וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן חושפת גרסת על של ג'וק

ירון אדרי

4.10.2011 / 13:17

ג'וק, רכב הפנאי הצנום של ניסאן הופך למפלצת עם התאמת המנוע של ה-GT-R. איזה מדביר יצליח עכשיו לחסל אותו?

בשבועיים האחרונים החלו לצוץ שמועות על כך שניסאן מתכננת לשדך לרכב הפנאי הקומפקטי ג'וק מנוע חזק בהרבה מזה אליו הוא רגיל. כמה חזק? כמעט פי 5. למעשה, מדובר במנוע של מכונית ה'על' של היצרנית היפנית, ה-GT-R, בהכלאה מאוד מוזרה. כעת מגיע האישור הסופי שלשמועות היה בסיס איתן.

ניסאן ג'וק במבחן וואלה! רכב

ג'וק R הינו גרסת קונספט חד פעמית שלדברי ניסאן מטרתה לבחון את דעת הציבור על גרסה ספורטיבית קיצונית לקרוסאובר הפופולרי. מי שקיבלה מנדט להפיח בו חיים היא סדנת המירוצים הבריטית RML, זו שדאגה כי שברולט קרוז תהיה אלופת העולם ב-WTCC. לניסאן ו-RML יש היכרות רבת שנים משיתוף פעולה פורה שלהן על מסלולי המירוצים בבריטניה (ניסאן פרימרה הוכתרה לאלופת ה-BTCC בשנים 1998 ו-1999) וגם ביצירת מפלצות חד פעמיות. ב-2003 שידכה RML למכונית הקטנה מייקרה את מנוע המירוץ של פרימרה שהוחלף לאחר מכן במנוע ה-V6 של ה-350Z.

ניסאן ג'וק R. אתר יצרן
כמה כוח אפשר לשים על קרוסאובר אחד קטן? ניסאן ג'וק R/אתר יצרן

ניסאן מכנה את ג'וק R כקרוסאובר 'על' הראשון בעולם. ובהחלט אפשר לומר שהוא כזה כשאת מנוע ה-1.6 ל' הצנום מחליף מנוע V6 בנפח 3.8 ל' המפיק 520 כ"ס, יחד עם תיבת שישה הילוכים. בשל כך, ניסאן ויתרה גם על ההנעה הכפולה הסטנדרטית והתאימה לג'וק את זו של ה-GT-R עם שינויים נדרשים. התוצאה היא כ-4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. איך זה בהשוואה לרכב הפנאי פורשה קאיין?

ניסאן ג'וק R. אתר יצרן
העיצוב החריג הפך חריג עוד יותר/אתר יצרן

ג'וק R עדיין נמצא בשלבי פיתוח וטרם ידוע כיצד יראה המוצר המוגמר. על פי התמונות בכל אופן, ניתן להבין כי המתלים יוחלפו לקשיחים יותר, המרכב יונמך, יותאמו לו פגושים ואלמנטים אווירודינמיים היכן שצריך ועוד. תא הנוסעים לאחר שחוזק בכלוב התהפכות, יקבל את כל המחוונים כולל מסך ה-LCD של ה-GT-R שיותאמו לדשבורד והקונסולה הקיימים. עוד בתא הנוסעים ישלפו המושבים ובמקומם יותקנו שני מושבי מירוץ (באקט) כולל רתמות עם חמש נקודות עגינה בתקן FIA.

ניסאן ג'וק R. אתר יצרן
מרכב מונמך, פגושים ספורטיביים וספוילרים. איך?/אתר יצרן

ג'וק הפך לפופולרי מאוד מייד לאחר השקתו, ומעל ל-100 אלף יחידות ממנו נמכרו ברחבי העולם (כ-2,500 מהן בישראל מתחילת השנה). גרסת העל תקבל רישוי חוקי לנוע בכבישים וניסויי נהיגה יערכו בחודש נובמבר הקרוב, אולם אל תצפו ליותר מידי גם אם התוצאות והתגובות תהינה מרשימות מאוד. ניסאן מצהירה כי ג'וק R לא עתיד להפוך לגרסה סדרתי. אלא שאולי, אם דעת הקהל תהיה חיובית, הוא כן יסלול דרך לגרסה קצת יותר ספורטיבית שתצטרף להיצע הקיים.

ניסאן ג'וק R. אתר יצרן
ניסאן ג'וק R/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן
  • RML

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully