וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה כבר לא הגדולה בעולם

ירון אדרי

7.8.2011 / 15:14

טויוטה הודחה מפסגת דירוג יצרניות הרכב הגדולות בעולם וירדה למקום השלישי. ג'נרל מוטורס שוב במקום הראשון, פולקסווגן במקום השני

מנתונים שמפרסמות סוכנויות הידיעות בעולם עולה כי טויוטה כבר אינה יצרנית הרכב הגדולה ביותר. תאגיד הרכב היפני על מותגיו (כולל דייהטסו, הינו, לקסוס וסאיון) מכר במחצית הראשונה של 2011 סך של כ-3.71 מיליון מכוניות ברחבי העולם, נתון המוריד את טויוטה מהפסגה למקום השלישי. לאחרונה פורסם כי טויוטה מעולם לא שמה לעצמה למטרה להיות מספר אחת בעולם, זאת כנראה כהכנה למה שעובר עליה כעת.

את מקומה של טויוטה בפסגה קוטף בחזרה קונצרן ג'נרל מוטורס, שלוש שנים לאחר שהיפנית הדיחה אותו. התאגיד האמריקני מכר במחצית הראשונה של 2011 כ-4.54 מיליון כלי רכב, עלייה שנתית של 8.9 אחוזים. ניכר כי הקונצרן האמריקני התגבר על פשיטת הרגל שעבר לפני כשנתיים. ברבעון השני של 2011 רשם GM הכנסות של 39.4 מיליארד דולרים מהם 2.5 מיליארד רווח נטו, עלייה של 89 אחוזים.

את המקום השני בדירוג היצרניות תופס קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן, שמסר 4.13 מיליון כלי רכב מכלל מותגיו. כמו שאר יצרניות הרכב המובילות בעולם, לשוק הסיני חלק בכך. אודי, שבבעלות פולקסווגן, רשמה שיא היסטורי עם רווח תפעולי של כ-3.5 מליארד דולרים בזכות מכירתן של כ-653 מכוניות.

טויוטה שהצליחה לשרוד את משבר האמינות לפני כשנתיים לאחר קריאתן למוסך של מיליוני מכוניות, רושמת השנה צניחה של 23 אחוזים במכירות. זאת בעקבות אסון הטבע שפקד את יפן בחודש מרץ השנה והביא לסגירת מפעליה וכן למחסור חמור בחלקי חילוף למכוניות המיוצרות במפעלים ברחבי העולם. נכון לכעת, נראה כי טויוטה תתקשה לשוב לפסגה וגם המקום השני נראה רחוק מאוד. מפעליה טרם חזרו לתפוקה מלאה וזו צפוייה רק לקראת סוף השנה.


חדשות וואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

יש לכם מה לומר? כנסו לפורום וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully