וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A2 חוזרת ומתחברת לשקע

אודי תשיב לחיים את הקומפקטית A2 שהקדימה את זמנה, אחרי חמש שנות הפסקה. תערוכת פרנקפורט תארח את המהדורה החשמלית כסימן לבאות

אודי A2 שהפציעה ב-1999 והוגדרה בידי מתכנניה חצי קומפקטית חצי מיקרוואן, הייתה מכונית חשובה ופורצת דרך בכמה מישורים. המבנה הצנום שהורכב על שלדת אלומיניום העניק לה משקל זעום של פחות מ-900 קילוגרמים, נתון חסר תקדים שעל הכביש תורגם לרכב שימושי בעל קיבולת של ארבע נפשות בתא הנוסעים, וגם את היכולת לשאת ציוד ללא כל סרבול (תא מטען בנפח 390 ל'). אודי הפסיקה את ייצורה בשנת 2005 אחרי שתי מתיחות פנים קלות מאוד, ומאז למעשה לא רמזה על יורשת רשמית.

כעת, עם התפתחות הדגמים הקטנים והחשמליים ומצב הפקקים העגום, אודי נערכת להפשיר אותה אחרי קפאון ממושך ולהחדירה לכבישים בשנת 2013. תערוכת פרנקפורט תהיה לבמה עבור אודי A2 רעיונית וחשמלית, שתורחב עם הזמן לעוד דגמים קובנציונלים (מנועי בערה מוקטני נפח מוגדשים), בעלי מרכבים מגוונים ואפשרויות הושבה והטענה שנעדרו מהדור הקודם.

הקונספט החדש, שגם הוא מבוסס על שלדת אלומיניום, קצר יותר מהדגם המקורי ומקצה לקצה מותח 3.8 מ'. גם ברוחב חלה הפחתה סמלית לפחות מ-1.7 מ', ותקרת המכונית נישאת ל-1.49 מ'. אודי משתמשת בסגנון חלק לחפות את המרכב, ופרט לגריל הענקי שמתנוסס בחזית ולא מתיר ספק לאיזה זן היא שייכת (ע"ע אודי A1). מעצבי הרכב הגדירו מכונית מרובעת עם קוו מותניים בולט ונורות לד להשלמת האווירה. אודי תציע גג שמש מונע סינוור על ידי גוון מתחלף, כפי שקיים במרצדס SLK החדשה.

את המערכת החשמלית המותקנת ב-A2 לא מפרסמת אודי נכון לשלב זה. היא כן מוסיפה שהסוללות שוכנות תחת הרצפה בין ארבעה מושבים נפרדים ומפקידים בידי הנהג מכונית נהיגה מאוזנת וחסכונית.

בהחלט מסתמן שאודי תשיק גרסה היברידית שלה בעקבות הסלונית אודי A6 ואודי A8, בייחוד נוכח כך שהיא אינה משייכת אותה רשמית לסדרת אי-טרון החשמלית, שם כבר מוצבות מכוניות שממתינות לתשתית החשמלית הראויה. ב.מ.וו שייסדה את תת המותג החשמלי i ממש בחודשים האחרונים, תמתין לה מעבר לפינה עם כמה דגמים משלה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully