וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידי ידידותי לסביבה? לא בטוח

22.7.2011 / 10:35

מכוניות היברידיות מתגאות בצריכת דלק מופחתת ושיעור פליטת פחמן דו-חמצני נמוך במיוחד. אבל האם הרכב שקניתם באמת מקל על כדור הארץ?

עיוות האמת זה הירוק החדש? מי שרוכש לתומו רכב היברידי במחשבה שהוא תורם להפחתת הנזק הסביבתי לכדור הארץ (ולא נגרר שוב לדיון על ייצור הסוללות), עלול להווכח שהוא שוגה ובגדול. על פי איגוד מדענים שעוסקים באיכות הסביבה, הנתונים שמוצגים על דפי הג'ורנל של היצרניות לא מיישרים קו עם המציאות העגומה. ולראייה, הרכיבו אלה רשימה המפרידה בין הטובות שבהיצע, למאכזבות עד מאוד.

בדירוג המכוניות שצברו את הציון הנמוך ביותר מבין הנבדקות, אפשר למצוא בפסגת הטבלה את ב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד (400 כ"ס) ולצידו רכב הפנאי פולקסווגן טוארג הייבריד (380 כ"ס). אחרי שני הגרמנים המפוארים, מסתבך גם אמריקני בדמות רכב העבודה שברולט סילוורדו הייבריד (332 כ"ס). בהמשך הרשימה הלימוזינה האקולוגית לכאורה של ב.מ.וו הסדרה 7, שמוכיחה שגם עם יחידה חשמלית משודכת ל-750IL אקטיב-הייבריד (427 כ"ס), זה לא אומר שאפשר לרחם על העצים. אחרונה, אך הכי פחות מזהמת באופן יחסי מבין המכוניות הלא הכי ירוקות, היא לקסוס LS600h לה 427 כ"ס.

על פי הדוח של איגוד המדענים, היצרניות מרשות לעצמן לבקש בתמורה לרכב היברידי סכומים גבוהים בהרבה מאשר המקבילה הקונבציונלית, ולעתים קרובות זה נעשה בצורה שאינה הולמת את היכולת הטכנולוגית של המכונית. "אם רכב היברידי לא מייצר פחות זיהום אוויר מדגם עם מנוע בנזין או דיזל שגרתי, מדוע הם דורשים בעבורו יותר כסף?", כך אחד החוקרים.

אם בכל זאת איכות האוויר עומדת לנגד עיניכם (כמו גם הטרנדיות והאופנה המשפיעה), הנה רשימת המכוניות ההיברידיות שכן כדאי לכם לקחת בחשבון על פי המדענים: לקסוס CT200h הקומפקטית שפולטת 94 גק"מ CO2, טויוטה פריוס שפולטת 98 גק"מ, פורד פיוז'ן (לא נמכרת בארץ), הונדה סיוויק הייבריד לה 109 גק"מ ואחותה הספורטיבית CR-Z שמשחררת רק 117 גק"מ CO2 לאוויר.

אבל אם חשבתם שמכוניות יוקרה בהכרח מזהמות יותר מששמן מבטיח, הנה הפתעה. ברשימת המומלצות מצויינת מרצדס S500 הייבריד לה נתון מדהים של 74 גק"מ, טוב מכל האחרות המוזכרות כאן. לא מפתיע שהיא נמצאה כהיברידית הכי משתלמת לאחזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully