וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מציגה סדרה 5 היברידית

מכונית הסלון של ב.מ.וו זוכה למערכת הנעה אקולוגית וחסכונית. מצטרפת לאודי A6 ולאינפיניטי M בקרב על איכות הסביבה בקבוצה היוקרתית

זה לקח מספר חודשים מורטי עצבים עד שב.מ.וו הדביקה את הפער מאודי A6, אבל עכשיו זה כבר רשמי: סדרה 5 מצרפת לשורותיה גרסה היברידית. זו תתחרה - פרט להיברידית מחטיבת היוקרה של פולקסווגן, גם בנציגה היפנית בסגמנט אינפיניטי M35 הייבריד, שהוצגה השנה על ידי החברה האם ניסאן. ביצרנית הבווארית מתארים מערכת דומה לסדרה 7 שהופיעה מספר שנים קודם לכן, ולפיכך ב.מ.וו תיישם מנגנונים ופטנטים מקו ה'אקטיב-הייבריד' עם אפשרות לנוע על המנוע החשמלי לטווח מוגבל, ולפלוט אחוזים נמוכים של פחמן דו-חמצני (CO2) לאוויר בערכים מרשימים של 149 עד 163 גק"מ.

בחזית, התקינה ב.מ.וו מנוע היברידי בעל טכנולוגיה נפוצה ומעודכנת הממזגת בעירה וכוח חשמלי. מנוע ה-3.0 ל' כפול-מגדשי הטורבו שלה, מנפק הספק משולב של 340 כ"ס ו-40.9 קג"מ, בשידוך לתיבת הילוכים לה שמונה יחסי העברה. הביצועים אינם גולת הכותרת במסגרת החשיפה, אבל עם זמן מיאוץ מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, אי אפשר להתלונן שחסר לה מחץ מיידי. גם בתחום זלילת המשאבים יש בשורה חשובה: צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-14 ק"מ לליטר.

המנוע החשמלי (55 כ"ס) יעניק לסדרה 5 טווח נסיעה של ארבעה קילומטרים בהגבלה למהירות מרבית של 60 קמ"ש, עד לאוזלת כוחן של הסוללות. אלה מסוג ליתיום-יון, מותקנות בחלק האחורי בין קשתות הגלגלים (96 תאים) ומחסירות מנפח תא המטען (375 ל') כ-145 ל' של חלל. ב.מ.וו דאגה לכך שחלוקת המשקל תתוכנן על הצד הטוב ביותר, וטוענת שדגם ה-535 (עימו משווקת המערכת ההיברידית) שומר על תכונות הניהוג המרשימות של הסדרה.

כמו כן, סדרה 5 אקטיב-הייבריד מצוידת כמיטב המסורת בסגמנט הירקרק במנגון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת), שלל מערכות בטיחות מתוחכמות ואפילו לא חסכו עלינו עם קישוטים בטוב טעם: חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש, תא נוסעים מפואר בו תמצאנה מערכת בקרת אקלים מפוצלת לארבעה איזורים, תאורת דרך אדפטיבית לפי תנאי הדרך ועוד.

תחילת שיווק ב.מ.וו סדרה 5 אקטיב הייבריד צפויה לקראת תחילת 2012. מיבואנית ב.מ.וו לישראל קמור נמסר לוואלה! רכב כי הרלוונטיות לישראל נבדקת, אך טרם התקבלה החלטה.

ב.מ.וו סדרה 5 אקטיב-היברייד. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 5 אקטיב-היברייד/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • במו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully