וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן נוהגים בלי ידיים

26.6.2011 / 2:56

קונצרן הרכב הגדול באירופה מריץ פילוט במסגרתו נבחנת מערכת ניהוג חצי אוטומטית שלא מצריכה התערבות הנהג. תמרור אזהרה או תמרור הכוונה?

מתישהו זה יקרה, ככה חוזים בענף הרכב. הרגע בו הנהג כבר לא ייקח חלק מרכזי בתפעול המכונית הוא רק עניין של זמן. אמרו ורשמו, ולא שגו. קונצרן פולקסווגן מציג השבוע במסגרת תכנית טכנולוגית של האו"ם בשוודיה מערכת נהיגה אוטומטית למחצה, המיועדת לכלי רכב פרטיים. היא מכונה Temporary Auto Pilot, נהג זמני אם תרצו, ולפי ניסויים שנערכים היא מסוגלת לנסוע במהירות של 130 קמ"ש בלי סיוע כלשהו מהנהג ולמדוד את כל הנתונים מסביבה. האם כך יוכלו למנוע שגיאות אנושיות ולצמצם את הקטל בדרכים?

בפולקסווגן משוכנעים, "נהיגה ללא ידיים" היא הבשורה הכי חשובה לעתיד. אלא שבשלב זה, המחשב האחראי לניהול הפעולות מוגבל מאוד ביכולת הפקודות שלו. רוב הפעולות הישירות מנוטרות ישירות על ידי הנהג ולמעשה נלקחה מידיו רק האפשרות האלקטרונית לשמור על הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית והסטייה מנתיב שאוחדו בתוך גוף המערכת האוטומטית. "למרות האוטומציה הכמעט המלאה, הנהג תמיד בשליטה ויכול לעקוף את המערכת בכל עת שהוא רוצה", כך מסביר פרופ' יורגן ליהולד מראשי הפרויקט.

מוח המערכת מנווט את הנהיגה האוטומטית על פי פרמטרים שקובע האחראי מראש. המהירות כאמור מוגבלת ל-130 קמ"ש, אולם המחשב יודע למדוד מרחקי בלימה נכונים, לעקוב אחר שינויים בסימון הכביש, להתמודד עם תמרורים ורמזורים, להתחמק ממכשולים ולהתנהל בזחילה בפקקי ענק (שלא חסרים באירופה כמובן). כל זאת כאמור, במטרה להפחית את הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים.

"מעל הכול, זה הישג מרשים בתחום הבטיחות. אבן דרך אל עתיד שבו לא תהיינה תאונות דרכים והנהגים לא ישתמשו בכלל בידיים כדי לנהוג", כך מוסיף ליהולד. לעת זו הפילוט ממשיך להתקדם, ובני האנוש לעומת זאת יאלצו להמשיך ולסמוך בינתיים על עצמם ושיקול דעתם. לפחות לעוד כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully