וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך פתאום פיאט בצרות?

פיאט רושמת ירידה במכירותיה בשני הרבעונים האחרונים ושפל הכנסות מזה שני עשורים. היו"ר מרצ'יונה: "2012 לא תהיה שנה טובה לשוק באירופה"

פיאט דיווחה על ירידה בשיעור של 12 אחוזים במכירותיה באירופה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כך על פי רויטרס. מדובר בנתון חמור מזה שספג התאגיד אשתקד, אז נתח מכירות רכב שלו בשוק האירופי ירדו מ-8.3 אחוזים ל-7.2 אחוזים בלבד. אפילו במעוז הביתי באיטליה מתקשה פיאט לנפק מספרים חיוביים ולהתאושש, שכן שם מדובר בשפל חסר תקדים של 20 שנה במסירות רכב חדש. משבר באופק?

יו"ר הקונצרן סרג'יו מרצ'יונה חושש שהמצב רק הולך ומחמיר באירופה שעה שאיטליה ממשיכה לאבד גובה. "בשנה הבאה לא יחול כנראה שיפור משמעותי. אין טעם בכלל לחשוב על דגמים חדשים בינתיים בארסנל של פיאט", כך הסביר בפני סוכנות הידיעות. כל המפעלים המרכזיים של פיאט, חמישה במספר, פועלים תחת הפסדים יש לציין.

סימן לחרדה השוררת בפיאט בלט במסגרת תערוכת פרנקפורט. החברה הציגה מראה מחודש לפונטו הקטנה, ולמעשה השיבה אותה אל צורתה המקורית ונפטרה מהשם 'איוו' של הדור האחרון שהוכתר כאכזבה. בפיאט ינסו לשווק את הדגם מרוענן כבר בתקופה הקרבה, ותוך כדי כך יחשפו טכנולוגיות מנועיות מוקטנות וירוקות, שתשפרנה את החדרתה לסגמנט הסופרמיני.

אחת הסיבות לכך שפיאט מקרטעת נעוצה בהצלחה של קרייזלר, אותה הצילה לפני כשלוש שנים מפשיטת רגל. מרבית המשאבים של החברה האיטלקית הופנו לשיקום המותג האמריקני. לראייה, באותה התקופה במהלכה פיאט ירדה במכירות, קרייזלר הניבה צמיחה של 21 אחוזים בשישה חודשים. "חלק מהעסקים שלנו במצב טוב ויש כסף נזיל, וחלק אחר בעסקינו דורש שיפור. אין ספק שאירופה מדאיגה אותנו יותר מארה"ב", כך מוסיף מרצ'יונה.

אלפא רומיאו אגב, המותג הספורטיבי של פיאט, היה מתוכנן לחזור לצפון ארה"ב כבר השנה, לאחר כמעט 17 שנים של היעדרות. אלא שבפיאט ממשיכים לדחות את האירוע משום שתחזית המכירות התפוגגה; במקום 300 אלף מכירות בין 2006 ל-2010, אלפא רומיאו הסתפקה רק במחצית מכך. כעת הם אומרים ש-2014 מסתמנת כריאלית יותר להשקה מחודשת, כשברקע הם שוללים שמועות על מכירת המותג לפולקסווגן, בפעם השלישית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully