וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני קופה מתחילה בחיים סוערים

ירון אדרי

24.6.2011 / 10:49

מעט לאחר חשיפתה, מיני קופה הופכת למכונית מירוץ כדי להתחרות ב-24 השעות של נורבורגרינג. ביטחון עצמי גבוה או סתם הימור יומרני?

מיני לא מחכה הרבה וקצת אחרי חשיפתה הרשמית של הקופה החדשה, היא מציגה את גרסת ג'ון קופר וורקס לבושה בבגדי מירוץ. ועוד לפני שתוכלו לנהוג בה, היא תתייצב כמתחרה מין המניין במירוץ 24 השעות של מסלול נורבורגרינג (נורדשלייפה+גרנד פרי) שיערך בסוף השבוע הקרוב. שאפתני להתחיל כך חיים.

מנוע 1.6 ל' טורבו הסטנדרטי כוייל לקראת הקרב וכעת הספקו עומד על 250 כ"ס הנעזרים ב-33.7 קג"מ כדי לדרבן עצמם בין עשרות הפניות של המסלול הארוך. ואם רק יתאפשר להם, הם יאיצו בקופה הזאת עד למהירות של 240 קמ"ש, רגע לפני הירידה החזקה על הברקס לפני שצריך לפנות. מערכת הבלימה כמובן שופרה אף היא (מגיעה ממכונית המירוץ מיני צ'אלנג') יחד עם מתלים מתכוונים מבית KW וצמיגי סליקס של דנלופ שנקראו למילואים לאתגר הקשה מכל.

חלק מהסיבות לשמן חתכה מיני את הגג מאחור, קשורות בתרומה הישירה לרשימת היתרונות האווירודינמיים. מכונית המירוץ שצריכה קצת יותר הצמדה לאספלט מצויידת בנוסף בכנף אחורית שתדאג לרסן לה את הישבן במהירות תלת ספרתית כשההגה מופנה בחדות מימין לשמאל והפוך. גם הפגוש הקדמי הותאם למשימה ומאחור נוסף דיפיוזר לתיעול יעיל של האוויר.

מכונית מירוץ פרט למהירות, חייבת לשמור על היושבים בה גם במקרים הקשים ביותר. תא הנוסעים הופשט כמובן כדי להפחית במשקל (965 ק"ג) וגם כי מערכת שמע למשל יכולה בעת תאונת מירוץ לעוף לנהג היישר בפרצוף. בשל כך, חיפויי פלסטיק וקרבון מחליפים מה שאפשר וצריך. את ההגנה משלימים כלוב התהפכות, מושב באקט של רקארו, הגה מירוצים של ספארקו ועוד רכיבים בתקני FIA. עכשיו כל שנותר לה זה להתחיל את חייה ברגל ימין ולא לעשות פאדיחות שתזכרנה לפחות עד להחלפת הדור.

מיני קופה ג'ון קופר וורקס אנדורנס. אתר יצרן
מיני קופה ג'ון קופר וורקס אנדורנס/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully