וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם דוקאטי מונסטר 796

11.7.2011 / 8:01

לאחר השדרוג, דוקאטי מונסטר 796 הופך למפלצת של ממש. הוא צובר 13,654 קילומטרים וגורם לנו לחייך בכל אחד מהם

מה כבר עשינו לו? החלפנו את הדודים האחוריים באחרים משוחררים יותר, את פילטר האוויר בזורם יותר ואת מחשב ניהול המנוע לאחר שיודע להתמודד טוב יותר עם הנתונים החדשים? כן, זה הכל. אבל קשה היה לשער שהשינוי יעורר בו, בדוקאטי מונסטר 796 שבמבחן הארוך טווח שלנו, חיים חדשים של ממש.

כבר בהתנעה הראשונה ולאחר הכיוונים הנדרשים למצערת, המונסטר 796 החל לפעום במנגינה שהולמת הרבה יותר את השושלת האיטלקית שלו. פעימות מודגשות במקצב בסי לא סדיר שממלא את האוויר ומרחיב לנו את החיוך. משיכת המצערת משחררת נביחה קולנית מאוד שהזכירה לנו מאוד את זו של דוקאטי דיאבל, הפאואר קרוזר החדש של החברה, שלו כזכור לכם, מנוע גדול בהרבה מזה של המונסטר שלנו.

יותר גמיש ויותר חד

הטיפול מהחודש האחרון בהגיענו ל-12,000 ק"מ והשדרוג לא ארכו זמן רב, אבל הדקות שחלפו רק בישלו אצלנו את הציפיה לחוש בשינוי המובטח. למען האמת, לא ציפינו להבדל גדול במיוחד מלבד העלייה במפלס הדציבלים, אבל השינוי גדול מאוד במגוון מישורים.

הראשון נוגע לרצועת הכוח של המנוע. אמנם על פי התחושה, שיאי ההספק והמומנט עלו בין 500 ל-1,000 סל"ד צפונה על הסקאלה, אך עמם עלו הגרפים של המומנט וההספק (שוב, על פי התחושה) לכל אורך רצועת הסל"ד. שדרוג זה לא רק גרם למנוע לנשום טוב יותר (כאילו שחררנו לו תפוח אדמה שהיה תקוע בקנה הנשימה) בקצה טווח הסל"ד ובקרבת המנתק שמצוי ב-9,000 סיבובים, אלא בעיקר להפוך את זה לשימושי יותר בסל"ד רצפתי ופתאום יש חיים מתחת ל-4,000 סל"ד! אם בתצורתו המקורית של האופנוע, מתחת לרף זה המנוע גמגם והפגין סרבנות של ממש לעבוד, הרי שכעת נעשה זה שימושי אפילו מתחת ל-3,000 סל"ד.

לכך תועלת מוחשית בחי היומיום, עם שימוש בהילוך גבוה יותר בטווח סל"ד שהיה בלתי אפשרי עד כה ובעיקר במהירויות זחילה בהילוך ראשון, בהם כבר לא נזקקים למשחקי מצמד כדי לשמור על קצב איטי. להזכירכם, עם היציאה לדרך למבחן הארוך טווח גם החלפנו את גלגל השיניים הקדמי מ-15 שיניים לכדי 14 שיניים כדי לקצר את יחסי ההעברה המקוריים והארוכים.

יותר רועש, יותר מהנה, יותר בטוח

התועלת השניה שנמצאה בשדרוג, הוא חידוד תגובת המצערת של מונסטר 796. גם בתצורה המקורית המצערת שלו הרגישה קלילה וחדה, אך כעת, גם תגובת המנוע הפכה למדויקת בהרבה ביחס לסיבוב המצערת. אנחנו מצאנו גם שלאחר השדרוג, קל יותר למנן את הכוח ובאופן מדויק יותר מבעבר.

התועלת השלישית ואולי החשובה מכולן, הנה ברמה הבטיחותית. לפני שתפגינו זעם על העליה באוקטבות הנפלטות מהאגזוזים שמאחור, נספר על שינוי של ממש ביחס הסביבה אלינו, בעיקר מצד נהגי כלי הרכב. הצליל העשיר לא רק נשמע כמו מנגינה לחובבי המנועים, אלא בעיקר נשמע למרחקים ומהווה מעין קריאה לנהגים "הנה אני בא". יותר ויותר נהגים מחפשים אותנו במראות (אחרי ששמעו את רעש הגרגור החזק מתקרב) ומשמצאו אותנו, יותר ויותר מהם פינו לנו מעבר או ביטלו סטייה נבזית מהנתיב שקודם סיכנה אותנו כרוכבים.

והתועלת האישית, הרכיבה על הדוקאטי מונסטר 796 הפכה לשעשוע של ממש. אחרי שהתרגלנו להתנהגות הכביש הפושעת שלו ולבוטות שלו, האגזוזים החדשים הפכו אותו למעין כלי נגינה על שני גלגלים. בפתיחת מצערת בסל"ד נמוך אפשר לשמוע את רעש יניקת האוויר במנוע בזמן שמאחור בוקע בס עמוק, בסל"ד בינוני יש שאגות ובסל"ד גבוה השערות סומרות. כל רכיבה הופכת לקונצרט כפול קנים ביד ימין עם כל פתיחה וסגירה של המצערת. פשוט ממכר.

רואה מוסך? לא החודש

למרות השינוי ביניקה ובפליטה במנוע, מהסוג שגרם לנו לפתוח בנדיבות יתרה את המצערת, היה לנו ברור כי צריכת הדלק צפויה להשתנות. לפני השיפור, זו עמדה על כ-15 ק"מ לליטר ברכיבה אגרסיבית וכ-18 ק"מ לליטר ברכיבה רגועה, עד כמה שניתן להיות רגועים עמו. אולם להפתעתנו, צריכת הדלק לא רק שלא נפגעה, אלא בטווח מסוים אף השתפרה. ברכיבה אגרסיבית שוב ושוב חזרנו אל נתון של 16 ק"מ לליטר לערך, מעט טוב יותר מהעבר וברכיבה רגועה לא פעם ולא שלוש גם הצלחנו לחצות את רף ה-20 ק"מ לליטר. מכאן שאם ברכיבה יומיומית לפני השינוי נקראנו לתדלוק על ידי הנורה בגמיאת מרחק של כ-185 ק"מ, הרי שהנורה מתזכרת אותנו אחרי השינוי בסביבות ה-200 ק"מ ולעתים גם ב-230 ק"מ. עלות השדרוג להזכירכם, 16,800 שקל.

ומה לגבי ביקורים במוסך? תיקונים? משהו? ובכן, כלום. החודש המונסטר צבר תחתינו סך כולל של 13,654 קילומטרים. שום בעיה לא צצה במהלך השימוש בו החודש, לא נמצאו שום סימנים לצריכת שמן או דליפות ומלבד שימון תדיר לשרשרת, לא מצאנו שום סיבה להגיע לשמה למוסך החברה. מה צפוי לו בחודש הרביעי? סבלנות...

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן ארוך טווח דוקאטי מונסטר 796. קובי ליאני
שווה 16,800 שקל?/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully