וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט חושפת פנדה חדשה

ירון אדרי

30.8.2011 / 15:31

הדור השלישי של פיאט פנדה נחשף שמונה שנים לאחר השקת קודמו, ארוך ומרווח מקודמו ועם מנועי שני צילינדרים חסכוניים. אצלנו בתחילת 2012

הדור הנוכחי של פיאט פנדה כבר די ותיק. הוא הושק בשנת 2003 וגם מתיחת הפנים שעבר לפני כשנתיים יחד עם מנועים מודרניים שקיבל מתקשים לשים אותו בקו אחד מול המתחרות בשוק המכוניות העירוניות, בעיקר הדרום קוריאניות קיה פיקנטו ושברולט ספארק. לקראת תערוכת פרנקפורט שתפתח בעוד שבועיים, מציגה כעת היצרנית מאיטליה את הדור השלישי.

בתכנון הדור החדש, שמה לעצמה פיאט למטרה להציע יתרון בתחום הגודל והמרווח וכן האיכות. האורך עודכן ל-3.65 מ' צמיחה של 11 ס"מ, הרוחב ל-1.64 מ' תוספת של 6 ס"מ ולגובה נוסף ס"מ אחד כדי להציג 1.55 מ'. לא נרשמה צמיחה בבסיס הגלגלים, אולם סידור וארגון המושבים מחדש בתא הנוסעים איפשר להשיג בכל זאת צמיחה במרווח הרגליים לנוסעים כך לדברי החברה, וכן שיפור נפח תא המטען.

פיאט פנדה החדשה לא מציגה שינויים משמעותיים מהדור היוצא בכל הקשור לעיצוב. הרעיון הכללי נותר זהה ורק הקימורים בכל ההטלים הותאמו לקו העכשווי במותג. תא הנוסעים רושם קפיצת מדרגה אחת או שתיים ביחס לעבר והוא נראה מודרני ואיכותי בהרבה ממה שהתרגלנו אליו. עד כמה הוא באמת כזה נוכל לדעת רק לאחר שנעמוד מולו פנים אל פנים ונמשש במו ידינו.

יתרון נוסף שתנסה פיאט להצמיד לפנדה החדשה טמון במהותה כמכונית עירונית חסכונית. היא תקבל ארבעה מנועים בינהם מנוע השנה – טווין אייר שני צילינדרים בנפח 880 סמ"ק המפיק 85 כ"ס בגרסת הטורבו או 65 כ"ס בגרסה אטמוספרית, מנוע ה-1.2 ל' 69 כ"ס הקיים ומנוע הטורבו דיזל 1.3 ל' מולטיג'ט לו 75 כ"ס. תיבות ההילוכים תהינה ידניות או רובוטיות.

ייצור פיאט פנדה החדשה יחל בחודש נובמבר באיטליה, במפעל של אלפא רומיאו בנאפולי כאשר בשלב מאוחר יותר תוצע גם גרסת ה-4X4. מכירות באירופה תחלנה מייד לאחר מכן עם תג מחיר התחלתי שצפוי לעמוד על כ-9,500 יורו (כ-50 אלף שקלים לפני מסים). מחברת סמל"ת יבואנית פיאט לישראל נמסר למערכת וואלה! רכב כי פנדה החדשה תגיע אלינו ברבעון הראשון של 2012.


עוד על פיאט בוואלה! רכב

בואו לדבר על פיאט בפורום וואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

פיאט פנדה 2012. אתר יצרן
פיאט פנדה 2012/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully