וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: ב.מ.וו סדרה 3 חדשה

דור חדש של ב.מ.וו סדרה 3 הוצג בגרמניה. רשימת החידושים כוללת ממדים מוגדלים, מנועי טורבו חסכוניים ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית לראשונה בסגמנט

במהלך סוף השבוע חשפה ב.מ.וו את המכונית החשובה ביותר שלה לשנים הקרובות - סדרה 3 החדשה. האירוע החגיגי נחנך 36 שנים אחרי הדור המייסד, שבע שנים לנוכחי ושנה לאחר מתיחת הפנים האחרונה ב-2010. במטה החברה במינכן מספרים על צמיחה בממדים, הפחתה במשקל, טכנולוגיות הינע משוכללות (כולל מערכת הנעה היברידית), יוקרה משודרגת ולראשונה בקטגורית מכוניות הסלון הקומפקטיות, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, וכן אופציה להנעה כפולה.

סדרה 3 היא המכונית הרווחית ביותר של ב.מ.וו בכל הזמנים: מעל 40 אחוזים נתח הכנסות החברה ממכירות רכב חדש נבעו ישירות מקבוצת הסלון הקומפקטית בחמש השנים שחלפו, ומתוך אלה 100 אלף מסירות בארה"ב נרשמו רק אשתקד. סדרה 3 הנכנסת תשווק תחת קוד הזיהוי F30 ותירש את המיתוג E90, ששירת את היצרנית בהצלחה משנת 2005 וזקף לזכותה בין היתר תארים על אמינות במסגרת מבחני שביעות רצון באירופה. הדגם החדש, דור שישי, פותח במשך ארבע שנים על פלטפורמה חדשה בצלמן של סדרות 5 ו-7, ואימץ הרבה מן המוטיבים החיצוניים משתי האחיות הבכירות.

הופעה ותא נוסעים

בהשוואה ל-E90, סדרה 3 החדשה ארוכה יותר ב-9.3 ס"מ (4.52 מ'), בסיס הגלגלים צמח ב-5.8 ס"מ ל-2.81 מ', הרוחב כמעט זהה (1.83 מ') והגובה גם כן (1.42 מ'). אולם, במרחב האחורי חל שיפור במרווח הרגליים, המרפקים והראשים, בזכות תכנון מחדש של חלל הפנים ועיצוב המושבים ומרווחי השורות. צמיחה נוספת נרשמת גם בתא המטען שנפחו תפח במקצת ל-480 ל' לעומת 460 ל' בדור היוצא של סדרה 3. בנוסף לכך, ב.מ.וו הצליחה לכסח כ-40 קילוגרמים ממשקלה הכללי ולשפר את מקדם הגרר ל-0.26.

הופעתה של סדרה 3 החדשה דומה לזו של סדרה 5, והיא תשווק כאמור בכל המרכבים (סטיישן, קופה, קבריולה, סדאן). החלק הקדמי מאופיין לצד הריאות הכפולות המסורתיות בבתי תאורה נמוכים ומלוכסנים, קווי מותנים צרים יותר ושילוב של צללית ארוכה המשווה לה חזות של סדרה 1 סדאן, רק ארוכה ומפוארת ממנה, בהתאם למעמדה. רשימת האופציות במערך הקוסמטי תכלול נורות LED (בחבילת הקסנון בלבד) וכן חישוקים רחבים בקוטר של 17 עד 18 אינטשים.

חלל הנוסעים מקבל רשימה ארוכה (ואולי גם נדיבה יותר) של מרכיבים מבעבר. הקונסולה פונה כהרגלה לנהג הספורטיבי עם גלגל הגה עב-קוטר, לוח מחוונים קלאסי של ב.מ.וו - ברור ונטול גימיקים, ועיצוב מחדש לתעלת המרכזית עליה מותקנת ידית ההילוכים. מפרט המכונית נחלק לחמישה, עם אופציה למהדורות ספורט המשדרגות למושבים בתפירה ייחודית, גוונים חיצוניים שונים וצבעים מופרדים על פי גובה לחלקי התפאורה הקדמית.

כסטנדרט תכלול סדרה 3 החדשה בקרת אקלים מפוצלת, ממשק בלוטות', ממשק ה-iDrive לשליטה על מערכת הבידור, הקרנת מידע על זגוגית הרכב מול הנהג (תצוגה עלית), סיוע לחניה כולל מערכת אוטומטית (חיישנים מסביב לרכב) ועוד.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה (שנת דגם 2012). אתר יצרן
תא הנוסעים. יותר אבזור./אתר יצרן

מנועי טורבו, תיבת שמונה הילוכים

אחת השאלות הבוערות היא מה גורל ההיגוי בדור החדש. ובכן, ב.מ.וו תכננה הפעם אופציה להגה אלקטרו-מכאני פרט לזה החשמלי, ולא בלבד חשמלי כפי שקיים בסדרה 5. בחברה מאמינים שעל אף המגרעות הגנטיות אפשר לחלץ ממערכות חשמליות הגאים בעלי מענה הולם לצרכי הנהגים הדינאמיים, מבלי להתפשר על איכויות הניהוג האפרוריות בעידן המודרני. זה לא אידאלי, אבל כנראה שפשוט אין ברירה אלא להתמודד עם הגזירה הזאת ולקוות לטוב. עד היום, קשה לומר שב.מ.וו אכזבה לעומת המתחרות אודי ומרצדס, או בכלל.

סדרת המנועים של סדרה 3 החדשה תופעל בתחילת הדרך עם ארבע חטיבות כוח מרכזיות, ועל רקע בכורה למערכת הנעה היברידית - 'אקטיבהייבריד', המחזקת את השקתה של סדרה 1 האקולוגית וה-X5 ההיברידי בשנה הבאה בחסות חטיבת 'איפשנטדיימיקס'. הבסיס יחל עם מנועי ארבעה צילינדרים בהספקים מרביים להם 135 כ"ס ועד 245 כ"ס (328) בהגדשת טורבו בנפחי 1.6 ל' ו-2.0 ל' (טווין סקרול בעל פעולה מפוצלת לטורבו). גם מנועי ה-3.0 ל' שישה צילינדרים הבכירים יזכו לטורבו בגרסת ה-335, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות באמצעות תיבה ידנית לה שישה הילוכים.

הפרט העסיסי בכל הסדרה הוא השקת תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה כולל תפעול מגלגל ההגה, בלעדית לב.מ.וו בקבוצת מכוניות הסלון הבינונית. הטכנולוגיה של ZF כמו בסדרה 5 תתיר לשדכה הן למנועי הבנזין והן למנועי הדיזל ב-320 (חביבת אירופה) כולל המצאות מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) התורם להפחתת תצרוכת הבנזין ודילול פליטת דו תחמוצת הפחמן. הגרסה ההיברידית (שני מנועים חשמלים ובערה) עליה הפרטים מעטים, תשקף הפחתה ממוצעת של צריכת הדלק בשיעור של כ-20 אחוזים ביחס לגרסה החסכונית ביותר של סדרה 3 החדשה.

ב.מ.וו תעלה את המכונית לראווה בתערוכת דטרויט בינואר הקרוב. אירופה תקבלה בתערוכת ז'נבה ומכירות ראשונות תחלה בעוד כשנה לערך. ומה קורה אצל השכנים? המתחרים הישירים לא דוגרים על אוויר; אודי ערוכה לחשוף את ה-A4 החדשה לקראת 2013 ומרצדס מטפטפת ממש לאחרונה מידע על חידושים ב-C קלאס הבאה. הסיבוב הבא על סיפון השלוש נמצא כבר מעבר לפינה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • במו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully