וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה המותג הירוק בעולם

יצרנית הרכב הגדולה בעולם ממשיכה להתחזק בצל המשברים המערכתיים ואוספת תואר חדש לארון, הפעם במסגרת תחרות המותגים הירוקים ב-2011

מותג טויוטה היפני הוכרז השבוע כזוכה בתואר "המותג הירוק בעולם" לשנת 2011, כך עולה מנתוני דירוג חברת 'אינטרברנד' (Interbrand) שפורסמו לאחרונה באתר הבית של החברה. היצרנית היפנית הקדימה את חברת 3M שפעילותה הענפה בתחומי דבקים, מיגון, תקשורת, רפואה, חומרי איטום ועוד, העניקו לה את המקום השני וחברת האלקטרוניקה סימנס דורגה במקום השלישי.

ערכי אינטרברנד מרוכזים על פי קריטריונים עם השפעה ישירה על איכות הסביבה. בחינת מותגי הרכב משקפת מאפיינים בתחום ביצועי מנוע והשלכותיו על איכות האוויר, מתוך ניתוח נתונים שהגיעו מ-10,000 גולשים במדינות רבות ביניהן איטליה, צרפת, בריטניה, ארה"ב, ברזיל והודו. אוכלוסיות מגוונות להם צרכים שונים שהצביעו למותגים ביחס ישיר להשפעות איכותיות בכבישים ציבוריים, ולפי תפישתן התודעתית כלפי אורח התנהלות המותג.

הבחירה בטויוטה נובעת לפי החברה הסוקרת ביכולתה לייצר כלי רכב ירוקים עממיים והתחייבותה הטכנולוגית להמשיך ולפתח מוצרים שאינם מזהמים את הסביבה, כאשר היא מציינת את פריוס כנושאת הדגל האקולוגי של היצרנית היפנית. "טויוטה מנהיגה חשיבה חברתית ירוקה. היא מציגה כושר ניהול ירוק ונגיש, שמתחיל בהנהלה חכמה, ועובר לכבישים בתמורה לעלות נמוכה יחסית". כך טוענת החברה.

המשברים שפקדו בשנים האחרונות את טויוטה מתחילים לאבד מכוחם השלילי, הן הכלכלי, והן החברתי. למרות שבתחילת 2010, צנחה החברה במצעד המותגים העולמי של אינטרברנד לאור קריאות התיקון ולאחר מכן נוכח הצונאמי, (איבדה כ-16 אחוזים מערך המותג בעיני הקהל), היא שבה לפסגה בתוך פחות משנה, עת פרסמה חברת 'מילוורד-בראון' את רשימת 100 המותגים הגדולים בכל העולם, במסגרת זו היא עקפה את ב.מ.וו, והוכתרה למותג הגדול ביותר בעולם בתעשיית הרכב.

עוד בדירוג העדכני של אינטברנד הכולל כאמור מותגים מכלל ענפי התעשייה והייצור בעולם, חברת ג'ונסון&ג'ונסון דורגה במקום הרביעי ואחריה HP. מותג הרכב השני אחרי טויוטה הוא פולקסווגן שדורג במקום השישי הכללי ואחריו הונדה, דל, סיסקו ופנסוניק. גם הצמיחה המטאורית של יונדאי בשנים האחרונות הגיעה לעורכי המדרג שהעניקו לה את המקום ה-11, מקדימה במקום אחד את ב.מ.וו וחמישה מקומות את מרצדס.

עוד חדשות בוואלה! רכב

עוד לא הצטרפתם אלינו בפייסבוק?

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully