנפקת מאות כוחות סוס מנפחים גדולים. ולכן, מי שמעוניין ברכב סוער, אין לו חלופה מלבד להגיע לתחנת הדלק בתדירות גבוהה.

"מכוניות חמות כמו המוסטאנג בוס 302 אינן מיועדות לפלח העממי. אבל זה לא אומר שלא צריך לחשוב גם על מי שקונה אותן. גם להם מגיע פסק זמן ארוך יותר בין תדלוקים", כך אומר ג'ורג' פייפס, מראשי צוות המכירות בפורד ארה"ב. מאז חודש דצמבר האחרון חלה עלייה של כ-20 אחוזים במסירת כלי רכב חסכוניים מטעם היצרנית האמריקנית. "אין מנוס מלבצע את השינויים הנדרשים, מי שנוהג הביתה כל יום מרגיש את החסכון בכיס אם הוא בוחר נכון", מוסיף. בינתיים, לא נראה באופק ששלוש הגדולות מדטרויט תוותרנה על מפלצות הדלק שלהן ותאמצנה מנועים בינוניים וחסכוניים. כנראה שגם בעוד 100 שנה, הביקוש להן לא יפחת. השאלה היא, איזה נוזל יזרום שם בין הצינורות ומה תהיינה הפשרות.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully