וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת בעלות על רכב תכלול בדיקה ברשם המשכונות

ירון אדרי

8.11.2011 / 7:37

הצעת חוק של ח"כ גדעון עזרא לפיה תבוצע בדיקת משכון על רכב בעת העברת בעלות עברה בוועדת הכלכלה של הכנסת בקריאה שניה ושלישית. תכנס לתוקפה רק ב-2013

העברת בעלות תכלול גם בדיקה ברשם המשכונות, אבל רק משנת 2013. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בנושא העברת בעלות על כלי רכב. לפי ההצעה, לפני העברת הבעלות תחויב רשות הרישוי לבדוק במרוכז את כל הבעיות האפשריות שיכולות להגביל את ביצועה. בכלל זה האם שולמו כל האגרות והמסים החלים על כלי הרכב, האם קיימים עיקולים, הגבלות אחרות או משכונים הרשומים ברשם המשכונות.

לדבר יוזם הצעת החוק ח"כ גדעון עזרא, היא נועדה לשפר את מצבם של רוכשי רכב מיד שנייה. כיום לא ניתן להעביר בעלות בבנק הדואר רק אם נרשם עיקול או משכון על כלי הרכב ברישומי רשות הרישוי, אולם אם קיים רישום משכון בידי רשם המשכונות הקונה לא יכול לדעת זאת אלא אם יבדוק זאת בעצמו. שירות זה ניתן בתשלום על ידי רשות הדואר.

כאמור, התיקון בפקודת התעבורה יעשה רק ב-1 בינואר 2013, כאשר עד לזמן זה יותקנו התקנות שצריכות להסדיר את הבדיקה ברשם המשכונות. לדברי עזרא, בזמן זה כדי לחסוך כסף לציבור יוקמו עמדות שירות, אך לא ברור מתי זה יקרה. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה-הכהן אמר כי "ההצעה תמנע הפתעות ממי שרוכש כלי רכב מיד שנייה, תקל עליו ותסיר חסמים. זו חקיקה שרק עושה טוב".


קונים רכב משומש? כדאי שתדעו

לפורום וואלה! רכב

לדף הפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully