וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס C קלאס החזקה בהיסטוריה

ירון אדרי

24.7.2011 / 12:47

מרצדס מחממת את גזרת מכונית הסלון הספורטיביות עם הסדרה השחורה ל-C קלאס קופה. 510 כ"ס לנהגים הממהרים

בצבע אדום בוהק, חשפה מרצדס את המכונית החזקה ביותר שלה בסדרת ה-C קלאס קופה. זו משתייכת למשפחת ה-C63 AMG, אולם במהדורת הסדרה השחורה (Black Series) היא מפיקה לא פחות מ-510 כ"ס. וזה ממש לא משנה שאין כל קשר בין הצבע האדום בה נחשפה לשם שלה, ב.מ.וו M3 עדיין צריכה להתחבא כשהיא בסביבה.

זה התחיל בחודש אפריל. מרצדס השיקה בתערוכת ניו יורק את מהדורת ה-AMG ל-C קלאס קופה עם מיקוד ישיר מול גרסאות הקיצון לסלוניות של אודי וב.מ.וו. מלפנים הותקן מנוע ה-6.2 ל' V8 שהסתפק "רק" ב-451 כ"ס (או 481 כ"ס במסגרת חבילת השדרוג האופציונלית). אלא שהיה זה רק עניין של זמן עד אשר תגיע גרסה קיצונית אף יותר, כזו שגם תשים ללעג את המתחרות וגם תביא עוד קצת לקוחות עם כיסים נפוחים שיהיו מוכנים לשלם כשלושים אחוזים יותר עבורה.

כאמור, הסדרה השחורה זוכה לתוספת של 59 סוסים למנוע בעוד שהמומנט עולה גם הוא לכדי 63.2 קג"מ. בנוסף, AMG הצליחה לקזז עוד קצת ממשקלה. אמנם מדובר על 20 ק"ג בלבד, אך אלה מספיקים בכדי להאיץ אותה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות כפי שמשערת החברה, ויש שכבר טוענים כי היא תעשה זאת מהר יותר בזכות שיפור ניהול המחשב של תיבת ההילוכים (העברת הילוך בעשירית שנייה). למי שאולי כן מוטרד ממצב הסביבה נספר כי היא שותה ליטר בנזין משובח בכל 8.2 ק"מ בממוצע ופולטת 286 גק"מ CO2.

AMG לא מסתפקת רק בשיפור המנוע, והמהדורה השחורה מקבלת בנוסף שדרוגים גם בתחום השלדה. היא הונמכה במקצת כדי להוריד את מרכז הכובד עוד יותר לכיוון הרצפה ויחד עם צמיגים בפרופיל קרבי יותר היא גם יותר רחבה – ארבעה ס"מ מלפנים וכמעט שמונה ס"מ מאחור. את השיפור מלטשים מוטות פיתול עבי בשר ומערכת הגה חדה ומדוייקת. הכל כדי שתביס את המתחרות ולא רק בקו ישר.

השקת מהדורה חדשה ומיוחדת כמו זו חייבת הטמעתם של סימנים מתאימים בכל פינה כדי להזכיר למי שנוהג בה (וגם לכל הקנאים) על מה ולמה שילם כל כך הרבה. מבחוץ נעשו מספר שינויים מתבקשים במעטפת האווירודינמית המוחצנת גם כך, כאשר רשימת האופציות בתשלום כוללת רכיבים נוספים מקרבון. תא הנוסעים ממשיך להשתמש בחומרים איכותיים ויקרים להחריד כשפה ושם נוספו סמלי מיתוג המהדורה השחורה ואופציות לאבזור יקר אף יותר.

מרצדס C63 AMG Black Series קופה נחשפה בסוף השבוע במסגרת מירוץ הפורמולה 1 של גרמניה. שיווקה באירופה צפוי לחודש ינואר 2012 כשחודשיים לאחר מכן היא תגיע גם לארה"ב ולשאר המדינות בעולם בהן יש מי שמוכן לשלם עליה כמאה אלף דולרים. וכאלה תתפלאו, לא חסר.


עוד על מרצדס בוואלה! רכב

בואו לדבר על מרצדס בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

מרצדס C63 AMG Black Series. אתר יצרן
מרצדס C63 AMG Black Series/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס
  • amg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully