וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי: נשבר לנו מפולקסווגן

השותפות בין סוזוקי לקונצרן פולקסווגן עלולה להסתיים בגירושין בעקבות מחלוקות על דגמים וטכנולוגיות. היפנית שוקלת לחזק יחסים עם פיאט במקום

מערכת היחסים בין סוזוקי לפולקסווגן ממשיכה להתפוגג ככל שנוקף הזמן. דיווחים בארה"ב מורים כי היצרנית היפנית לא מרוצה מהסכם השותפות עם הקונצרן הגרמני וכי קברינטי החברות מעירים כי "נשבר להם" להגיע לעמק השווה, ללא תוצאות ישירות. התוואי המקורי הנחה כי סוזוקי שואפת להרחיב את כניסתה לדרום אמריקה על ידי שימוש במתקני הקונצרן הגרמני, בעוד פולקסווגן מבקש בתמורה התפשטות גדולה אל מזרח העולם, במיוחד להודו ושימוש במנועים קטנים מ-700 סמ"ק, על מנת לשבות את האוכלוסייה המקומית.

כאמור, פולקסווגן מסרב לכאורה לעת זו לבקשתה של היצרנית שעשתה את שמה בעיקר בענף האופנועים. אי לזאת, סוזוקי שוקלת בימים אלה אם לצאת מההסכמים ולחפש שותפה גמישה יותר ממנה תפיק רווחים גדולים ותקדם טכנולוגיות חשובות בתחום הגדישה. פיאט למשל היא אפשרות טובה נוכח פיתוחיה בתחום מנועי הטורבו הקטנים (טווין אייר). בעבר כרתה פיאט חוזים לפיתוח משותף על פלטפורמת סוזוקי וסחטה מכך את הקרוסאובר הקומפקטי סדיצ'י. אולם לעת זו, אין כרגע שום תגובה מאיטליה בנוגע לדיווחים אודות הקרע בין פולקסווגן לסוזוקי.

כפי שדווח כאן בעבר, פולקסווגן רכש לפני כשנתיים נתח של כמעט 20 אחוזים מסוזוקי. זאת לאחר שג'נרל מוטורס וסוזוקי החליטו לפרק את החבילה לאחר שנים ארוכות בהן חלה הרעה במצב הכלכלי של האמריקנים. אלא שחודשים ארוכים אחרי שפולקסווגן נכנס לתמונה, חל קפאון מתמשך בין הגרמנים ליפנים וכל אחד מביע מורת רוח כנגד תרומת הצד האחר לעסקה. סוזוקי רשמה במחצית הראשונה עלייה של 16 אחוזים בלבד במכירות רכב חדש.

מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון, גם לא דאג להסתיר את חוסר שביעות רצונו מהמצב הקיים. "הפערים בינינו כרגע ממשיכים לגדול, וכן, יש אכזבה מסוימת משיתוף הפעולה בינינו". בשבועות הקרובים, ולקראת תערוכת פרנקפורט, מסתמן שייעשה עוד מאמץ אחרון לפתור את המחלוקות. אולם, ייתכן שזה כבר מאוחר מידי, במידה ופיאט תחליט להדק את יחסיה עם סוזוקי.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully