וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו: רכב המשפחה של העתיד

פיג'ו משחררת את הקונספט HX1 ומסמנת טריטוריה חדשה בקבוצת המיניוואנים הספורטיביים. ההנעה כמובן היברידית, והבכורה בתערוכת פרנקפורט

בפיג'ו מאותתים שהמכונית הרעיונית שמוצגת כאן, ה-HX1, היא הקדמה למיניוואן שימושי ודינמי שיעלה לכבישים בתוך כמה שנים. אלא שקהילת הקופה-סלון שפרצה לכל עבר בתעשיית הרכב, במיוחד משערי גרמניה, בעצם רומזת למשהו אחר לחלוטין – הצרפתים רוצים חתיכה מהעוגה הכי מעוצבת בשטח.

לפי מתכנני הרכב, מגלמת המכונית את משאלות המשפחה המודרנית. התיאורים האמנותיים של היצרן, כהרגלם, מרחפים בין מדע בדיוני להמחזות בברודווי, ועל כן התוצאות עוד רחוקות מיישום. הקונספט בכל אופן מדגיש לדברם את החיבור בין תנועה הרמונית להסתגלות לסביבה הקיימת. המרכב של המכונית בנוי כמו קליפה נושמת כדי למקסם את פילוח האוויר בנסיעה; כך למשל במהירות של מעל 100 קמ"ש נשלפות חצאיות הצד, וכך גם הספויילר האחורי בדלת תא המטען.

ההנדסה של הדגם חושפת (גם) את לשון המעצבים של המותג הצרפתי, על כל רבדיו האחרונים והעכשוויים. יש בה מעט שאריות שנוצרו בחסות הקונספטים הקודמים, דוגמת ה-SR1 הספורטיבית (ממנה טרם גולף דבר בעל חשיבות למעט רכב חשמלי קיצוני, גם הוא רעיוני), והבולט בה הן דלתות הפתיחה שנפתחות כלפי מעלה ולצדדים (דלתות מספריים) כדי לצמצם את הקושי שבכניסה פנימה.

מידות המכונית בהחלט מאפשרות לפיג'ו לשחק על תא נוסעים מודולארי, בהנחה שהשטח עמוק מספיק והתקרה לא שפופה מידי. גובהה של המכונית בסך הכול 1.37 מ', אך הרוחב הפנימי קרוב מאוד ל-2 מ', והאורך כמעט חמישה מטרים. סידור ההושבה הלא שגרתי, מציע אפשרות התקנה של שניים עד ששה מושבים לפי בחירה. הפטנט של פיג'ו להתקנה של שורה נוספת נובע מקונספט ה-HR1 שהוצג בתערוכת פריז לפני כשנה וחצי, בו שני המושבים הנוספים נשלפים מגוף המכונית בתמיכת השורה הראשונה.

את ההנעה הפקידה פיג'ו בידיה של החטיבה ההיברידית הכי מתוחכמת במחסן – HYBRID4. זוהי אחת המערכות היחידות בעולם שעושות שימוש במנוע דיזל המשולב עם כוח חשמלי, ומשרתת גם את קבוצת הלה-מאן. נפח מנוע הבערה עומד על 2.2 ל' טורבו-דיזל בטכנולגיית HDi בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית שנשלפה מפיג'ו 508. התפוקה הכללית עומדת על 204 כ"ס, כאשר המנוע החשמלי מחלץ כ-95 כ"ס. סוללות הלית'יום יון תאפשרנה לנוע לטווח נקי ללא לגימת סולר למרחק של 30 קילומטרים. צריכת הדלק המשולבת והמוצהרת עומדת על כ-40 קילומטר לליטר בקירוב, ופליטת פחמן דו-חמצני של 83 גק"מ.

בפיג'ו הכריזו על שנת 2020 כיעד השקה אפשרי, למכונית שתישא בקרביה לפחות חלק מהתכונות של הקונספט. בשנים הקרובות, סביר שנתוודע אליהן במכוניות העממיות של המותג הצרפתי.

פיג'ו HX1. אתר יצרן
פיג'ו HX1/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully