וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: יונדאי i30 החדשה

הדור השני של יונדאי i30, המשפחת הקומפקטית, נחשף בתמונות רשמיות שבוע לפני בכורתה במסגרת תערוכת פרנקפורט. מה התחדש?

יונדאי i30 היא ככל הנראה המכונית המשפיעה ביותר של המותג הדרום-קוריאני בשנים האחרונות, לפחות כשמתייחסים לאירופה חובבת הישבנים הקצרים, שם היא אף תוכננה במתקן הגרמני ברוסלסהיים. גם בישראל כמובן נחלה הצלחה גדולה מאוד, לא רק בליסינג, וכעת היא מקבלת בברכה את היורשת הרשמית שלה לאחר שבעבר זכתה לרענון במסגרת מתיחות פנים עדינות. האם תמשיך להיות מובילה קומפקטית בצל התחרות הגוברת? ומה יהיה חלקה בנתח המכירות של היבואנית לישראל חברת כלמוביל לנוכח ה-i35?

על אף ש-i30 היא כמעט האחרונה להתעדכן בשפת העיצוב החדשה (פיסול זורם), ביונדאי בהחלט ישימו את מבטחם בדגם החדש לאור התמצקות קו דגמי ה-i החדשים, שצוברים תנופה בכמה שווקים מרכזיים בעולם. i30 היוצאת שהושקה ב-2007 רשמה כמה וכמה שיאי מכירות בקרב המותג, ביניהם מסירת 350 אלף יחידות משנת 2010 עד אמצע שנת 2011.

הצצה אל יונדאי החדשה מגלה כי הדמיון החיצוני למשפחת ה-i ובפרט ל-i40, (או ה- DNA, כפי שמכנים אותו ביונדאי) בא ליד ביטוי בייחוד בעיצובה המורחב של השבכה הקדמית, ובתי התאורה הראשיים. כדי להעניק לה תחושה יותר יוקרתית התווספו לראשונה נורות LED וחישוקים בעיצוב ספורטיבי.

חלל הפנים הוא המשך ישיר למראות שחווינו לאחרונה בכל גרסאות המשפחה של יונדאי. לא ידוע בשלב זה על גדילה בממדים, אך מסתמן שיונדאי התפיחה את המרווח כדי להתאימה לשדרוג המרחבים בקבוצה. עיצוב הקונסולה השתפר מאוד למשל, וזה שואב השראה מה-i35 (כולל אותן דוושות מוכספות ברוח ספורטיבית) כולל היצע האלקטרוניקה המוכר והעשיר. יונדאי טוענים לשיפור משמעותי באיכות החומרים, אולם זה עוד דורש כאמור בדיקה מעמיקה.

מנועים? גם כאן רב הנסתר על הגלוי. עד שהחברה תואיל לשחרר מפרטים (ועוד כמה תמונות על הדרך) נסיק מתוך היכרות אקטואלית עם הדגמים בארץ, כי סביר שנראה סדרה של מנועי 1.6 ל' אטמוספרים וכן מוגדשים (בגרסאות יותר ספורטיביות באופיין) בשידוך לתיבות ידניות, אוטומטיות, וכפולות מצמד (כפי שקיים בוולוסטר החדשה). הערכה היא שלישראל תשלחנה חטיבות כוח עם הספקים שינועו בין 120 ל-140 כ"ס.

החברה תשיק את הדגם רשמית במהלך הסתיו והוא גם יגיע אלינו בסמוך. טרם התקבלה תגובת כלמוביל על מועד הגעתה המדויק לישראל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully