וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריאף נהג נורמטיבי שעשה טעות"

ירון אדרי

7.7.2011 / 14:42

ראש אגף התנועה של משטרת ישראל ניצב ברונו שטיין טוען כי הסברה נכונה הייתה מונעת את תאונת הזוג קריאף. "נרדוף אחר נהגים עבריינים"

"המוות של הזוג קריאף השבוע הוא נוראי. אני יודע בוודאות כי ניתן היה למנוע אותו אם היתה יותר הסברה", כך אמר היום (חמישי) ראש אגף התנועה של משטרת ישראל ניצב ברונו שטיין. "הזוג קריאף עמד עם רכבו בנקודה מסוכנת על הכביש והם לא לבשו אפוד זוהר, בהסברה נכונה אפשר היה למנוע התנהגות זו".

את דבריו אמר הבוקר ניצב שטיין בכינוס השנתי של תוכנית הפניקס לבטיחות בדרכים שנערך באוניברסיטת בר-אילן. ראש אגף התנועה ציין כי הוא רואה לנגד עיניו שני סוגי נהגים, נורמטיביים כמו הזוג קריאף שטעות הביאה לתאונתם ועבריינים שהתנהגותם אינה שגרתית כמו נהגים הנוהגים תחת השפעות אלכוהול, נהגים צעירים ונהגים שלחובתם עשרות הרשעות תעבורה.

שטיין נכנס לתפקידו בחודש מאי האחרון לאחר שהחליף את ניצב אבי בן-חמו. כמו קודמיו, גם הוא מכוון את אגף התנועה להמשיך ולטפל בנהגים עבריינים. "יש לייצר יכולת הרתעה ושם נשקיע את האכיפה שלנו. אני אעשה הכל כדי לרדוף אחר נהגים עבריינים". לדבריו, אגף התנועה יפעיל סיירת של 100 אופנוענים סמויים וכן תימשך פעילות המודיעין של היחידה המרכזית באגף, שביומיים האחרונים הביאה לתפיסתם של שמונה נהגים שנהגו בפסילה. "נפעיל אכיפה אגרסיבית וחקיקה מתאימה. יש לנו שיטות חדשות לאכיפה, ביניהן מצלמות בכלי הרכב".

עוד ביקש שטיין במהלך הכינוס להעביר מסר לכלל הנהגים. "אני מבקש: התעסקו בנהיגה כשאתם עולים הרכב. אל תסמסו, עזבו את הטלפונים הניידים ואל תטפלו בילדים – כי אלו הגורמים לתאונות הדרכים במידה הרבה ביותר". לפני כשנה פורסם בבריטניה מחקר לפיו ילד המפריע ברכב גורם לנהג לאבד את כושר ההתמצאות ולמעשה לגרום לו לנהוג כאילו היה שיכור.

אכיפה מוגברת בערים

במחצית הראשונה של השנה נהרגו 199 בני אדם בתאונות דרכים, 78 מהם בתחומי הערים. בעניין זה אמר שטיין כי יש לבחון מהן העבירות הקטלניות ביותר ולטפל בהן באופן ממוקד. כך למשל דרש כי האכיפה בתל אביב תתמקד בכלי רכב דו גלגליים, המהווים כ-50 אחוזים מסך תאונות הדרכים בה. "אכפו את החוק בכל הקשור לנהגים הדו גלגליים ותעסקו פחות באכיפת חגורות הבטיחות כי זו אינה הבעיה הבוערת בת"א", כך הורה למפקדים.

עניין נוסף אותו מבקש שטיין לפתור קשור במכשירי האכיפה שזכו לביקורות משפטיות, חלקן אף הביאו לזיכוי נהגים. "נפגשתי עם שר התחבורה והחלטנו גם על דעתו של המפכ"ל להוציא תו תקן לכל המכשור שבו אנו משתמשים. השקענו מאות אלפי שקלים להקים מעבדה שתעמוד בסטנדרט בינלאומי וכל נושא הכיול וההפעלה תעמוד בתו תקן. אנו נחשוף זאת בפני השופטים כדי שלא נמצא עצמנו מופיעים בבתי המשפט בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully