וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיביות לכל כיס: 80 עד 120 אלף שקלים

טיפוס למחירים גבוהים מ-80 אלף שקלים פותח דלת אל אפשרויות בשני השווקים - המשומש והחדש. מה יש, מה אין, וכמה זה שווה לכם?

במחירים שנעים בין 80 ל-120 אלף שקלים ישנן יותר אופציות חדשות. כאלה שלא תשלחנה אותנו למוסך עשר פעמים בחודש. בטווח הנ"ל הטכנולוגיות מעודכנות ופחות נתונות לכשלים מוזרים, ומשקפות את הקדמה של שנות ה-2000. גם מרכזי השירות בארץ לא נאלצים לאבד את דרכם (וסבלנותם) במחסן כדי לאתר לנו חלקי חילוף. אז הפעם בחלק הרביעי, חלק מהדגמים המופיעים נדירים מאוד - אך שווים כל אגורה, ואת השאר תוכלו למצוא בלוחות בתדירות גבוהה.

סיאט לאון TSI ו-FR

לא כולם אוהבים את העיצוב של הלאון החדשה. יש לה מבט משונה בעיניים וקווי מתאר שמזכירים מיקרוואן משפחתי. וזו גישה שונה לחלוטין מהדור הקודם והאגרסיבי. יחד עם זאת, מדובר במכונת נהיגה מעולה שמציעה לכם לפחות שני מרחבים (זולתי הקופרה היקרה) לפעול בהם – TSI או FR. הפערים במנועים גדולים אך התמורה מצוינת מכל אחד. גרסת ה-TSI הידנית (ששה הילוכים) מנפקת כ-160 כ"ס ומציגה גמישות גדולה על טווח הסל"ד, וה-FR שאלה את המנוע מגולף GTI ומעבירה לכביש 200 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות). שתיהן מעניקות חווית נהיגה ספורטיבית, אך מי שלא רוצה להתפשר על נוחות, אולי יעדיף את ה-TSI שקל יותר (וזול) לחיות איתה ביום יום.

סובארו אימפרזה STI

"אסתי" זה לא (רק) שם של מורה. סובארו אימפרזה STI היא רפליקת הראלי האותנטית. היא הדבר הכי קרוב ביחס אל אותה אימפרזה טורבו מסבב ה-WRC. מנוע הבוקסר מחלץ בגרסאות וותיקות 265 כ"ס, ובמהדורות מאוחרות אחרי שנת 2004 בסביבות 280 כ"ס מנפח של 2.5 ל' טורבו. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות על השעון ולעומת ה-WRX היא מציעה חבילת ביצועים הרבה יותר מושחזת ותוקפנית. שוב, כמו עם ה-WRX, זה לא בא בלי הוצאות. חשבון שמן בתחנת הדלק יחכה לכם כנגד צריכת בנזין שלא יורדת מ-6 ק"מ לליטר ביום טוב, עם רגל קלה על הגז.

פולקסווגן גולף GTI

הדור החמישי של פולקסווגן גולף GTI' החזיר משהו מהכבוד האבוד של הסדרה הקומפקטית החמה אחרי הרבה שנים של אכזבות. במיוחד בעקבות הדור הרביעי הכרסתן והמתקלקל. הגרמנים החליטו שב-2005 עם השקת הגולף החדשה תשוב גם ה-GTI למקורותיה ושורשיה. הביצועים ממנוע ה-2.0 ל' טורבו הניבו כמו בלאון FR כאמור 200 כ"ס, ושודכו לתיבה רובוטית או ידנית. רמיסה של דוושת ההאצה תשגר אותה ב-6.9 שניות ל-100 קמ"ש. תוסיפו לזה את הפרקטיות בתא הנוסעים (מימדים, תא מטען) וקיבלתם מכונית ספורטיבית שלא חוסכת עליכם בכלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מיני קופר S

מיני קופר S היא מכונית שזוכה בארץ לביקוש גבוה, אבל אף אחד לא שומע על זה כי מחירה טרם צנח בצורה משמעותית. כעת, גרסאות פחות וותיקות של ה-S מתחילות לטפטף אל מתחת ל-120 אלף השקלים, וזה אומר שמומלץ לפקוח עין למקרה שאחת מהן נודדת החוצה ללוח המשומשות. מנוע ה-1.6 ל' טורבו של ב.מ.וו מעניק לה תפוקה של 175 כ"ס ואפס ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. על ההתנהגות המופתית שלה אין מה להוסיף, אבל עדיף להימנע מלהושיב אנשים במושב האחורי או לחשוב להעמיס עליה ציוד - מרווח זה לא הצד החזק שלה.

הונדה S2000

מי שרוצה לנהוג על אמת, בלי חסמים, מוטב שייקח שנייה לשקול את הרודסטר האטמוספרית המופרעת של הונדה, ה-S2000. נהגים שרכשו אותה מתארים אופנוע על ארבעה גלגלים בשל העוצמה הממכרת שהיא שולחת לגלגלים מאחור - 240 כ"ס דרך תיבה ידנית. ההתנהגות שלה מצריכה יד מ-א-ו-ד אחראית על ההגה ורגל רגישה על הבלמים והגז. יחד עם מאזדה MX5, היא כנראה הרודסטר הקלאסית הטובה מסוגה. וגם היקרה שבהן. נקווה שהונדה לא תאכזב ותחליף אותה במכונית שראויה לרשת את מקומה בכבוד.

אלפא רומיאו 147 GTA

אלפא נשענה על היכולת של ה-147 להתמודד מול עומסים גדולים. כנראה שקצת יותר מידי. בשנת 2002 המותג האיטלקי חשף את הגרסה החזקה ביותר של הקומפקטית האיטלקית - אלפא 147 GTA. היה לה מנוע 3.2 ל' שישה צילינדרים בעל תפוקה מרבית של 250 כ"ס בחיבור להנעה קדמית. היא לא הייתה מכונית קלה במיוחד - 1.9 טון עם נהג, והסתבכה קצת עם המומנט בגלגלים הקדמיים. אולם הביצועים שלה היו מעולים עם 0-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ומהירות מרבית שעוברת 250 קמ"ש. בארץ יש כמה אקזמפלרים בודדים של 156 GTA סטיישן עם מנוע זהה אגב, אבל היא עוד יותר נדירה מה-147.

אודי TT

אודי TT מציגה בעיה: ספורטיבית או דוגמנית אופנה? התשובה אינה חד-משמעית. לאודי TT יש את כל הכלים להיות מכונית ספורטיבית לא רעה, שכן את סעיף העיצוב היא לוקחת בלי בעיות. מנוע הטורבו שלה עם 180 כ"ס גם הוא מתמגל, ואם גרסת הקוואטרו 225 כ"ס רודסטר מתגנבת לתקציב בהחלט הסתדרתם. על אף זאת, היא לא בהכרח מהמכוניות המשכנעות ביותר בפיתולים משום שעם הנעה קדמית ההיגוי מלאכותי מידי. פרט לכך, היא נוטה כיום למשוך טיפוסים שמזניחים אותה ומקצרים את חייה, ולא נדיר להתקל ביד עשירית ואפילו יותר.

יונדאי וולוסטר

"מנוע עם 140 כ"ס לא יכול להיות ספורטיבי". תלוי. יונדאי השיקה השנה את וולוסטר ארוזה בעיצוב יוצא דופן (גם קופה וגם 4 דלתות) ותיבה ידנית או כפולת מצמד DCT. במחיר שמתחיל ב-110 אלף שקלים יונדאי וולוסטר מציעה תמורה טובה לשקל, ולכן היא מומלצת למי שרוצה ספורטיבית למחצה ח-ד-ש-ה מהניילונים. לקטני האמונה נמליץ לבצע נסיעת מבחן לפני השחיטה בפומבי, וכדאי שתנצלו את הזמן לבדוק גם את הגרסה הרובוטית המצוינת.

עוד אפשרויות:, מאזדה MX5, ב.מ.וו Z4 קבריולה, ב.מ.וו 330, אלפא רומיאו GT סלהספיד (לבדוק היטב את תקינות הגיר הרובוטי)

יקר מידי? נסו ספורטיביות עד 80 אלף שקלים

יש גם זולות יותר

וגם למי שרק מתחיל

עוד חדשות בוואלה! רכב

איזו ספורטיבית הכי עושה לכם את זה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully