וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוע אחד שווה ארבע מכוניות

ירון אדרי

4.10.2011 / 11:39

מחקר שנערך בבלגיה מצא כי עליה של 10 אחוזים במספר הרוכבים על דו גלגלי תביא לירידה של 40 אחוזים במספר המכוניות בכבישים

הנה מחקר שאולי כדאי לאנשי משרד התחבורה לקרוא בצוותא עם אנשי משרד האוצר - עליה של 10 אחוזים בשימוש בכלי רכב דו גלגליים תפחית את העומס בכבישים והפקקים ב-40 אחוזים. מעבר של 25 אחוזים מהנהגים לכלים דו גלגליים תהפוך את הפקקים לזכרון נשכח. המחקר נערך עבור איגוד המכוניות והאופנועים הבלגי (FEBIAC) על ידי מחלקת התחבורה והתנועה ואוניברסיטת ליובן. אצלנו התוצאות היו שונות?

על פי עורכי המחקר, כלים דו גלגליים הם הפתרון היעיל ביותר לניידות. קטנועים ואופנועים הינם ברי השגה בשל מחירם הנמוך (לפחות באירופה), צריכת הדלק שלהם עדיפה בהרבה על זו של מכונית ולא נדרש מקום רב כדי להחנותם. כמו כן, עומס תנועה שרק מתגבר ככל שמתווספות אליו מכוניות, לרוב אינו משפיע באופן מוחשי על משך זמן נסיעת הכלים הדו גלגליים כך שפקק אינו דבר שממש מטריד רוכבים. עוד מציינים עורכי המחקר כי לכלים אלה יש אף יתרונות רבים על פני תחבורה ציבורית ואפילו רכיבה על אופניים.

בריסל בירת בלגיה היא העיר הגדושה ביותר באירופה, ועורכי המחקר ביססו את מסקנותיהם על פי צפיות בציר המוביל מליובן אליה (כביש E40) בשעות השיא לאורך חודש מאי השנה. מסקנה נוספת שגיבשו היא כי בכל יום מאבדים הבלגים 15 אלף שעות בפקקים, שווה ערך ל-350 אלף יורו. זאת ועוד, המעבר לדו גלגלי תורם גם לצמצום זיהום האוויר.

פרט למסקנות, עורכי המחקר לא שוכחים כי כלי דו גלגלי פגיע יותר, וממליצים כי כל רוכב יעבור הכשרה מתאימה כדי להגביר את מעטפת הבטיחות סביבו ולהפחית את סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים. הגידול בכלים אלה יביא כמובן לירידה במספר המכוניות בכבישים, ומי שעדיין נשאר על ארבע גלגלים גם ישנה את אופי נהיגתו עם הזמן לאור העובדה שיותר רוכבים נמצאים סביבו. כך למעשה, עולה מהמחקר כי למעבר לרכיבה יש לא מעט יתרונות.

"המחקר מלמד אותנו כי כלי רכב דו גלגליים הם דרך מצויינת לצמצום הפקקים, שיפור זרימת התנועה ובכלל, דרך לשיפור איכות חיינו בערים", כך אומר ז'אק קומפן מזכ"ל איגוד תעשיית הדו גלגלי האירופי. נציין כי האיחוד האירופי שואף להביא לצמצום ניכר בזיהום האוויר שפולטות מכוניות נוסף על המאמץ לצמצום הקטל בכבישים, כך שעידוד מעבר לדו גלגלי הוא בהחלט דבר שעשוי לקבל משקל רב יותר בעתיד. ומה אצלנו? כמו תמיד, עושים את ההיפך.


עוד טכנולוגיה ומחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully