וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה ריי: קופסה עירונית?

קיה מציגה בלעדית לשוק הדרום קוריאני את העירונית הזעירה ריי שתתברג תחת מכונית המיני פיקנטו. לישראל, היא לא תגיע

יצרניות הרכב האסיתיות נערכות למספר תערוכות בינלאומיות, ביניהן טוקיו הקרובה ולוס אנג'לס הרחוקה. שני השווקים האלה משמעותיים ליצרניות דרום-קוריאניות, אולם אלה אינן שוכחות שאת הכסף קודם כל סופרים בבית. אי לזאת, קיה מציגה כעת עבור הקהל המקומי שלה, מכונית מיקרווואנית קטנה העונה לשם ריי (RAY), או "קרן-אור", כאחות מוקטנת לסול ולפיקנטו. אלינו היא לא תנדוד.

בעיצוב החיצוני נוכח מיזוג ברור בין קיה סול לפיקנטו. הממדים, על אף שלא פורסמו, סביר שינועו סביב ה-3.5 מטרים לאורך לכל היותר. למכונית הסדרתית תצורת קופסה עם גובה ומרחב שאמורים לספק שינוע לחמישה ללא הרבה דוחק. בקיה מספרים על דלתות הזזה בצד הנוסע ודלת תא מטען שתפאשר נגישות מרבית להטענת ציוד. עוד נאמר כי ריי חמושה בנורות LED (כן, אפילו במכוניות זולות) כדי לחזק את מקדם ההופעה.

על מנועים אין מידע, ובכלל כל הפירוט הטכני נותר מאחרי הקלעים. קיה תככנה מספר יחידות כוח מוקטנות לשווקים מתפתחים ביניהן מתחת ל-800 סמ"ק, ולכן בהחלט על הפרק שגם ריי תצטייד באחת מאלה, ותפיק ביצועים שמתאימים לחיים העירוניים. צריכת דלק נמוכה ונתון דו-תחמוצת פחמן (CO2) הם חלק מהחבילה.

מי שחזה שקיה תעבד את הכותר RAY לטובת מכונית קופה רעיונית, כפי שהסתמן בתערוכת שיקגו אשתקד, התבדה כאמור. אך בכל מקרה לא צריך להיות מאוכזבים. לקיה יש מכונית קופה מפוארת שמיועדת להגיע לשלב ייצור בשנה הבאה. היא לא נראית כמו קופסה, והמנוע שלה יהיה הרבה יותר גדול מליטר אחד בנפח. אותה אולי נקבל בשערי הארץ מתישהו בעתיד.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully