וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מכונית מיני לסקודה: סיטיגו

המותג הצ'כי של פולקסווגן חושף תאומה קטנה וזולה לפולקסווגן אפ! בשם סיטיגו, מצוידת במנועי שלושה צילינדרים ובהספקים של עד 75 כ"ס

הדגם השישי בהיצע הנוכחי של סקודה, הוא גם אחד החשובים שלה בשנים האחרונות עם פריחת מכוניות המיני ועליית יוקר המחייה. היצרנית מצ'כיה חושפת כעת תמונות ראשונות למכונית העירונית המודרנית הנקראת סיטיגו (citigo), שתשאל את מרבית מכלוליה מהתאומה אפ! של החברה האם פולקסווגן, ותאבק על מקומה מול מכוניות אופנתיות כגון פיאט 500. גרסאות ראשונות תגענה לשווקים ברבעון השלישי של 2012.

סיטיגו מבוססת על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של פולקסווגן. ממדיה של המכונית הולמים את קבוצתה הרלוונטית, כאשר אורכה מקצה לקצה הוא 3.6 מ', רוחבה 1.64 מ', גובה התקרה נישא ל-1.47 מ' ובסיס גלגליה עומד על 2.42 מ'. מידות אלה משוות לה ערכים דומים למרבית מהדורות המיני הזולות, אך עם הפינישים של סקודה ומרחב טוב יותר בתא הנוסעים תודות לבסיס הגלגלים לעיל, מותר להמר שהתחושה הכללית תהיה מעט יותר מעודנת ויוקרתית, וכן מרווחת על פני כמה מתחרות.

מבחינת הופעה חיצונית הסיטיגו שומרת על פרופורציות מאופקות. היא בהחלט דומה לאחיותיה הגדולות פאביה, יטי ואוקטביה, ושפת העיצוב אינה מחדשת הרבה תחת חסותה ובמיוחד בפרונט השמרני, שהפך לסימן ההיכר של החטיבה. הפרט המרכזי שאכן זכה לעיצוב עצמאי, הוא החלק האחורי של המכונית, המכיל את בתי התאורה המלבניים והמאורכים כלפי הסינר התחתון, כך מתיאורי היצרן וכמה הדלפות לרשת.

פרטים או תמונות על תא הנוסעים טרם נחשפו, אך לדברי החברה, סידור ההושבה הוא לארבעה נוסעים בלבד (לכאורה בשל תצורת הספסל האחורי המתקפל ויוצר רצפה שטוחה). תכנון זה, מאפשר לסיטיגו להציע תא מטען מכובד יחסית לגודלה של 251 ל' במצב רגיל, ועד ל-950 ל' בעת הורדת המושבים בשורה השנייה. בגרסת השלוש דלתות מספרים על כניסה קלה לשטח הנוסעים מאחור, ללא צורך בכיפופים מכאיבים לצוואר ולגב. עוד מהפטנטים החדשים של סיטיגו המצאות מעטפת הגנה מורחבת, עם סיוע בלימה אוטומטי עד 30 קמ"ש המזהה קרבה מסוכנת לרכב מלפנים באמצעות חיישני לייזר.

סיטיגו תגיע מצוידת בשני מנועי בנזין שלושה צילינדרים וחסכוניים בנפח 1,000 סמ"ק, בשידוך לתיבות ידניות להן חמישה הילוכים. הגרסה הבסיסית חמושה בהספק מרבי של 60 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-10.3 קג"מ ב-3,000 סל"ד. הגרסה הבכירה יותר, תחלץ עוד 15 סוסים אל 75 כ"ס (מומנט כמעט זהה) וצריכת הדלק שלה תעמוד על 22 ק"מ לליטר, לעומת כ-21 ק"מ לליטר בחטיבת הכוח החלשה יותר. שני המנועים מתהדרים בפליטת פחמן דו-חמצני (CO2) של 97 ו-105 גק"מ בהתאמה.

הסיטיגו תחל כאמור להמכר בקיץ של 2012. בסקודה מגלים אמון שהיא תוכל לבצר את מקומה באחד הסגמנטים המשגשגים בענף הרכב. "סיטיגו תהיה לאחד מעמודי התווך בהתפתחות האסטרטגית שלנו. היא סוללת את הדרך לאינספור אפשרויות חדשות בקטגוריה הזאת", כך אומר היו"ר פרופ' וינפריד והלנד. "הדרישה למכונית מיני מרווחת ואיכותית, היא זו שהנחתה אותנו. נתמקד איתה בעיקר בשווקים באירופה". מיבואנית פולקסווגן לישראל צ'מפיון מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי המכונית ככל הנראה תגיע ארצה במחצית השנייה של 2012.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully