וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת יפנית שוברת הר אמריקני

ירון אדרי

28.6.2011 / 12:28

מונסטר טג'ימה שבר את מחסום עשר הדקות במירוץ טיפוס הגבעה האמריקני פייקס פיק עם סוזוקי SX4. רק השם דומה לרכב של השכן שלכם

«iframe width="460" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/7VAJaZAV-gQ" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

כדי לשבור את השיא הקודם, המתינה פסגת הר פייקס פיק בקולורדו 13 שנה. ואז, ב-2007, בה היפני נובוהירו 'מונסטר' טג'ימה, הבוס בחטיבת הספורט של סוזוקי, ושבר אותו עם זמן של 10 דקות ושנייה וחצי. מאז, שבירת שיא נוספת כבר לא הייתה העניין אלא מי יהיה הראשון שישבור את מחסום עשר הדקות.

ובכן, המפלצת מיפן עושה זאת שוב וארבע שנים אחרי ועם נצחון שישי ברציפות הוא מצליח לשבור גם את השיא וגם את המחסום העגול. את הטיפוס שאורכו כ-20 ק"מ במעלה ההר על תוואי שחלקו אספלט וחלקו עפר, סיים טג'ימה בתוך 9 דקות, 51 שניות ו-278 אלפיות. עשר שניות מהיר יותר מהשיא הקודם ותוצאה שנחשבה עד לא מזמן לבלתי אפשרית. ואת זה הוא עשה עם מנוע רותח עקב נזילת רדיאטור.

כדי להבין את גודל ההישג, יש לדעת את הפרטים על המירוץ שמתקיים בפעם ה-89 ונחשב לאחד מאירועי הספורט המוטורי החשובים של ארה"ב לצד מירוצים כמו אינדי 500, דייטונה 500 ואחרים. אורכו של תוואי המסלול 20 ק"מ בדיוק והוא מתפתל על צלע ההר עם 156 פניות עד לגובה של כמעט ק"מ וחצי. בחלקו הרב המסלול אינו סלחני כפי שתוכלו לראות בתמונות שפורסמו בדף פייסבוק הרשמי, וטעות קטנה ומגיעים למטה בדרך הכי קצרה שיש. אלא שחשוב לציין שהתוואי הנוכחי קצת יותר קל מזה שהיה בעבר עם יותר קטעי אספלט בהם האחיזה מין הסתם טובה בהרבה.

לאחר שאת השיא הקודם שבר טג'ימה עם רכב מירוץ על שם רכב הפנאי XL7 ולו מעל 1,000 כ"ס, הפעם הוא השתמש ב-SX4 לה "רק" כ-900 כ"ס. אמנם השם מוכר לנו מאותה מכונית שנעה גם על כבישי ישראל, אבל כל קשר בינה ובין מרכבת המפלצת מקרית בהחלט.

מה אוכלת מפלצת לארוחת בוקר?

טג'ימה נחשב למאסטר של פייקס פיק, אך זה לא מונע מנהגי מירוץ אחרים לנסות ולקחת ממנו את התואר. בשנה שעברה למשל היה זה אלוף הראלי WRC בעבר מרקוס גרונהולם שלא הצליח לעשות זאת. גם נהג הדריפטים ריס מילן נכשל בשנה שעברה והפעם הוא הגיע נחוש יותר לנצח ולהחזיר את התואר לחיק המשפחה (עד 2007 החזיק אביו רודני בשיא).

רכוב על מכונית מיוחדת לה מנוע יונדאי עם 1,000 כ"ס, החל מילן הבן לטפס את הגבעה ולרגעים נדמה היה שהוא אכן הולך לעשות זאת. אלא ש-6.5 ק"מ מהסוף הרימו הבלמים ידיים מה שחייבו אותו להאט את הקצב ולמרות שהגיע לקו הסיום, הוא היה איטי מטג'ימה ב-18 שניות. הוא יתנחם בעובדה שאביו חזר לפייקס פיק אחרי 10 שנים כדי לקבוע שיא חדש בקטגוריית ההנעה לשני גלגלים עם היונדאי ג'נסיס דריפטים שלו, שלוש שניות מהיר יותר מפורשה GT2 RS.

את המקום השלישי הכללי במירוץ השנה קוטפת דאצ'יה, חברת הבת הרומנית של רנו שמגיע לכאן לראשונה. כשהיא מצויידת עם מנוע ניסאן GT-R משופר לו 850 כ"ס, היא סיימה את 20 הק"מ בזמן של 10:17.707. על שניים, ניצח קארלין דיון עם אופנוע דוקאטי מולטיסטרדה 1200 עם זמן שיא של 11:11.32 דקות.

בשנים הקרובות שיאי מירוץ פייקס פיק ימשיכו להישבר ולא בגלל השיפור התמידי של מכוניות המירוץ. פרנסי העיר בשטחה נמצא ההר מתכוונים להמשיך ולסלול אספלט עד להשלמת כל התוואי בתוך זמן קצר מאוד מה שיפחית הרבה מהערך האמיתי של המירוץ. וכשהעתיד מאיים למחוק את ההיסטוריה, כל שנותר הוא להתרפק על העבר בו הנהגים רקדו עם המכוניות בדרך לפיסגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully