וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושית החדשה, לא רק לנשים?

18.7.2011 / 10:01

פולקסווגן מבטיחים שהחיפושית החדשה לא תפנה רק לנשים, ומסמנים את המגדר הגברי כמקור הכנסה משמעותי. נפרדים מהפרח הצהוב?

אחרי הפיאסקו עם החיפושית המודרנית שהונצחה בארכיון כפריט אופנה ותו לא, בפולקסווגן מחדדים מטרות לקראת השקתה המחודשת באירופה ועם הפצתה הראשונית בארה"ב בספטמבר. הקונצרן הגרמני משנה תפישה תודעתית ומסמן את הקהל הגברי כיעד משמעותי, ומעריך שאחוז גבוה משיעור הרוכשים יגיע מהמין הזכרי. האמנם ניתן יהיה להתגבר על המחסום החזותי המתקתק?

"אנחנו מצפים שהחיפושית תהיה אטרקטיבית מאוד בעיני גברים וקהל צעיר", כך אומר מיכאל ריינר, נשיא פולקסווגן ארה"ב. קשה לפסוק על פי עיצובה החיצוני של החיפושית החדשה, כיצד תוכל לרסן את התדמית הנשית שדבקה בה, אך על פי ריינר צפויות הפתעות בדרך. "תהיה לה חזות הרבה יותר שרירית בגרסאות מסוימות, עם תוספות חשובות במערכת ההינע. אפילו גרסת הבסיס תהיה חזקה ביותר מ-20 כ"ס מהדגם הקודם וזה רק קצה הקרחון", כך הוא מוסיף.

על פי נתוני פולקסווגן, יותר מ-65 אחוזים שקנו את החיפושית מהדור היוצא (1998) היו נשים בגיל מבוגר יחסית. אולם, על פי התחזיות של הקונצרן, נתון זה יפחת ל-50 אחוזים, כאשר הגיל הממוצע יצנח מ-56 ל-36. כלומר, חלק ממשאבי השיווק יוקצו לקהל צעיר ובעל כיסים עמוקים יותר, שכן המכונית צפויה להיות יקרה במעט בהשוואה לחיפושית הפורשת. עוד נאמר מפיו, כי 72 אחוזים מהדור הקודם של החיפושית נמכרו בארה"ב, וגם במקרה זה מדגיש כי הפער בין אמריקה לאירופה יצטמצם. "הצורה החדשה נבחנה לא רק בארה"ב, אלא גם באירופה ובסין, וזכתה לתגובות חיוביות משני המינים".

בניגוד לחיפושית הקודמת, הדור החדש לא יבוסס על פלטפורמת פולקסווגן גולף מ-2005, אלא ישאל את כל המרכיבים והפלטפורמה מהג'טה סדאן. הייצור יערך במקסיקו, ושיווק המכונית בארה"ב יחל עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' המנפק 170 כ"ס, וכן עם יחידת 2.0 ל' טורבו (נשלפה מגולף GTI) לה תפוקה של 210 כ"ס. גרסת טורבו-דיזל תופיע לקראת אמצע 2012.

ומה לגביי מכירות? בשיאה, מכרה החיפושית הפורשת ב-1999 כ-83 אלף עותקים בארה"ב. אשתקד, ממש לפני שנגנזה, עמדו סך המכירות על פחות מ-17 אלף. העתיד בכל אופן נראה לפי בכירי הקונצרן חיובי הרבה יותר; בפולקסווגן לא מוכנים להסגיר כמה מכוניות תימכרנה בעתיד, אולם מביעים בה ובצוות הפיתוח אמון גדול: "יש הרבה מאוד מתחרים בשוק. אבל פולקסווגן, כיצרן, מוכר הרבה יותר מכוניות מבעבר. חיפושית זה אייקון ועם ההיסטוריה שלה קשה להתווכח".

ומה אתם חושבים, האם אתם רואים את עצמכם קונים ונוהגים בחיפושית החדשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully