וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נסן אינטרספטור חוזרת לחיים

מכונית הספורט היוקרתית ג'נסן אינטרספטור, תזכה לעדנה מחודשת בעזרת חברת אחזקות שוויצרית שהקימה אותה לתחייה. בכורה בשנה הבאה

תעשיית הרכב הבריטית סיפקה לעולם שורה ארוכה של קלסיקות. ובחודשים האחרונים מסתמן שההתרפקות הלאומית על דגמי העבר, מצליחה לנער כמה יזמים לשקם מותגים היסטוריים בעלי משמעות. פרט ליגואר שנערכת להחזיר את ה-E טייפ המיתולוגית במהדורה כזאת או אחרת בגוון רטרו, מתברר כעת שאחת ממכוניות ה-GT הקלאסיות של בריטניה - ג'נסן אינטרספטור, גם היא נערכת לחזור מהקבר.

העיבוד המודרני של האינטרספטור GT יצא לאור על ידי שתי חברות - CCP השוויצרית, וחברת 'הילי ספורטס קארס', בידיה גם הזיכיון למכוניות הספורט העילאיות של 'ספייקר קארס'. הגרסה המחודשת של המכונית הבריטית תבנה על בסיס שלדת אלומיניום כמקובל היום, כך שמשקלה יהיה נמוך מאוד, והיא תשמר את סידור ההושבה הבסיסי בדגם הקופה לו ארבעה מושבים, ומרחב מחייה מפואר.

השערות בנוגע ליחידת הכוח עדיין מוקדמות, ולא נהמר דווקא על מנוע אמריקני עתיר ממדים. יש לשער כי הקרבה הכלכלית לספייקר קארס עלולה לזמן מנוע רב עוצמה של אודי, מאחר וה-C8 עושה שימוש ביחידת ה-4.2 ל' לה הספק שנע בין 400-600 כ"ס של החטיבה הגרמנית. במקרה כזה, אין ספק שהאינטרספטור GT תזכה לגרסה החדשה לה היא ראויה.

האינטרספטור GT שהוצגה ב-1966 ונמכרה במשך עשור שלם, הייתה המכונית היחידה של ג'נסן 'מוטורס' (1934-1976) שנבנתה על בסיס פלדה, במקום על מרכבי פיברגלאס ופלסטיק, וגם הייתה לזו שסימנה את קצה דרכה של החברה הבריטית הקטנה אחרי 42 שנים. היא עוצבה באיטליה על ידי קרוזרייה טורינג בשלושה מרכבים - קופה, קבריולה והצ'בק, וכן היא הייתה חמושה במנוע בנזין שמונה צילינדרים של קרייזלר (392 כ"ס) בנפח 6.2 ל', ושודכה לתיבת הילוכים לה ארבעה יחסי העברה.

בשלהי ימיה של ג'נסן, כשהממון אזל מהכיסים, היא הוכתרה למכונית החזקה ביותר של החברה מאז הווסדה. לפחות הם סיימו את דרכם עם טעם מתוק בפה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully