וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עושים כבוד לב.מ.וו פורשת

6.7.2011 / 12:58

סדנת אדו קומפטישן לא מחכה לב.מ.וו M5 החדשה. מרכב הסטיישן של הדור הקודם אומץ כדי להראות לכולם שגם זקנה יכולה לגרד 305 קמ"ש

בין מכוניות על לגרסאות סלון חמות, מסתתרת תת קבוצה של מכוניות יוצאות דופן בנוף המוטורי. אלה אינן מכוניות שאנו פוגשים בשגרת היום ברמזור, אלא מפלצות בוטות שמתהדרות במאפיינים מבית היוצר של סדנאות שיפורים. ב.מ.וו M5 היא מכונית שריסקה הרבה שיאים (כולל אחד במסלול נורבורגרינג ממש לאחרונה עם הדור החדש) בשל תכונות ניהוג מסחררות. אבל היות והיא עונדת את התואר המפואר M, והיא יוצאת את גרמניה והיא הדבר הכי קרוב למכונית תיור תחרותית, לא היה לה סיכוי להימלט מידיה המיומנות של סדנת אדו קומפטישן. אפילו שזו עדיין מכונית הדור הקודם.

לא כל-כך פשוט להתגבר על איכויותיה של ה-M5 כפי שהיא עוזבת את המפעל. ובכל זאת, דומה שסדנה כמו אדו היא בעלת היכולת המקצועית כדי לעשות זאת. את העבודה על הטורינג השרירית החלו עם מערכת ניהול המנוע (ECU). כמה טוויקים קטנים, והנה יחידת ה-V10 מוציאה מקרביה של המכונית כ-50 כ"ס נוספים ונעצרת על 555, בגיבוי מערכת פליטה מאדירת צלילים ומסנני אוויר טובים יותר. המומנט גם הוא מרוויח מעט ומגיע ל-57 קג"מ.

כל השיפור לעיל מתורגם דרך תיבה אוטומטית לתאוצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.2 ש', קיזוז של 0.5 שנייה לעומת המקור. ואם זה לא מספיק מפעים, הסדנה הסירה את מגביל המהירות (255 קמ"ש) ומאפשרת לה לטוס ל-305 קמ"ש מרביים. ולא, אין נתונים על צריכת הדלק הממוצעת כשכף הרגל נעוצה עמוק ברצפה.

אם אתם חושקים בקיט הנדון ואתם עתידים לרכוש M5, חפשו אותו תחת הכותר 'דארק אדישן'. כנגזר מהכינוי המרתיע, אין אותה בצבע אחר מלבד שחור אפל ועמוק. אך פרט לגוון המאיים, שאכן הולם את רוח הרחוב בו היא צולמה, התקינה הסדנה על המעטפת החיצונית מרכיבים קוסמטיים כגון חישוקים שהוגדלו ל-20 אינטש על צמיגי דאנלופ 255 בחזית ו-285 מאחור, וכן ספוילרים ונגיעות קטנות וסמליות. גם בתא הנוסעים נערכו מספר שינויים, בחיפויים, אולם את תמונות של המהפך הקטן אדו קומפטישן לא פרסמה למרבה הצער.

מחירו של הקיט אינו ידוע בשלב זה. אולם, אם תהיה ברשותכם ב.מ.וו M5 טורינג מהדור הקודם או שהחדשה עומדת על הפרק, יכול להיות שתסיקו לבד שאפשר לוותר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully