וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו M3 עושה דיאטה וחדר כושר

ירון אדרי

27.6.2011 / 15:43

גרסת ה-M3 CRT של ב.מ.וו עושה שימוש בתרכובת קרבון ובמנוע משופר כדי להציע מתכון טוב יותר לביצועים. רק 67 יחידות תגענה לייצור

«iframe width="460" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/Op96Pz4OrYw" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

(צילום ועריכה: יצרן)


כל מי ששומר על תזונה נכונה יודע שחשוב להקפיד לאכול סיבים. השאלה הנשאלת כמובן היא אילו סיבים יעזרו לנו לשמור על משקל נמוך ואם נעזוב את האנלוגיות וניגש ישר לעניין, הרי שסיבי פחמן יעשו זאת בצורה הטובה ביותר. לא לבני אדם כמובן, למכוניות שרוצות להעלות את רמת הביצועים שלהן שלב אחד גבוה יותר, כמו M3 למשל. ולב.מ.וו יש בדיוק את החומר הנחוץ בדמות תרכובת קרבון ופלסטיק קלילה ביותר.

בשנת 2013 תחל ב.מ.וו להשתמש בחומר המכונה CFRT במכוניותיה הסדרתיות, ובייחוד בסדרת ה-i האקולוגית. בינתיים, היא משתעשעת בתרכובת אותה מאמצת ה-M3 במהדורה מוגבלת שמכונה CRT (סימול ל-Carbon Racing Technology). מה מיוחד בה פרט לעובדה שתיוצר בכמות של 67 יחידות בלבד? היא שוקלת פחות והמנוע מציע יותר הספק.

לאחר שמכסה המנוע, מושבי המירוץ, הספויילר מאחור וכונסי האוויר בפגשו הקדמי חושלו מהחומר הנכסף, הפחיתהM3 ממשקלה 45 ק"ג (1,580 ק"ג) למרות שנוספו לה פריטי אבזור שמצידם הוסיפו כמה עשרות ק"ג. מנגד, נפח המנוע הוגדל ל-4.4 ל' והוא מפיק כעת 450 כ"ס ב-8,300 סל"ד ו-44.9 קג"מ ב-3,750 סל"ד. ועם יחס של 3.5 ק"ג לכל סוס, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות ורק המחשב מתערב בהגיעה ל-290 קמ"ש.

ב.מ.וו לא סגרה כאן את החבילה ושידכה ל-M3 CRT גם מתלי מירוץ מתכווננים ומערכת בלימה שיודעת להתמודד עם כל הפינוק הזה. מישלין מצידה תרמה את צמיג הספורט המולבשים על חישוקי ה-19 אינטש. בכל זאת, רצוי המשקל המפוחת והכוח המוגדל לא יגרמו לה לאבד אחיזה במציאות.

כאמור, M3 CRT היא מעיין שעשוע של ב.מ.וו בחומר CFRT וסוג של טיזר מאוד מתגרה במתחרותיה לתוכניותיה לעתיד הקרוב. העובדה שכאמור רק 67 יחידות תיוצרנה, תהפוך אותה לסוג של מכנית אספנים כי ביננו, גם אם נקבל מכונית שכולה עשויה מתרכובות קרבון אבל בקרביה לא שוכן המנוע המתאים (ע"ע i), זה לא שווה.

ב.מ.וו M3 CRT. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 CRT/אתר יצרן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully