וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: מאזדה CX-5

מאזדה תחשוף בתערוכת פרנקפורט את הקרוסאובר הקומפקטי CX-5. יצויד לראשונה במנועי 'סקיי-אקטיב' המהפכניים ויחנוך שפת עיצוב חדשה

מספר חודשים לאחר חשיפת הקדימון הראוותני מינאגי קונספט בתערוכת הרכב בז'נבה, חושפת כעת מאזדה באופן חלקי את רכב הפנאי CX-5 המבוסס באופן בולט על דמותו החיצונית, ויורש בדרך משונה את הטריביוט. במעמד הבכורה של הקרוסאובר הקומפקטי בתערוכת פרנקפורט, תסלול החברה היפנית שני מרכיבים מרכזיים, שיחברו מכנה משותף לכל סדרות המותג בהמשך השנה: רוח וסגנון, ומנועי ה'סקיי-אקטיב' החדשים.

מהפרטים שיוצאים את מטה החברה ביפן, עולה כי ה-CX-5 יחלוק את המנועים על פלטפורמה חדשה, בה יהיה ניתן לבחור בהנעה קדמית או כפולה. מנועים אלה, החל מ-2.2 ל' טורבו-דיזל המיועדים לאירופה וכלה במנוע 2.0 ל' אטמוספרי עם הספק משוער של כ-160 כ"ס בשילוב תיבות ידנית ואוטומטיות, אמורים להשתלב גם במאזדה 3 החדשה שעתידה להגיע לשווקים במהלך שנת 2012.

שפת העיצוב נובעת מתוך דגמים קיימים. אולם היא תתועד בחברה כדור נפרד וכחלק אינטגרלי ב-CX-5, שבפעם הראשונה יבליט ברכב סדרתי את ה-Kodo design, שבא בעקבות ה-ZOOM ZOOM המפורסם של מאזדה שמלווה אותה שנים ארוכות. לא ברור בשלב זה אם התמונות הראשונות שנחשפות כאן מייצגות את דגם המפעל שיוצג על במות תערוכת פרנקפורט, אולם על פי הריסון ביחס ישיר לקונספט בז'נבה, בהחלט עושה רושם שזו התוצאה הסופית.

מנועי הסקיי-אקטיב, עליהם הרחבנו רבות בעבר, עתידים לתת מענה הולם למי שמוטרד מביקורים תכופים מידי בתחנת הדלק. מאזדה פיתחה טכנולגית הינע קומפקטית (יחס דחיסה גבוה), שאם לשפוט על פי דיווחים בכלי-התקשורת באירופה, יתקין רף חדש לצריכת דלק בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים; נתונים לא רשמיים, מדברים על ממוצע של כ-15 ק"מ לליטר בממוצע בפקקים, ועד 17 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.

טרם נמסרה תגובת יבואנית מאזדה לישראל, דלק מוטורס, אם ישווק רכב הפנאי CX-5 בישראל ומתי.

עוד חדשות בוואלה! רכב

בואו תהיו חברים שלנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully