וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ: סנגיונג קורנדו החדש

רכב הפנאי סנגיונג קורנדו מושק בישראל ושם למטרה את יונדאי ix35. בתפריט: מנוע טורבו דיזל, תיבה אוטומטית ורמת אבזור גבוהה. החל מ-170 אלף שקלים

באירוע שהתקיים היום (שני) בתל-אביב, חשפה יבואנית מותג סנגיונג לישראל חברת טלקאר את רכב הפנאי החדש קורנדו. הדור הרביעי שונה באופן משמעותי מקודמו שיועד חלקית גם לשטח, ומתמקד בקבוצת הפנאי הרכה המאכלסת קרוסאוברים דוגמת יונדאי ix35 הפופולרי והתאום קיה ספורטז', המיובא אף הוא על ידי טלקאר. בשלב ראשוני ימסר קורנדו החדש בגרסת טורבו-דיזל בלבד ורמת אבזור אחידה, כאשר באמצע 2012 תתווסף מהדורת הבנזין.

סנגיונג קורנאדו בישראל. ניר בן טובים
סנגיונג קורנדו החדש הגיע ארצה/ניר בן טובים

שובו של קורנדו (בתרגום לאנגלית Korea can do) מייצג את הרכב הראשון שמיוצר בפיקוח חברת מהינדרה ההודית, שרכשה את המותג הקוריאני במרץ האחרון ולמעשה הצילה אותו מפשיטת רגל. הוא מבוסס על קונספט ה-C200 שהוצג לפני שלוש שנים בפריס, ושורטט על ידי סדנת העיצוב האיטלקית של ג'יוג'ארו (איטלדיזיין) שאחראית גם לנוסחים קודמים של המותג, ביניהם רקסטון.

בחזיתו של קורנדו שוכן מנוע טורבו-דיזל (משותף למרצדס) בנפח 2.0 ל' CRDI. היחידה מצוידת בהגדשת טורבו בגאומטריה משתנה, כאשר ההספק המרבי עומד על 175 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-36.7 קג"מ מטווח שנע בין 2,000 ל-3,000 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה (פיתוח אוסטרלי), עם תפעול ידני מגלגל ההגה. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-13.3 ק"מ לליטר (10.4 בעיר), תאוצתו ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות ומהירותו המרבית כ-187 קמ"ש. פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) היא 157 גק"מ.

מערכת ההנעה של קורנדו תציע לבחירה הנעה כפולה או קדמית, בכפוף למחירים. סנגיונג לא ממש מדברים על שטח נוכח מרווח גחון מוגבל של 18 סנטימטרים (זווית גישה 22 מעלות, נטישה 28), אך המערכות התומכות תספקנה צליחה בשטחים שעלולים להיות קשוחים יותר למתחריו. מערכת ההינע הכפולה משולבת עם מנגנוני בטיחות מתקדמים (יציבות, התהפכות, סיוע בלימה, משיכה, זינוק בעליה). עוד במגננה הבטיחותית של קורנדו שש כריות אוויר ומתג ניתוק לנוסע הקדמי.

במידותיו של סנגיונג קורנדו אין הבדלים גדולים לעומת שאר משתתפי הסגמנט. האורך מקצה לקצה עומד על 4.41 מ', הרוחב 1.83, גובהו 1.71 מ' ובסיס הגלגלים 2.65 מ'. תא המטען מציע נפח של 404 ל' ללא קיפול השורה השנייה, כשיחד עם רצפה שטוחה תהיה לו יכולת נשיאה שימושית למדיי. משקלו הכללי כ-1.7 טון.

רמת האבזור של קורנדו אחידה בשני הדגמים (הנעה קדמית או כפולה כאמור), אך גבוהה ומרשימה כפי שלמדנו לקבל מקוריאה בשנים האחרונות. פרט לכך שאיכות החומרים נראית (ומרגישה) איכותית משהייתה בעבר, רשימת המרכיבים בתא הנוסעים הורחבה לאין שיעור.

כסטנדרט, כולל קורנדו החדש מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, כניסות USB וממשקים נוספים למערכת השמע, בלוטות' מובנה, בקרת שיוט (עם בורר ECO לחסכון בדלק), תא עליון למשקפי שמש, אופציה לחלון בגג (דגמי הנעה כפולה), חיישני חנייה, תאי אחסון רבים וחימום למושבים הקדמיים.

מחירו של סנגיונג קורנדו בישראל יעמוד על 170 אלף שקלים לגרסת ההנעה הקדמית, ו-179 אלף שקלים לבכירה בהיצע עם הנעה כפולה. אחריות היבואנית היא ל-3 שנים או 100 אלף קילומטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סנגיונג קורנאדו בישראל. ניר בן טובים
תא הנוסעים. עלייה באיכות החומרים והנדסת האנוש/ניר בן טובים

מה בעתיד?

סנסיונג כידוע לא היה מותג שווה ערך למקביליו הדרום קוריאניים יונדאי וקיה, והיצרנית בכלל התקשתה להתברג בישראל ובעולם. השנה, ובמהלך השנה הבאה, מקווים אנשי טלקאר לראות צמיחה בקרב סנגיונג בזכות קורנדו החדש. יעד המכירות עומד על כ-300 כלי-רכב לגרסת הטורבו-דיזל הנוכחית, ועוד כמה מאות לגרסת הבנזין שתצטרף באמצע 2012. בסיכום הכללי, חוזים בטלקאר מסירות של כ-1,000 יחידות עד סוף השנה הבאה.

עוד חידושים שצפויים בקרוב הם מתיחת פנים לרקסטון והצגת מספר דגמים חדשים ביניהם פיק-אפ חדש, קיירון מעודכן, רודיאוס מתוח פנים וכן נבחנת כעת אפשרות תקינה למכונית הדגל צ'יירמן. לקראת 2014, אם הכול יתנהל כשורה, תפרוץ סנגיונג לקבוצת הסופרמיני ולקרוסאוברים הקומפקטיים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully