וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיביות לכל כיס: 150 עד 250 אלף שקלים

אחרי שסקרנו מגוון מכוניות ספורטיביות משומשות, נעבור להתרכז חלקית בשדרת החדשות ובכמה דגמים יוצאי דופן, כולל אחת שלא מטנפת את הסביבה

בשונה ממכונית משפחתית, הרבה יותר קשה לרכוש רכב ספורטיבי חדש. איך שלא נגמרת ההרפתקה הזאת, בסופה מרגישים שאולי מוטב היה להמתין עד קצת כדי לא לפספס את רכב החלומות. בשורה התחתונה, אין באמת הרבה חלופות במחירים דומים: כל דגם, כל ארץ מוצא, מביאים למגרש זהות אישית. החוכמה היא לנתח את הדרישות מלכתחילה כדאי בכל זאת לחזור הביתה שמחים ומרוצים. מה עומד לקנייה בישראל בין 150 ל-250 אלף שקלים? התשובות בהמשך.

אלפא מיטו (156 כ"ס ותלתן ירוק)

העובדה שאלפא רומיאו מיטו מבוססת על פיאט פונטו אינה עומדת לחובתה. א. כי אין שום דבר רע בפלטפורמה של פיאט. ב. כולם עושים את זה היום. ג. עם עיצוב כזה מושך מה זה בכלל משנה? למי שחפץ ביופי מהול באופי, אלפא רומיאו מיטו היא בחירה קלאסית וצעירה. בין אם זו ה-156 כ"ס או התלתן ירוק (170 כ"ס), התמורה משתיהן עולה על החסרונות הבודדים, שבד"כ מסתכמים בשיקלולים כגון ירידת ערך או אמינות מוטלת בספק (שהיום השתפרה פלאים). מי שמסוגל להתגבר על ההיבטים האלה יזכה בפרטנרית מהנה. אפשר גם ג'ולייטה אם חסר לכם מקום.

פולקסווגן שירוקו

המיתוג היוקרתי של פולקסווגן מעניק לשירוקו יתרון משמעותי במחירים הנ"ל. שירוקו היא מכונית קופה מעוצבת (3 דלתות), איכותית וחסכונית, שמצוידת במנוע טורבו שמפיק 160 כ"ס וחיבור לתיבות ידניות ששה הילוכים, או רובוטיות עם שבעה. ברוב המבחנים שערכנו לה היא הוכיחה רהיטות בתחום ההנעה (0-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות) אך קצת אכזבה בהתנהגות הכביש. אפשר לבחור גם במנוע צנוע לו 1.4 ל' ו-122 כ"ס, במחיר זול יותר של 150 אלף שקלים. ומי שממש חייב פולקסווגן, תבדקו גם את הפולו GTI החדשה.

סובארו B4 R

למרות שהיא כבר בת קרוב ל-6 שנים, סובארו B4, או מדויק יותר לומר - גרסתה הבכירה ביותר - 3.0 ל' SPEC B, היא עדיין מכונית שיכולה לעשות פדיחות לספורטיביות חדשות. מנוע הבוקסר הענקי השוכן אצלה בחזית, מנפק הספק של 245 כ"ס ומאיץ ב-1.6 טון שלה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות דרך תיבה ידנית עם שישה יחסי העברה. חוץ מזה יש לה מערכת מתלים משוכללת שמחזירה עם התנהגות כביש מרתקת וחווית נהיגה שלא תשכחו להרבה זמן. כמו כל מנועי הבוקסר גם היא שתיינית דלק כפייתית, ולוגמת בממוצע כ-6 ק"מ לליטר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מיצובישי לנסר EVO וראלי-ארט

מיצובישי לנסר אוולושן, לא הייתה האגדה שהיא היום אילולא נהג הראלי טומי מאקינן, שבזכותו קטפה הלנסר (סופר) של שנות ה-90, מספר תארים במסגרת אליפות העולם ב-WRC. לקח לה מעט זמן להיכנס לשוק הפרטי, כאשר רק לקראת 1998 סדנת ראלי-ארט תכננה למיצובישי מכונית ספורטיבית שימושית, שיכולה לתת מענה לחבילה הקיצונית של סובארו אימפרזה טורבו.

הגרסה הבכירה של אוולושן מצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו עם לא פחות מ-300 כ"ס, ועל התנהגות הכביש שלה אין מה להכביר למי שאוהב לראות את העולם על הצד ולגרום לחברים שלו לבחילות. 0-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש מבטיחים שטף של אדרנלין. מי שמעדיף גרסה מתונה יכול לבחור במיצובישי אבו-ראלי-ארט, שהיא הרבה פחות מדויקת וחדה מאבולושן, וגם חמושה בתיבה רובוטית כפולת מצמד ו-240 כ"ס.

אודי S3

אודי S3 אפשר למצוא היום במחירים הרבה יותר שפויים. זו עדיין מכונית יקרה ויוקרתית, אבל ריבוי גרסאות הטורבו של פולקסווגן וסיאט הוזילו את מחירן. יחידת הכוח המשותפת לכלל החטיבות מפיקה מ-2.0 ל' טורבו תפוקה מרבית של 265 כ"ס, עם 5.7 שניות על השעון מ-0 ל-100 קמ"ש. הנעה כפולה תשמור עליכם פחות או יותר יציבים על הכביש ובטוחים, אבל תצפו ממנה לריגושים גדולים. מדובר במכונית די מנותקת מבחינה תחושתית וגם לא הכי נוחה בעולם. אפשרות אחרת - סיאט לאון קופרה.

פיג'ו RCZ

ההפתעה הכי גדולה שפיג'ו הנחיתה עלינו בשנים האחרונות. פיג'ו RCZ נוצרה כדי להתחרות מול אודי TT, אבל היא הרבה יותר זולה ממנה. גרסאות ה-1.6 ל' THP אולי תהיינה מעט חלשות עם 156 כ"ס, אבל גרסת ה-200 כ"ס היא כבר סיפור שונה לחלוטין. הנתונים על הנייר: 0-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. אחת המכוניות הספורטיביות הנאות ביותר על הכביש אם לא איכפת לכם לוותר על שני מושבים מאחור. והיא גם חסכונית בדלק.

אלפא רומיאו GT

אלפא רומיאו 156 שימשה את האיטלקים כדי לייצר מכונית סלון-קופה ענקית ויפיפייה בשנת 2003, העונה לשם GT, תחת בית המעצבים של ברטונה. היא משווקת עם שני מנועים - 2.0 ל' ו-167 כ"ס, ו-3.2 ל' עם 250 כ"ס. מנוע הארבעה צילינדרים אינו מהשריריים ביותר שאלפא הוציאה, ולכן, אם אפשר למצוא, נסו להתמקד ב-3.2 ל' האלגנטית והחזקה עם תיבה ידנית. הסלהספיד לא להיט, וגם יקרה מאוד לתיקון אם מתקלקלת.

500 אבארת' ופונטו אבארת'

השקת מותג אבארת' בישראל הייתה אירוע חסר תקדים בשנים האחרונות. מי האמין שנראה פה מותג ייעודי! למכוניות ספורטיביות קיצוניות? את הפגישה הראשונה מולן ערכנו לפני שנה וחצי בדייט לוהט עם ה-500 העקרבית (137 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות) שהשאירה לנו טעם מתוק פה ועקיצות קטנות בישבן. אחריה הגיעה הפונטו אבארת' עם הספק של 167 כ"ס ועשתה לנו בדיוק אותו הדבר. איך נתמצת את הנוכחות שלהן? כיף לראות וכיף לנהוג.

הונדה CR-Z

הונדה CR-Z היא מכונית הספורט הפוליטית של המאה ה-21, בזכות המנוע ההיברידי, כמובן. להונדה הזאת יש גם עיצוב מרהיב שלא משאיר אף אחד ברחוב אדיש כלפיה. כשלכך מוסיפים מנוע עם 122 כ"ס (כן, זה לא נשמע כמו טיל קרקע - אבל זה מספיק) לצד ניהוג כביש די מרשים, ותא נוסעים באווירה מיוחדת, יש לכם אפשרות להיות חריגים בנוף המקומי, ועל הדרך לחסוך כמה שקלים בארנק. ויש גם את העניין הפעוט הזה של אמינות המנועים שלה, שפשוט לא מתקלקלים לעולם.

רנו מגאן RS

גם בגלגולה הקודם, רנו מגאן RS הייתה מכונית ספורטיבית מומלצת. מרכיבים שגרעו ממנה הסתכמו בעיקר בעיצוב ובאספקטים מסוימים בתכנון ההיקפי של הרכב (במיוחד בעניין האיכות הפנימית). הגרסה החדשה נראית הרבה יותר קרבית, מושכת ומצודדת, ואיכות תא הנוסעים ברמה גבוהה מאי פעם. מנוע ה-2.0 ל' טורבו מחלץ 250 כ"ס ומשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות. היא גם זולה יותר ממחיריה בעבר, עם תג התחלתי של 230 אלף שקלים אחרי כמה תוספות.

עוד אפשרויות: מאזדה MX5, סיאט איביזה FR, סיטרואן DS3, פולקסווגן גולף GTI, רנו קליאו ספורט, ב.מ.וו 330 ידנית.


מה אפשר לקנות עד 140 אלף שקל?

ספורטיביות עד 80 אלף שקלים

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully