וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פולקסווגן אפ! הסדרתית

ירון אדרי

21.8.2011 / 12:48

אפ! של פולקסווגן מצטרפת לשוק מכוניות המיני של אירופה. העיצוב נותר דומה לקונספט, המנוע וההנעה האחוריים עברו לחלקה הקדמי

ארבע שנים לאחר החשיפה הראשונה של מכונית הקונספט אפ! (UP!), חושפת פולקסווגן את הגרסה הסדרתית לקראת הצגתה הרשמית במסגרת תערוכת פרנקפורט. כעת, גם ליצרנית מגרמניה יש נציגה לפלח מכוניות המיני, אשר תתמודד את המשבצת שתפסו פולקסווגן לופו ופוקס בעבר.

פולקסווגן נותרה נאמנה כמעט לחלוטין למקור בכל הקשור לעיצוב ובהחלט ניתן לומר כי אפ! הסדרתית שמרה על מרבית הסממנים שנראו בקונספט. אולם הדלת מאחור מזכירה מעט את זו של פיג'ו 107 הוותיקה וחלונות המושב האחורי דומים לאלו של סוזוקי אלטו (וגם נפתחים עם ציר החוצה בלבד). פולקסווגן אפ! תיוצר בתחילה רק במרכב שלוש דלתות, ואולי בגרסת החמש דלתות שתוצג בעתיד יותקן חלון קונבנציונלי.

אורכה של אפ! הקטנה עומד על 3.54 מ', רוחבה 1.64 מ' וגובהה 1.48 מ'. הממדים אכן זעירים, אולם פולקסווגן מבטיחה כי תא הנוסעים יאכלס ארבעה נוסעים ללא כל בעיה תודות לבסיס גלגלים של 2.42 מ', קטן רק בחמישה ס"מ מפולקסווגן פולו. בתא המטען עדיין ניתן יהיה למצוא נפח הטענה של 251 ל' או 951 בקיפול שורת המושבים מאחור, גם כן נדיב ביחס לסטנדרט בקבוצה.

מי שהמתין לפולקסווגן הקטנה מאז הוצגה לראשונה כקונספט, יתאכזב לשמוע כי פולקסווגן בחרה לוותר על תצורת המנוע וההנעה האחוריים לטובת הסידור הסטנדרטי (מנוע קדמי והנעה קדמית). מלפנים תשכון יחידת כוח בנפח 1.0 ל' עם שלושה צילינדרים שתציע שני הספקים - 59 או 74 כ"ס. צריכת הדלק, לפחות בגרסה האקולוגית 'בלומוושן', תעמוד על כמעט 24 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 תרד מרף ה-100 גרם לקילומטר.

פולקסווגן תציע סטנדרט בטיחותי גבוה עם אפ! החדשה, מעבר לשלוש רמות אבזור שונות. לרשות הנוסעים תעמודנה מערכת בקרת יציבות, שש כריות אוויר ומערכת המסוגלת לבלום את הרכב בעצמה במקרה של סכנה שאינה אופיינית למכוניות שכאלה (תוצע כואפציה בתשלום). לזו חיישני לייזר המסוגלים לצפות סיכוי לתאונת דרכים בתחומי העיר במהירות של עד 30 קמ"ש, והיא תפעיל את הבלמים במידה והנהג לא הגיב בזמן.

עם אפ! החדשה תשיק פולקסווגן משפחה שלמה של מכוניות קטנות. ב-2013 תושק גרסה חשמלית שתכונה איך לא e-UP!, וכמו כן תושק גרסת מיקרוואן בדומה למכונית הקונספט ספייס-אפ. מכונית המיני עצמה תושק בחודש דצמבר הקרוב עם הערכה לתג מחיר התחלתי של כ-9,000 יורו (כ-46 אלף שקלים לפני מסים). טרם התקבלה תגובת יבואנית פולקסווגן לישראל צ'מפיון מוטורס לגבי תכניות השיווק בישראל.

פולקסווגן אפ!. אתר יצרן
פולקסווגן אפ!/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully