וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים לאודי A4

שלוש שנים אחרי הדור האחרון, אודי חושפת דגם מתוח פנים למשפחתית הגדולה והחשובה A4. בין החידושים תא נוסעים מפואר ונגיש יותר ומנועים מחוזקים וחסכוניים

אודי הציגה בגרמניה את מתיחת הפנים של המשפחתית החשובה שלה A4. הרענון התקופתי מגיע כשלוש שנים אחרי שאודי חשפה את המכונית באופן רשמי, כשבמעמד זה תתווספנה כל התצורות הפופולאריות באירופה: סטיישן (אוונט), קבריולה, סדאן ומהדורות ה-S הספורטיביות, שרמזים להן נחשפו בתערוכת הרכב בז'נבה כשהן חמושות במנועי טורבו מחוזקים וקומפקטיים (0-100 קמ"ש ב-5 שניות).

שלא כמו ב.מ.וו, שהשיקה דגם חדש לחלוטין לסדרה 3 אחרי כמעט 6 שנים, אודי בוחרת במתיחת פנים די בסיסית, המשנה רק במעט את ההופעה הכללית שלה מבחוץ ומעדכנת חלק מן המערכות הפנימיות של הרכב בתא הנוסעים ומתחת למכסה המנוע. שינויים במימדים לא נרשמים, להוציא גדילה למעט סמלית ברוחב, וכן גם באיכות התרכובות אין קפיצת מדרגה רצינית ביחס לדגם הנוכחי. אולם, מאחר ואודי A4 זקוקה לארכת שהיה נוספת בכשנתיים לפחות, החטיבה הגרמנית על אף זאת מקדמת כמה טכנולוגיות חדשניות בחסותה ומשדרגת איכויות בקבינה.

הצורה החיצונית כאמור נותרה כמעט כשהייתה. הפרטים הקוסמטים במסגרת מתיחת הפנים, כוללים הוספת שבכה קדמית רחבה המשווה את פרצופה לזו של האחות הגדולה A6וכן אל הקטנה שבהן אודי A1. נורות LED הן חלק בלתי נפרד מהחבילה, ואלה מתחברות יותר לעיצוב הדינאמי של ה-A5. בחלק האחורי מספרים באודי כי הדגמים יגיעו מצוידים במפלטים כפולים בסינר התחתון, גם הפשוטים שבהם.

בתא הנוסעים האווירה מחוזקת על ידי ממשק MMI פתוח וקל יותר לתפעול. אודי מעדכנת את הסביבה הכללית עם חומרים מעט יותר איכותיים (במיוחד במערך הקונסולה) ומחליפה את גלגל ההגה לעיצוב חדש, וכך עושה לכמה מתגים בשטח תעלת ההילוכים. אחת התוספות הטכנולוגיות שנכנסות לשימוש בצד ההתנהגותי תהיה מערכת היגוי אלקטרו-מכאנית, כמו שעושה רוב התעשייה. עוד בחזית עניני בטיחות כמו התרעה על עייפות באמצעות מנגנון המפקח על עירנות הנהג, ובמידת הצורך מקרין תמונה המבקשת לעצור בלוח המחוונים.

סדרת המנועים של אודי A4 כוללת שימוש נרחב ביחידות הטורבו-דיזל TDI, בהספקים שנעים בין 120 ועד 180 כ"ס חמושים במנגנון 'עצור וסע', לצד מנועי הבנזין המסורתיים - כולם מהקו המודרני של החברה. מנוע הבנזין המעניין ביותר לסדרה יגיע בנפח של 1.8 ל' TFSI עם 170 כ"ס, הצורך בממוצע כ-17.4 ק"מ לליטר, ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, בשידוך לתיבה רובוטית כפולת מצמד לה שבעה הילוכים. גרסאות מנוע בסיסיות וזולות יותר תחלנה עם 120 כ"ס מנפח של 1.8 ל' ועד 210 כ"ס (2.0 ל'), ל-330 כ"ס בגרסת ה-S הכוחנית ביותר.

ה-A4 המחודשת תושק בחודשים הקרובים, כשסדרה 3 החדשה תמתין לה מעבר לפינה. מיבואנית אודי לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי מועד הגעתה טרם נקבע.

אודי A4. אתר יצרן
אודי A4/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully