וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קאמארו פותחת מבער

גנ'רל מוטורס חשפה את הגרסה השרירית ביותר של שברולט קאמארו קונברטיבל. שמונה צילינדרים מוגדשים ו-580 כ"ס. "היא תמרח לכם חיוך ענק על הפרצוף"

קצת אחרי הביקור של המדור עם שברולט בשוויץ, במסגרת חגיגות 100 השנים לקונצרן, מגיעה השאלה הבאה - כמה כוח זה די והותר בשברולט קאמארו? 300 כ"ס? 400 כ"ס? מסתבר שבשברולט לא ממש דופקים חשבון איפה עובר הגבול תחת מכסה המנוע. כי עכשיו, אחרי שהציגו את גרסת הקופה החזקה עם מנוע ה-LZ1, הם משחררים את התאומה פתוחת הגג (קונברטיבל) עם אותו המפלץ, ועם כל החיזוקים הנדרשים בשלדה כדי שלא תקרוס תחת העומסים.

"קאמארו ZL1 קונברטיבל תהיה למהדורה החזקה ביותר שאי פעם ייצרנו בסדרה הזאת", כך אומר אל אופנהיימר, סגן חטיבת המהנדסים בשברולט ארה"ב. "אני מבטיח לכם שהיא תמרח לכם חיוך על הפרצוף בכל פעם שתצאו איתה לכביש - עם רגל על הגז ושמיים פתוחים מעל ראשיכם". שברולט לא מסתפקת רק בתיאורים מפליגים אודותיה. הם אף מצהירים שהתחרות קטנה עליהם ומסמנים את פורשה 911 עם 530 כ"ס "בלבד", ואת שלבי GT קוברה לה 550 כ"ס כמועמדות לתבוסה, בין היתר (משום שגם מרצדס SL63AMG נמצאת ברשימת החיסולים).

מנוע ה-LZ1 של קאמארו, שמקור שמו מחטיבות הכוח של שברולט משנות ה-60, הוא מסדרת ה-LSA האחרונה של היצרנית המתוגברת במגדשי-על. הוא מפיק מנפח של 6.2 ל' 580 כ"ס כאמור ו-76.2 קג"מ, העוברים לסרן האחורי דרך תיבת ה-Tremec TR-6060 הידנית לה שישה יחסי העברה, שפותחה וחוזקה במיוחד עבור שני הדגמים של קאמארו. עוד בסט הנחשק מעט תוספות חיצוניות וכיתובים על גוף המושבים וספי הדלתות, המבדלים אותה מהגרסה הסגורה.

קאמארו קונברטיבל זכתה למקצה שדרוגים בכל המערכות, החל מהשלדה ועד למתלים ולבלמים. הסיבה (מעבר למעשית) היא על מנת לאפשר לקונים לבחור בין שתי מכוניות בעלות ביצועים כמעט זהים, כך שהגרסה הפתוחה לא תהיה נחותה מהקופה. על הכביש היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ומהירותה המרבית הוגבלה אלקטרונית ל-250 קמ"ש. בהנחה שכל החבילה הזאת תעבור לכביש בלי הנחות, היא אולי תתקרב להישגי הקופה מנורבורגרינג - 7:41 ד' להקפה.

מי שיפקיד קרוב ל-52 אלף דולרים (כ-195 אלף שקלים), יזכה בקיץ הבא לקבריולה שלא מפחדת להביט לגרמניות בלבן של העיניים. אך מי שלא מסוגל להמתין לבואה של ה-LZ1, יכול בהחלט לפנות לסדנת 'הנסי פרפורמנס', שלרגל 20 שנות קיומה הפיקה גרסה חגיגית ועצבנית במיוחד של קאמארו קונברטיבל תחת הכותר HPE700, עם לא פחות מ-725 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. בכל מקרה מוטב שתרפדו היטב את חשבון הבנק, שכן עבורה תאלצו לשלם מעבר ל-65 אלף דולרים (כ-240 אלף שקלים). ככה זה כשמייצרים רק 24 עותקים ויוצאים מסדנה אגדית.

שברולט קאמארו מסדנת הנסי (700HPE). אתר יצרן
ואם זה לא מספיק לכם אז יש את הנסי, עם 700 כ"ס/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully