וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קונצנזוס ברכב: מרצדס

28.9.2011 / 8:00

כי היא איכותית, יוקרתית ובטיחותית, כי היצרנים שלה לא נחים וכי איכשהו הצלחנו לסלוח לה על היותה גרמניה. וואלה! מציגה: הדברים שכולנו עדיין מסכימים עליהם, פרויקט מיוחד לראש השנה

שמה של יצרנית הרכב מגרמניה, מרצדס, הפך לשם נרדף לאיכות ויוקרה. לכן, לא פעם בחרו מותגים אחרי להשתמש בשם זה כדי לזכות במעט מאבק הכוכב המתנוסס על חזית מכוניות החברה. "המרצדס של צבעי הבית" פעם זעק שלט חוצות לפרסומת של חברת צבעים מוכרת, וכל מי שקרא הבין מיד על מה מדובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילוסטרציה: דורון שיינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכוניות יפניות ממש עושות לנו את זה

עוד אישים ותופעות בפרוייקט המיוחד של וואלה!: קונצנזוס ישראלי

אז איך הופכים לקונצנזוס? לפחות מבחינת מרצדס, מדובר בעבודה מאומצת לאורך 121 שנות קיום החברה. זה החל בשנת 1886 כשקארל בנץ הציג את המוטור וואגון, שהיה לימים ל"מכונית" הראשונה בעולם עם מנוע בערה פנימית, המשיך עם החלוציות בקיום מבחני ריסוק לכלי רכב, בשימוש בבלמי ABS ואפילו בכריות אוויר. כל יצרניות הרכב ללא יוצא מן הכלל נדרשו להדביק את הפער אחרי החברה הגרמנית כדי לשרוד.

מעבר לכך, בספרי ההיסטוריה של מרצדס רשומות גם כמה מהמכוניות היקרות והיוקרתיות בעולם, שכיום בשל נדירותן, הן ממש חסרות מחיר ומככבות בכל תחרות שיפוץ כלי רכב בעולם. כל אלה יחד אפשרו למותג הגרמני לצמוח וליהנות מחוזק אדיר למותג. אולם, כפי שאמר כהלת, לא לעולם חוסן.

מרצדס נשארה איתנה ואיכותית, אבל היא כבר לא לבד בשוק ומולה קמו מתחרות הן מבית כמו ב.מ.וו ואודי שמוסיפות שרירים וקטיפה בכל דור ודור וגם מעבר לים כמו לקסוס של טויוטה. כל אחת ממתחרותיה מנסה לאחוז בנישה הצפופה, להציע חידושים ולפרוץ מוסכמות. בקרבות אחדים המתחרות אכן מנצחות. אולם האם לדעתכם הן תצליח גם במלחמה?

הכי אהבנו: AMG, כנפי שחף, גג קשיח מתקפל, כריות אוויר, ABS

הכי לא אהבנו: מרצדס C190, רכבי צד"ל

מרצדס: קונצנזוס?

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully