וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי עם דוקאטי מונסטר 796

10.8.2011 / 8:56

בחודש הרביעי למבחן הארוך טווח דוקאטי מונסטר 796 צובר 14,991 ק"מ, תוקע אותנו בצד הדרך עם פנצ'ר ומקבל שני צמיגים חדשים

בחודש הרביעי על גבי דוקאטי מונסטר 796 במסגרת מבחן הארוך טווח שלנו, הכל עדיין נראה ורוד (או אדום בעצם, ורוד זה לכוסיות). המנוע עדיין רענן אחרי טיפול, האגזוזים רועמים אחרי השדרוג והכל עובד בלי אף מצמוץ או שיהוק. גם אחרי תקופה ממושכת שכזו עם אלפי קילומטרים יחד, גם החיבור אליו עולה שלב. פתאום הכל נעשה צפוי מאוד, על הצד הטוב של המילה. כל נענוע זנב, כל חריקה, כל קליק בתיבת ההילוכים וכל בק-פייר מהאגזוז מגיע בדיוק באופן ובתזמון המצופה. אין הפתעות רעות וזה טוב.

אבל הפתעה אחת דווקא כן המתינה לנו בחודש זה. הפתעה מהסוג המעצבן והנבזי שמשאיר את האופנוע ורוכבו בצד הדרך, בחום ובלי יכולת לעשות דבר. מקרה שהיה, כך היה. לאחר רכיבה מהנה למדי בכבישים הסובבים את הכינרת (כן, למרות מזג האוויר המהביל) הפנינו את הכידון חזרה אל גוש דן, הפעם דרך ואדי ערה. במהלך הרכיבה, ולמזלנו במהירות תלת ספרתית נמוכה יחסית וללא תנועה צפופה מסביב, החל חלקו האחורי של המונסטר 796 לשדר מסרי מצוקה - נענועים לא רצוניים וספוגיות בתנועה. במבט חטוף מטה תוך כדי רכיבה לא הצלחתי להבחין בדבר חריג, אך למרבה המזל, 100 מטר לפנים נמצאה תחנת הדלק 'פז' המקדימה את הירידה למחלף כביש 6.

לאחר הורדת מהירות זהירה וכניסה לתחנה, הגורם מתברר כפנצ'ר בגלגל האחורי. קרע רוחבי נבזי שעד לרגע זה לא ידוע לי ממה נגרם. ניסיונות ניפוח אוויר כשלו מיד וגם שימוש בשני תרסיסי 'פאסט' (שהוקפצו על ידי שליח פיצה - סיפור ארוך לזמן אחר) לתיקון זמני של תקרים העלה חרס. אנחנו תקועים חזק. ומשום שאופנועים לא התברכו בגלגל ספייר כמו מכוניות (המצאה שמחכה שימציאו אותה), נאלצנו להיעזר בשירותי הגרירה של 'אופנוגרר' כדי להשלים את המסע לתל אביב.

תוך זמן לא רב מרגע הזמנת החילוץ (כשעה קלה), הגיע אלינו רכב המשא, המונסטר הועמס בזהירות הראויה, נקשר בקפידה ויצאנו לדרך חזרה אל מוסך 'ליגל' היבואנית. עלות הגרירה והחילוץ עמדה על 290 שקלים. למחרת, בשל גודלו של החור בצמיג, הוחלט להחליף את זה בחדש ואף שבוע מאוחר יותר גם הצמיג הקדמי שנשחק הוחלף (סט של פירלי דיאבלו רוסו) בעלות כוללת של 2,441 שקל.

מלבד התקרית המרגיזה, המונסטר שלנו מפגין חוסן טכני מושלם. למרות השימוש היומיומי והאינטנסיבי, תקלות לא נרשמו כלל וגם לא נמצאו שום סימנים לצריכת שמן במנוע. אולם, האם החוסן הזה ימשיך איתנו גם בחודש החמישי עמו? המשיכו לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו.


לדיווחים הקודמים במבחן ארוך הטווח לדוקאטי מונסטר 796

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על המבחן הארוך טווח לדוקאטי

רוצים לדבר על מכוניות ואופנועים? כנסו לפורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully