וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרטי מחדדת את הקילשון

ירון אדרי

6.10.2011 / 15:56

סדנת 'נוביטק טרידנטה' לקחה את הגרסה הקיצונית ביותר של מזרטי גרנטוריסמו והכפילה את כוחה. לפחות על העיצוב החיצוני הם מסכימים

עוד לפני שנספר לכם מה עשתה סדנת השיפורים 'נוביטק טרידנטה' לגרסת העל של מזרטי גרנטוריסמו, עצרו רגע ותראו איך היא נראית. הגוון הצהוב לטעמנו מתאים כל כך למרכב הקופה של ה-MC סטראדלה, והחישוקים השחורים רק מוסיפים לה יותר אלגנטיות כוחנית. וחסר להם שזה לא היה יוצא כך, היות ומדובר בדגם הכי מיוחד של היצרנית מאיטליה.

מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה של סדנת נוביטק טרידנטה. אתר יצרן
הצהוב שהכינה נוביטק טרידנטה ל-GT הכי קיצונית של מזרטי/אתר יצרן

ה-MC סטראדלה נחשפה בתערוכת פריס 2010, לפני שנה בדיוק. השינוי המשמעותי בה ביחס לגרסה הרגילה לא היה במנוע (תוספת של 10 כ"ס בלבד) אלא בהשלת ק"ג רבים ממשקלה. זאת לאחר ששורת המושבים מאחור הועפה וחומרים קלי משקל כמו קרבון ואלומיניום החליפו חלקי מתכת כבדים. כמו כן, הותאמו לה אלמנטים אווירודינמיים ואביזרים שיוסיפו לה עוד קצת ייחוד.

עיקר השיפור של נוביטק הוא במקום בו מזרטי בחרה שלא לנגוע - המנוע. ליחידת ה-V8 בנפח 4.7 ל' שודכו מגדש על, סעפת יניקה מוגדלת, מזרקי דלק בספיקה גבוהה ומערכת פליטה משופרת כדי שההספק יאמיר לכדי 645 כ"ס (ו-63.3 קג"מ), תוספת של 200 סוסים. כדי לאפשר למנוע לנשום ביעילות, נפער כונס אוויר במרכז מכסה המנוע העשוי קרבון.

מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה של סדנת נוביטק טרידנטה. אתר יצרן
יש סדנאות שיודעות שכל המוסיף גורע. חוץ מהמנוע כמובן/אתר יצרן

נוביטק כנראה מסכימים כי רק המנוע הוא החוליה החלשה ב-MC סטראדלה היות ובעיצוב החיצוני כמעט ולא נגעו. מה שכן חריג הם חישוקים בקוטר של 21 אינטש מלפנים ו-22 אינטש מאחור ועליהם צמיגי פירלי סופר ספורטיביים המתאימים לתוספת הגדולה בהספק. עוד כדי לאפשר לשלדה להתמודד עם תוספת הכוח נוספו מתלים מוקשחים (הנמכה של 25 מ"מ).

את התוצאה בת'כלס השארנו לסוף. מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה של סדנת נוביטק טרידנטה תאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר משתגידו את שמה המלא. היא עושה זאת בתוך 3.9 שניות ול-200 קמ"ש היא תגיע 11.4 שניות לאחר השיגור. המהירות המרבית משתנה בהתאם לדרישת הלקוחות כאשר האפשרות הרגילה תעצור את החגיגה ב-306 קמ"ש ושינוי קל ביחסי העברה יאפשר להגיע ל-330. ומה המחיר לחבילת השיפורים? 24 אלף יורו, גרושים למי שכבר יש מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה.

מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה של סדנת נוביטק טרידנטה. אתר יצרן
מזרטי גרנטוריסמו MC סטראדלה של סדנת נוביטק טרידנטה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully