וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קטנוע הונדה ויז'ן החדש

23.10.2011 / 8:44

הונדה ויז'ן, קטנוע הבסיס החדש של הונדה מגיע למבחן ראשון וחושף שימושיות, ידידותיות, חיסכון ופשטות. שווה 14,000 שקל?

גם בסקירה מרפרפת של דוחות מסירות כלי הדו-גלגלי בישראל עולות מספר תובנות חשובות. אחד, ישראל היא שוק של קטנועים. שתיים, אם כבר קטנועים, אז הרוב המוחץ שייך לקטגוריית ה-125 סמ"ק. שלוש, אופנועים הופכים להיות חפצי מותרות. ארבע, השוק מתחיל להתעורר שוב. אל ההנחה האחרונה ניתן להוסיף גם את הציפייה להוזלה הקרבה בביטוח החובה שתחזיר את התעריפים לרמות שפויות יותר וגם את התקווה לנסיקה בכמות הכלים החדשים הודות לכך.

הקטנוע החדש, הונדה ויז'ן, שהושק בקיץ האחרון, מנסה לגשת ישר ללב הקונצנזוס. קודם כל, מדובר בקטנוע, אחר כך, מדובר בכלי המשתייך לקבוצת ה'עד 125 סמ"ק'. הוא מגיע לישראל כמחליפו (בהדרגה) של הונדה ניו-ליד, לא לפני שקיבל חופן שדרוגים על פני זה ותומחר באופן תחרותי של 13,400 שקל בלבד. שווה? יצאנו לבדוק.

מבחן דו גלגלי קטנוע הונדה ויז'ן 125. קובי ליאני
מבחן דו גלגלי קטנוע הונדה ויז'ן 125/קובי ליאני

זול במחיר, לא באיכות

במפגש ראשון עם הונדה ויז'ן החדש, מבחינים קודם כל בממדיו הצנועים. לא מדובר במיניאטורה על שני גלגלים, אבל הוא בהחלט נראה צר (67 ס"מ) וארוך (184.5 ס"מ) יחסית למקביליו בשוק. בחזיתו יחידת תאורה משולשת - שתי יחידות תאורה משתלבות בצורה נאה בחזיתו ואחת נוספת שוכנת על גבי מסכת הכידון. מתחת מבחינים בכנף חדה וחצופה ומתחת בגלגל גדול מבעבר - 14 אינטש לעומת 12 בלבד בהונדה ניו ליד היוצא.

המושב שלו תואם את המראה הצר והארוך עם מבנה דומה וכשיושבים על גבי זה, נראה שיש מקום רב לנוע לפנים או לאחור בהתאם למבנה הגוף של הרוכבים. הרצפה שטוחה וזה בהחלט נעים וגם המרחב לברכיים סביר. למרות המיקום הנמוך יחסית של הכידון, גם כשמצודדים את זה עד סוף מהלכו, הוא אינו פוגש את הברכיים וזה בהחלט טוב.

על גבי הכידון נמצא אחד מלוחות המחוונים הבסיסיים שראינו עד כה בכלי חדש ומודרני. המעט אינפורמציה שיש לו להציע אכן ברורה לקריאה (מיקום הלוח נמוך ומצריך הורדה ממשית של הראש מטה ברכיבה כדי לקרוא את זה), אך היא מועטה לכל הדעות. בזו תמצאו מד מהירות, מד דלק, מד מרחק לא מתאפס ו... זהו. ממש זהו.

מתחת למושב תמצאו מקום לקסדה אחת מלאה (רצוי לא גדולה מדי) ומתחת לכידון ישנם שני תאים שימושיים (פתוחים) משני הצדדים. כלים המיועדים לחברות שליחויות יוצעו גם עם סבל אחורי כאופציה. מעבר לכך, למרות מחירו הנמוך וארץ ייצורו (סין), בכל מבחן אצבעות מדוקדק, הויז'ן ממחיש גם במקרה הזה שהונדה השתדלו לשמור על סטנדרט האיכות המוכר. אין פינות חדות, אין גימור מרושל. הכל נראה נטוע במקומו וגם ברכיבה בכבישים משובשים מאוד, לא נשמע אף צקצוק ממלבושי הפלסטיק שלו.

מבחן דו גלגלי קטנוע הונדה ויז'ן 125. קובי ליאני
האיכות טובה וישנם שני תאים פתוחים משני צדי הכידון/קובי ליאני

חלש, אבל יעיל

הויז'ן הוא לא טורף הרמזורים העירוני. בעצם, הוא לא טורף בכלל. משקלו אמנם נמוך ועומד על 102 ק"ג בלבד, אך המנוע שלו שנמדד ב-108 סמ"קים בלבד, מפיק רק 8.3 כ"ס ב-8,000 סל"ד וכן שיא מומנט של 0.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד. צניעות, זה שם המשחק כן, אבל גם הבטחה לצריכת דלק מרשימה. היצרן מדבר על מספרים אופטימיים של כ-52 קילומטרים לליטר, אולם במבחן הזה הוא הצליח להגיע רק ל-33 ק"מ לליטר.

הסיבה, החולשה המורגשת של המנוע מצריכה מהרוכב לרכב לפרקי זמן ממושכים עם המצערת מסובבת עד לעצר, בתחינה לקבל תנועה סבירה בלבד. זמני האצה מעמידה ל-100 קמ"ש לא מדדנו לו, שכן הוא לא מגיע ל-100 קמ"ש. על פי מכשיר ה-GPS, ההונדה הזה "עוצר", או לפחות מפסיק להתקדם מעבר למהירות מרבית של 94 קמ"ש. גם ההעפלה למהירות שכזו אורכת זמן מרחק וזמן רבים. לדוגמה, בהאצה מקסימלית ממחלף גלילות צפונה (על דרך נמיר) ממצב עמידה ברמזור, רק מעט לאחר תחנת הדלק (צפונית לסינימה סיטי), הראה מחוון המהירות מעט פחות מ-100 קמ"ש. זה לא נעים לראות משאית וולוו שטוחת פנים במרחק 3 מטרים מהעורף שלכם. עם זאת, יתכן ונתון זה ישתפר כאשר המנוע הבתול שקיבלנו (פחות מ-500 ק"מ) ישתחרר מעט.

גם בעיר הוא לא הקטנוע המהיר ביותר ורק אם שדרגתם את עצמכם מקטנוע 50 סמ"ק או 125 ענתיקה, תרגישו בזרימה חזקה יותר. אבל כשמכניסים למשוואה את היכולת שלו להשתחל בתנועה, מקבלים כלי מגניב לגמרי. ממד הרוחב המצומצם שלו יעביר אותו בין מראות המכוניות, גם כשקשה להאמין שניתן לעבור שם. גם זווית הצידוד של הכידון שלו נדיבה במיוחד ונדמה שהוא מסוגל לבצע פניית פרסה כמו מחוגה בשיעור שרטוט.

חבילת הבסיס

אחרי שלושה צמתים, מתמכרים ליכולת ההשתחלות שלו בעיר הצפופה, אך מבינים שאין ממש טעם לנסות לצאת ממנה לכבישים מהירים יותר. גם המתלים שלו בסיסיים למדי, אבל הם רכים כדי לספוג את רוב השיבושים העירוניים, ורק בורות ביוב מוגבהים ואלימים גורמים לחבטה אי שם למטה ובישבן. אם כבר נגענו בזה, המושב הרך משלים את תפישת השימוש של הכלי הקטן - רכיבות קצרות מכאן לשם, הדומות לקפיצות שליחות זריזות. אחרת, כשמבלים על זה למשך יותר מחצי שעה, הוא מתחיל להציק בחוסר נוחות.

הבלמים, גם כן עושים את עבודה ואף מעבר לכך. הונדה התקינו בויז'ן דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מלפנים ותוף מאחור וכן את מערכת הבלימה המשולבת שלהם. וזה עובד? כן, עובד בכלל לא רע. עצמת הבלימה טובה גם מלפנים וגם מאחור ובהפעלה חזקה של שניהם, מתקבלת נשיכה חזקה וטווח עצירה קצר.

על כיף והנאה מהרכיבה אי אפשר ממש לדבר פה, אלא אם הכיף שלכם במקרה הזה מגיע ממקומות אחרים. לא מחדות או מתחושות ספורטיביות, אלא מיעלות וזריזות וכאן יש לו המון להציע. הצמיגים שלו מעניקים אחיזה טובה גם על האספלט התל-אביבי ובהחלט יש תחושה שאפשר לסמוך עליו שלא יפתיע במקומות המועדים לפורענות בתחום האחיזה.

מבחן דו גלגלי קטנוע הונדה ויז'ן 125. קובי ליאני
מבחן דו גלגלי קטנוע הונדה ויז'ן 125/קובי ליאני

אפשר להזמין שליחות?

הביקורת החוזרת על הכלים הדו-גלגליים של הונדה בישראל, נוגעת ישירות בבעיית התמחור כאן. אל מרבית הכלים המוצעים כאן, מוצמד תג מחיר גבוה, לעתים באחוזים רבים לעומת המתחרים. אולם במקרה הזה, הונדה מנסים, ממש מנסים לשנות גישה. 13,400 שקל (לפני אגרות) הוא סכום נמוך למדי תמורת קטנוע בישראל, אבל הוויז'ן לא מרגיש זול או מרושל כפי שניתן לחשוד מתמחור נמוך שכזה.

הוא יעיל, חסכוני (33 ק"מ לליטר במבחן כאמור), שימושי (תאי אחסון + סבל) וגם בנוי היטב. אין כל כך טעם (או כדאיות) לצאת עמו מהעיר, אבל בתוכה הוא פנטסטי ולכן יתאים קודם כל לעסקי שליחויות ואח"כ לרוכבים עירוניים שצריכים כלי יעיל, זול ואיכותי לקפוץ איתו מהבית לעבודה, לים וכו'. אז שווה? כן.

עוד מבחני דו-גלגלי בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפיסבוק על הונדה ויז'ן החדש

הונדה ויז'ן 125 סמ"ק. אתר יצרן
הונדה ויז'ן 125 סמ"ק/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully