וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ממשיכה לדבוק בקונספט החשמלי

ירון אדרי

8.11.2011 / 16:02

תערוכת טוקיו תציג לעולם את ניסאן פיבו 3, עוד חשמלית עירונית קטנה שאוהבת את הסביבה. היא גם יודעת למצוא חניה בעצמה

ניסאן הציגה לעולם את פיבו קונספט בשנת 2005, מכונית עירונית חשמלית קטנה ועגלגלה עם תא (בועת) נוסעים המסתובב על צירו. בשנת 2007 הוצגה פיבו 2 שהציגה מראה שובבי יותר ולבועת הנוסעים המסתובבת נוספו גם גלגלים הניתנים לסיבוב אנכי של 90 מעלות. ארבע שנים מאוחר יותר, ועם פתיחת תערוכת טוקיו בסוף החודש הנוכחי, ניסאן תחשוף את הגרסה השלישית לחשמלית הקונספטואלית שכעת נראית בשלה יותר לחיים האמיתיים.

ניסאן פיבו 3 קונספט. אתר יצרן
המראה הבועתי נעלם, כל השאר נשאר. ניסאן פיבו 3/אתר יצרן

פרט לשם, פיבו 3 אימצה מאחיותיה המוקדמות לא מעט אלמנטים, למעט העיצוב מה שמעלה את השאלה מדוע לא לתת לה כבר שם חדש. בכל מקרה, העיצוב העגול פינה מקומו למרכב זוויתי שנראה פונקציונלי יותר, כשתא הנוסעים ממשיך להציע מושב מרכזי לנהג ועוד שני מושבים לצידו. לעומת הקונספטים הקודמים, הפעם מדובר במכונית שנראית ריאלית יותר לייצור סדרתי.

ניסאן לא מוסרת יותר מידי נתונים מספריים על הקונספט, ורק מסתפקת בלספר לנו על שני מנועים חשמליים המותקנים בתוך הגלגלים. בשל מידותיה הצנועות, פיבו 3 מתאימה ביותר לשימוש עירוני ועם אורך של פחות משלושה מטרים ורדיוס סיבוב של כארבעה מטרים, אפשר לחנות בקלות. כמו פיבו הקודמת, גם במקרה זה גלגליה מסתובבים על צירם האנכי כי לאפשר לה את יכולת התמרון.

ניסאן פיבו 3 קונספט. אתר יצרן
ניסאן פיבו 3 קונספט/אתר יצרן

פיבו 3 מצויידת במערכת אוטונומית המכונה AVP (סימול ל-Automated Valet Parking) המסוגלת למצוא לבדה את מקום החניה המועדף באמצעות אפליקציה אינטרנטית. ואם זה לבדו לא מספיק בעולם של היום, היא גם יודעת להחנות בעצמה (ובזמן זה גם להתחבר למקור טעינה) ואף להגיע בעצמה לנהג שיקרא לה באמצעות הטלפון הנייד שלו.

כאמור, ניסאן פיבו 3 תיחשף עם פתיחת תערוכת טוקיו ותצטרף לשורה ארוכה של מכוניות קונספט חשמליות שהציגה היצרנית במרוצת השנים. אלא שבניגוד לעבר, כיום כשהיפנית כבר משווקת מכונית חשמלית טהורה בדמות ליף, ויחד עם העיצוב המתאים יותר לתקופתנו, נראה שהפעם המרחק בין הקונספט לייצור הינו קטן מתמיד. האם את פיבו 4 נוכל כבר לרכוש?

ניסאן פיבו 3 קונספט. אתר יצרן
ניסאן פיבו 3 קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully