וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן וסוזוקי - סוף הרומן?

השותפות המנוכרת בין הקונצרן הגרמני ליצרנית היפנית עולה על שרטון: פולקסווגן מאשימה בהפרת ההסכם, סוזוקי רוצה להתקפל עם המניות

פחות מחודש אחרי שדיווחנו על מהמורות וקשיים ביחסים בין פולקסווגן לסוזוקי, מסתמן שהשותפות המקרטעת עומדת להתפרק באופן רשמי. סוזוקי תבקש מפולקסווגן למכור את מניותיה בחברה, בתמורה לפעולה דומה מצדו של הקונצרן הגרמני. פולקסווגן שולל בינתיים את השמועות על מכירת אחזקותיו בסוזוקי, אך ביפן משוכנעים שזה עניין זמני בלבד. נגמר לפני שהתחיל?

בשנת 2009 רכש הקונצרן הגדול באירופה כ-20 אחוזים נתח ממניותיה של סוזוקי, מניות שערכן נאמד בגובה של 2.9 מיליארד דולרים. בפולקסווגן העריכו כי בתמורה להשקעה זו, יעמיק פולקסווגן את היקף רווחיו בשווקים מתפתחים - במיוחד בהודו, שם יש ביקוש גדול למכוניות עירוניות, מוזלות וחסכוניות. סוזוקי מצידה תכננה לטמון את ידה בטכנולוגית הגדשת הטורבו של פולקסווגן, ולמאגר נכסים ענקי ממנו תוכל להחליף את כל קו דגמיה בארה"ב ובשאר העולם.

הברית המשונה הזאת לא הניבה פרי במשך חודשים ארוכים, כאשר במקביל נזרק רפש מצד אחד על הצד השני, בשל חוסר התאמת יעדים וציפיות או אמון הדדי. עיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' ציטט לאחרונה את מנכ"ל ונשיא סוזוקי, אוסאמו סוזוקי, שאמר בכנות גלויה כי "לא מצאנו שום דבר שאנחנו רוצים מפולקסווגן או בהסכם עם החטיבות". אלא שכעת מתברר שזה רק חלק קטן במשבר.

ממש בימים האחרונים, חטיבת פולקסווגן הפנתה אצבע מאשימה כלפי סוזוקי, על כך שהיא הפרה את ההסכם בעקבות קניית מנועי דיזל מהשותפה השנייה שלה - פיאט, עמה כרתה חוזה לרכישת טכנולוגיית מנועי דיזל עוד בשנת 2005. מרטין ווינטרקון, מנכ"ל פולקסווגן, טוען כי החברה היפנית פעלה בחוסר תקינות בהסכם מול הקונצרן הגרמני, ואף ביקש ממנה לתקן את הטעות תוך כמה ימים, אך לא הדגיש מה יקרה במידה ותסרב. הבוקר כאמור, סוזוקי ביקשה מפולקסווגן למכור את מניותיה בחברה, והבטיחה למכור את מניותיה בפולקסווגן, שמסתמכים בערך מזערי של 1.49 אחוז.

סוזוקי מכרה אשתקד קרוב ל-2.6 מיליון כלי-רכב בכל העולם, בעוד פולקסווגן חצה את רף ה-7 מיליון. מי מפסיד ומי מרוויח מהגירושין? סוזוקי זקוקה לדגמים יותר חזקים בארה"ב, וחיפשה גישה אל פלטפורמת הג'טה כדי לחזק את הקיזאשי שנמכרת באמריקה בשנה האחרונה. עבור פולקסווגן, זה עוד הסכם מיני רבים, ואם לא ימצא בו את מבוקשו, סביר שימשיך למקום אחר.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully