וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר מציגה מתחרה לפורשה קאיימן

ירון אדרי

17.8.2011 / 14:39

לקראת תערוכת פרנקפורט חושפת יגואר את מכונית הקונספט C-X16. האם זו מחליפת ה-E טייפ האגדית שתתחרה בפורשה קאיימן ובוקסטר?

בשנה האחרונה מרחפות לא מעט שמועות על עתידה של יגואר, שכידוע נמצאת כיום בידי טאטא ההודית. במקביל לציון 75 שנים להווסדה, היצרנית הבריטית חושבת כבר על השנים הבאות ונראה שהמעבר לידיים הודיות רק עושה לה טוב בעיקר בתחום המזומנים הפנויים להתחדשות. על כן, תערוכת פרנקפורט תשמש כבמה להצגת ה-'C-X16 פרודקשן קונספט', שרמז ראשון שלה נחשף כעת.

יגואר C-X16 קונספט. אתר יצרן
דור המכוניות העתידי של יגואר מתחיל ב-C-X16 קונספט. פורשה על הכוונת/אתר יצרן

על פי איאן קאלום ראש חטיבת העיצוב של יגואר, ה-C-X16 היא המכונית הממשית הראשונה שתציג את עתיד הדגמים החדשים של החברה. "מכוניות יגואר תמיד היו יפות, חדשניות והביטו לעבר העתיד. גם לקונספט יש את הפוטנציאל לעשות זאת", כך לדבריו. על פי האיור, אפשר להאמין לפחות לסעיף אחד מהשלושה שציין, ובעיקר כשהקונספט הנוכחית משתמשת בשפת העיצוב שהוצגה לראשונה עם ה-C-X75 קונספט המרהיבה במסגרת תערוכת פריס לפני שנה.

יגואר לא חשפה שום פרט, אפילו לא קטן, אודות הדגם שרק משמו ניתן להבין כי הוא, או אלמנטים מסויימים ממנו, יגיעו לייצור סדרתי. ייתכן כי מדובר במחווה לרגל 50 שנים להולדת ה-E טייפ והיא אכן צפוייה להגיע לפס הייצור ממנו תרד בגרסת קופה ורודסטר כמתחרה ישירה לפורשה בוקסטר וקאיימן. עוד נציין כי ליגואר חסרה כרגע מכונית חשובה מאוד שתתפוס את המשבצת של X טייפ מנוחתה עדן ותתחרה בב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס. האם הקונספט היא רמיזה לאחת כזו?

בגדר שמועות, המבוססות על שבבי מידע שחשפה היצרנית בחודשים האחרונים, ה-X-C16 תקבל את מנועי ה-V6 החדשים שיפיקו בין 275 כ"ס בגרסה האטמוספרית ל-375 כ"ס בגרסת מגדש על (שתכונה לבטח R). באין מידע רשמי ממשי, לא ידוע האם מנועי ה-V8 או מנועי הטורבו דיזל ישרתו אותה אף הם. ומה לגבי המחיר? משהו בין 40 ל-50 אלף פאונדים צפויים לשלם הבריטים על מי שמוגדרת מחליפת המכונית הטובה ביותר שיוצרה אי פעם.


עוד על יגואר בוואלה! רכב

בואו לדבר על יגואר בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully