וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימוזינה ההיברידית של אודי

יצרנית היוקרה מגרמניה תחשוף במסגרת תערוכת פרנקפורט את גרסת הכלאיים ללימוזינה המפוארת אודי A8. בחוד 245 כ"ס על הכביש, ו-15.6 קילומטרים לליטר

באיחור לא קל, אך מתבקש, מצטרפת אודי לליגת מכוניות הדגל ההיברידיות. היצרנית מגרמניה תקדם במהלך תערוכת פרנקפורט את הגרסה האקולוגית ללימוזניה היוקרתית A8, שתצויד במנוע ארבעה צילינדרים וביחידת עזר חשמלית מוזנת סוללות. על אף שהחשיפה מתוכננת לספטמבר, הדגם יעלה לייצור רק בשנת 2012 ויימכר כשנה לאחר מכן. עבור המתחרות, לקסוס, מרצדס ובמ.וו, זהו חלון הזדמנויות לעדכן את הטכנולוגיות הירוקות שלהן.

בדומה למערכת ההיברידית שמותקנת ב-A6 החדשה, מנוע ה-2.0 ל' TFSI משודך למנוע חשמלי המעצים את התפוקה הכללית. הספק מנוע הבנזין יעמוד בגפו על 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד, כאשר יחידת החשמל תתגבר אותו עם הספק עצמאי של 54 כ"ס ו-22.1 קג"מ. במצטבר (אך לא בשיקלול ישיר), מפיקה המערכת כ-245 כ"ס בסך הכול.

תיבת ההילוכים (טיפטרוניק) לה שמונה מהירויות, תאיץ באודי הידידותית לסביבה ב-7.7 שניות ל-100 קמ"ש, ותחצה מהירות מרבית של 235 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תניב החזר של כ-15.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, ומדד הפחמן הדו חמצני יעמוד על 148 גק"מ בלבד. לשם השוואה, ממוצע התעשייה למכונית עם מנוע בעירה בסדר גודלה, נע בסביבות ה-250 גק"מ ומעלה.

לשיטוטים נקיים בעיר, מסוגלת ה-A8 לכסות מרחק קצר של שלושה קילומטרים על הנעה חשמלית במהירות ממוצעת של 62.3 קמ"ש. מי שמעוניין בבחירה יותר סלקטיבית לנהיגה, יוכל לברור בין שלושה מצבים: חשמלי מלא, משולב או ספורטיבי. אודי עושה שימוש בסוללות ליתיום-יון כדי לספק את האנרגיה, ואלה אוחסנו בגב המכונית ומשקלן כ-37 קילוגרמים. על מנת לשמור על קירורן, מערכת המיזוג המרכזית מנתבת צינון דרך תעלות יעודיות.

שינויים קלים מבחוץ ניכרים על ידי לוגו 'הייבריד' בתא המטען, חישוקים בקוטר 18 ו-19 אינטש, ופסי כסף בספי הדלתות. תא הנוסעים נותר כמעט ללא שינוי, כולל מערכת סראונד מתוחכמת שלBOSE ועוד. עוד מוקדם לדעת מתי תנחת A8 ההיבדרית בישראל, ובינתיים, נחכה לבואה של הסלונית הירוקה A6. נציין כי ישנם דיווחים על A4 היברידית, אולם זו כנראה תופיע לא לפני 2014.

אודי A8  הייבריד. אתר יצרן
אודי A8 הייבריד/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully