וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מרצדס B קלאס החדשה

ירון אדרי

25.8.2011 / 11:51

מרצדס B קלאס החדשה נוטשת את מבנה המיניוואן הקומפקטי לטובת סטיישן משפחתי. תקבל מנועים ותיבות הילוכים חדשים, מפרט בטיחותי גבוה ואיכות של מכונית פאר

מרצדס בחרה אף היא לעשות קצת טיזינג טרם חשיפתה הרשמית של B קלאס הבאה. הדור החדש נגלה לנו בתחילה באמצעות הטכנולוגיות שבו, אחר כך תא הנסעים הציץ מבעד להודעה רשמית ורק כעת אנו זוכים לראות את המכונית במלוא הדרה. הצגתה הרשמית תיעשה במסגרת תערוכת פרנקפורט בחודש הבא.

מאז ומעולם היו הקטנות של מרצדס, A ו-B קלאס, שונות במהותן. שתיהן היו גבוהות יחסית לשאר ממדיהן ופזלו לכיוון המיקרו/מיניוואן מאשר לסגמנטים הספציפיים – סופרמיני והאצ'בק קומפקטית. B קלאס החדשה שומרת על התפישה המרצדסית אולם עם קיצוץ של חמישה ס"מ בגובה (1.56 מ'), אורך של 4.6 מ' ורוחב של 1.56 מ', מדובר כעת במרכב שהוא יותר סטיישן מהאצ'בק. לשם השוואה, כל אחד מהנתונים רושם סנטימטרים נדיבים ביחס ליריבה הקרובה ביותר אודי A3 ספורטבק. את הכל עוטפת שפת העיצוב העכשווית של מרצדס, מלווה בתכנון אווירודינמי יעיל המאפשר לה להשיג מקדם גרר נמוך ביותר של 0.26 cd.

את יתרון האורך מחזקת B קלאס גם מבפנים. כך למשל, מרווח הרגליים ליושבים מאחור נדיב מאוד ולטענת החברה טוב אפילו משל ה-S קלאס. זאת באמצעות אפשרות הזזת המושב האחורי בטווח של עד 14 ס"מ, המאפשר בין השאר שיפור נפח תא המטען בטווח של בין 488 ל-666 ליטרים.

מרצדס שואפת לשמור על יתרונה באמצעות שימוש נרחב בחומרים איכותיים יותר מבעבר. כמו כן, תציע החברה ללקוחותיה לבחור בעצמם את הדקורציה הפנימית כולל אפשרות לריפוד תא הנוסעים בעבודת יד כאילו מדובר באיזו מייבאך. רמת האבזור תהיה גבוהה וכך מפרט הבטיחות שיכלול פרט לכל המערכות הסטנדרטיות המוכרות גם מערכת למניעת התנגשות מבוססת רדאר כבר בגרסת הבסיס וכן מערכת הקדם תאונה המתקדמת של מרצדס Pre Safe, אלומות אור אדפטיביות, ניטור שטחים מתים ועוד בהתאם לרמת האבזור.

חדש, חדיש אבל לא מחודש

"שום שינוי דגם בהיסטורית החברה לא כלל כל כך הרבה פיתוחים חדשים במכה אחת", כך אומר על ה-B קלאס ד"ר תומס וובר חבר בהנהלת מרצדס האחראי על תחום הפיתוח והמחקר. ואכן, המכונית החדשה מקבל מנועים ותיבות הילוכים חדשים לגמרי, כולם מפיתוח עצמי עליו מתגאה היצרנית וזאת בסוג של עקיצת אודי וב.מ.וו שחלק ממכלוליהן מגיע מספקים חיצוניים.

כל מנועיה של B קלאס ינשמו באמצעות מגדש טורבו כדי להשיג צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים ככל הניתן. יחידת ה-1.6 ל' החדשה תוצע בשני הספקים של 122 או 156 כ"ס, ומומנט של 20.4 ו-25.5 קג"מ בהתאמה הזמינים בשני המקרים כבר ב-1,250 סל"ד. מנוע הדיזל 1.8 ל' החדש יוצע אף הוא בשתי גרסאות הספק – 109 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד וכן 136 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-1,600 סל"ד.

תיבות ההילוכים כאמור חדשות אף הן, ובראשן תמסורת כפולת מצמדים אותה מכנה מרצדס 7G-DCT, כאשר הספרה רומזת על מספר יחסי ההעברה שבה. התיבה הידנית החדשה כוללת שישה יחסי העברה. לצד כל זאת, נתוני צריכת דלק ופליטת CO2 לא נמסרו.

בצד הדינמי, לא פחות חשוב בקרב יצרניות הפרימיום, מרצדס תכננה מחדש את מתליה ומערכת ההגה של B קלאס כדי שיהפכו את חווית הנהיגה למהנה יותר. נוסף על כך, חבילת הספורט מאפשרת בחירה במתלים קשיחים יותר והיגוי חד ומדוייק. הבטחות שכאלה אנחנו שומעים עם כל השקת מכונית חדשה, ורק נהיגה בפועל תגלה לנו עד כמה באמת השקיעה היצרנית בסעיף זה.

הצגתה הרשמית של מרצדס B קלאס החדשה תיעשה כאמור במסגרת תערוכת פרנקפורט. מכירותיה באירופה צפויות להתחיל בחודש נובמבר ומאוחר יותר היא תגיע גם אלינו. מהיבואנית לישראל חברת כלמוביל נמסר למערכת וואלה! רכב כי "יש כוונה להביא את ה-B קלאס, אבל טרם ידוע מתי ומה יהיה מחירה".


עוד על מרצדס בוואלה! רכב

בואו לדבר על מרצדס בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully