וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני רודסטר מסמנת את מאזדה MX5

ירון אדרי

30.10.2011 / 11:57

חודשים ספורים לאחר השקת מכונית הקופה, חושפת ב.מ.וו את מיני רודסטר, דו מושבית פתוחת גג שתציע תשובה יוקרתית ליפנית מאזדה MX5 מיאטה

ב.מ.וו שמה לעצמה למטרה לקדם את מיני, מבלי לשכוח את עברה המפואר. אלא שזו הפעם הראשונה בתולדות היצרנית הבריטית שיש לה מכונית רודסטר, ועל כן היא מציינת נקודה חשובה בהיסטורית המותג. מיני רודסטר היא הדגם השישי של היצרנית בעידנה המודרני, ואחות כמעט תאומה למיני קופה שנחשפה לאחרונה.

מיני רודסטר. אתר יצרן
אותה מיני מוכרת רק עם שני מושבים ותא מטען כפול בנפחו/אתר יצרן

אלא שלא מדובר במכונית חדשה במלוא מובן המילה היות ובבסיסה היא אותה מיני האצ'בק המוכרת. אורכה 3.73 מ', רוחבה 1.68 מ', גובהה 1.39 מ' ובסיס גלגליה 2.47 מ'. ההבדל המוחשי הוא הסתפקות בשני מושבים בלבד, כאשר המרוויח הגדול הוא תא המטען שנפחו הוכפל ל-240 ליטרים. עיצוב תא הנוסעים נותר ללא שינוי.

אחת המעלות של מיני היא התנהגות כביש ובכל הזדמנות משווים אותה למכונית קארטינג. גם הפעם היצרנית עושה זאת וכדי להמחיש את תשומת הלב הרבה שניתנה לסעיף ההנאה מנהיגה שוב מזכירים את מכונית המירוץ הקטנה. הפעם גם ישנה חשיבות גדולה להצהרות, היות והרודסטר צריכה להתמודד מול מאזדה MX5 מיאטה שתתחדש בקרוב, בשוק מצומצם יחסית כשלזכות היפנית עומד מוניטין מצויין ופרט חשוב נוסף כשהנאה מנהיגה נמצאת על הפרק - הנעה אחורית.

מיני רודסטר. אתר יצרן
מיני רודסטר/אתר יצרן

השלב הראשון בכיול השלדה ומכלוליה היה הנמכת המרכב ב-20 מ"מ. עם מרכז הכובד שירד, הותאמו מתלים נאותים כדי שרוכשי הרודסטר יקבלו חבילה דינמית בהרבה מזו שמקבלים רוכשי מיני קבריולה. יתרון נוסף, אווירודינמי, מעניקה השמשה שקיבלה זווית חדה יותר וגג בד שומר על משקל נמוך יחסית לעומת גג קשיח אם היה נבחר.

ההשקה הרשמית של מיני רודסטר צפויה לחודשי האביב של 2012 עם ארבע גרסאות, לא שונות מהדגמים הנוכחיים המוכרים. גרסת הבסיס תהיה קופר עם מנוע 1.6 ל' שיפיק 122 כ"ס ובמקביל לה גרסת הטורבו דיזל קופר SD שתציע 2.0 ל' ו-143 כ"ס. שתי הגרסאות הבכירות תהינה קופר S בעלת מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ל' עם 184 כ"ס וגרסת ג'ון קופר וורקס שתפיק מאותו המנוע 211 כ"ס. תיבות שישה הילוכים ידניות ואוטומטיות תוצענה לבחירה בכל אחת מהגרסאות (פרט ל-JCW שתוצע עם תיבה ידנית בלבד).

עם תחילת השיווק באביב הבא כאמור, מחיריה הצפויים של מיני רודסטר באירופה צפויים להתחיל בכ-20 אלף יורו (כ-105 אלף שקלים לפני מסים). מחברת קמור יבואנית מיני לישראל נמסר כי עדיין לא ידוע מועד הגעתה אלינו.

מיני רודסטר. אתר יצרן
מיני רודסטר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully