וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונית הסולארית יוצאת לסיבוב בישראל

1.11.2011 / 15:05

מתוך המטרה להגביר את המודעות לניצול אנרגיית השמש, יצא לואיס פאלמר והמונית החשמלית למסע ברחבי ישראל

בנוכחות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושגריר שוויץ בישראל, אירחה המועצה לישראל יפה את לואיס פאלמר, נהג המונית הסולארית שינסע בכל רחבי ישראל במטרה להגברת המודעות לניצול אנרגיית השמש.

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
המונית הסולארית בישראל/קובי ליאני

המונית הסולארית של לואיס פאלמר הגיעה לישראל לאחר שהשלימה מסע בן 60,000 ק"מ ו-40 מדינות מסביב לעולם באמצעות ניצול אנרגיית השמש. המונית הסולארית של לואיס פאלמר בנויה משלדת אלומיניום קלילה וממנוע חשמלי קטן ששואב אנרגיה מסוללות שמסוגלות לספק טווח נסיעה של 300 קילומטרים ונטענות באמצעות נגרר של קולטים סולאריים בשטח של 5 מטרים מרובעים בלבד.

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל/קובי ליאני

מטרת הגעת המונית הסולארית היא הגברת המודעות לניצול 280 ימי השמש בישראל והסרת החסמים הבירוקרטיים כנגד התקנת קולטים סולאריים לניצול אנרגיית השמש. פאלמר: "בגרמניה כבר כמעט בכלל גג בית מגורים ובית עסק לוחות קולטים סולאריים וכאן אצלכם בישראל יש הרבה יותר שמש, אבל כמעט אפס ניצול של האנרגיה הנקיה והבלתי נדלית הזו".

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
טווח נסיעה של 300 קילומטרים/קובי ליאני

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: יש חוסר הבנה בישראל לנושא הסולארי ולנושא זיהום האוויר. זיהום האוויר מהתחבורה הוא המפגע הגדול ביותר באיכות האוויר בישראל. בעוד שני עשורים נהיה אחת המדינות הצפופות בעולם בה 92 אחוז מהאוכלוסיה גרים בתוך העיר אז הנזקים העיקריים מזיהום אוויר נגרמים מתחום הרכב ולכן מציאת חלופות אנרגטיות חשובות לנו. חשוב לזכור שמכל ליטר בנזין שאתם מכניסים לרכב, אתם מעבירים דולר או שניים לכיס אל איראן, כווית ואפילו אירגוני טרור.

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
קולטני השמש/קובי ליאני

היום הקצנו מיליארד שקלים למציאת חלופות לדלקים הרגילים בישראל, אבל החשיבותהזו עוד לא חלחלו אל כל משרדי הממשלה. אנחנו תקועים בסבך הבירוקרטיה ולצערנו למרות ריבוי ימי השמש, אנחנו המדינה האחרונה בניצול אנרגיית השמש ולכן החשיבות שלהמונית הסולארית של לואיס פאלמר. אם עוד חברי כנסת יסעו עם לואיס פאלמר, אולי ירד להם האסימון בנושא".

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל/קובי ליאני

זו הפעם הראשונה בה מכונית סולארית מקיפה את העולם. לואיס הגה את הרעיון בשנת 1982 להקיף את העולם עם רכב סולארי לאחר שיעור באיכות הסביבה בבית הספר. אז החליט להיות חלק מהפיתרון ולא מהבעיה וגם עשרים שנה אח"כ לאחר שראה שלא ניתן לרכוש מכוניות סולאריות, החליט לבנות אחת בעצמו ולהוכיח שאפשר להקיף עמה את העולם.

לאחר שנאבק בקשיים בירוקרטיים ובמתכננים שדרשו 4 מיליון יורו כדי לבנות עבורו, בנה בעצמו ובעזרת האוניברסיטה הטכנולוגית של שוויץ רכב סולארי שמסוגל להגיע ל-90 קמ"ש, שבנוי משלדת אלומיניום קלילה, אוחז בכביש עם שני גלגלים מלפנים ואחד מאחור, עםמנוע חשמלי, סוללה ומקום לשני אנשים.

המכונית הסולארית נקראית מונית משום שבמסעו התלוו אליו יותר מ-1,000 איש במושב שלצידו. את מסעו הוא קבע כמעט באקראיות והוא הופתע מכמות העניין שהוא הצליח ליצור מסביב לעולם.

המונית הסולארית של לואיס פאלמר בישראל. קובי ליאני
לואיס הגה את הרעיון בשנת 1982 להקיף את העולם עם רכב סולארי לאחר שיעור באיכות הסביבה בבית הספר/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully