וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי: אחת לכיס ואחד לסביבה

מיצובישי תחשוף בתערוכת טוקיו את המכונית העירונית מיראג' ואת הקונספט ההיברידי PX לקבוצת הפנאי שינוע ל-800 קילומטרים בין טעינות

למיצובישי אין אשליות באשר לעתיד הקודר על פני כדור הארץ: מוטב להפנות את מרב המשאבים לטכנולוגיות אקולוגיות, חלילה נחנק על הכביש. בשנים האחרונות היא עשתה זאת באמצעות מערכות ה-MiEV הנקיות שנכנסו לפעולה בדגמים עירוניים וזריזים. דגמים יעודיים שאת חלקם חווינו בארץ במסגרת נסיעות קצרות, ואחרים שיגיעו בהמשך הדרך, כולל היורשת של מיצובישי אבולושן שעל פי דיווחים תצטייד במערכת הנעה היברידית (מי היה מאמין).

אבל תערוכת טוקיו בפתח, ומיצובישי מציגה מכונית אחת חדשה ואחת בתנור בשלבי עשייה. החשובה ביניהן להווה היא מיראג' הקטנה, שאמורה להצטרף למכוניות מיני מוזלות במרכזי הערים בעולם. הדגם הבכיר הוא הרעיוני לקבוצת הפנאי בשם PX MiEV II, בקרביו הותקנה מערכת הנעה היברידית חשמלית עם טווח נסיעה משוער של 800 קילומטרים.

מיראג', שנולדה כקונספט גלובאלי אשתקד, נוסדה על שם מכונית ותיקה של מיצובישי שיצאה לאור בשלהי שנות ה-70, ושאותה מכירים בישראל בשם קולט ולפרקים כדגמי הסדאן של לנסר. בדירוג הגדלים, קולט הנוכחית כבר עוצבה למיקרוואן משונה וחסר פרופרציות, ואילו לנסר המשיכה להיות מכונית משפחתית שזוכה לתשומת לב בעיקר בגלל העיצוב. אז נותרה משבצת פנויה.

מיראג', תאמץ את הכינוי ההיסטורי עבור דגם חדש שתוכנן מהרצפה. היא תבוסס על פלטפורמה שתעניק לה ממדים נדיבים בסגמנט המיני ומקום סביר לחמישה אנשים. אורכה של המכונית עומד על 3.71 מ', הרוחב 1.66 מ' והגובה כ-1.50 לערך. בחזיתה הותקן מנוע בנפח 1,000 סמ"ק, שלושה צילינדרים משודך לתיבה רציפה, הכולל מערכת 'עצור וסע', ושעתיד להחזיר בממוצע כ-30 קילומטרים לליטר בתחנת הדלק. ההספק ושאר הביצועים טרם פורסמו. מיראג' תושק במחצית השניה של 2012 בתאילנד, ואולי תגיע לישראל.

לצד דגמים סדרתיים ביניהם ASX הקומפקטי, יצורפו דוכני הקונספט בחזקתם מיצובישי תחשוף את רכב הפנאי ההיברידי PX-MiEV II בטכנולוגית שקע-תקע - התשובה של החברה היפנית לדגמים כגון שברולט קרוז למשל. הוא דומה בגודלו ליתר הקרוסאוברים הנפוצים (אורך 4.65, רוחב 1.83 מ', גובה 1.68 מ'), אולם יוותר על מעט מהשימושיות הבסיסית, בשל אחסון הסוללות בחלק האחורי.

מערכת ההינע של מיצובישי PX מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ל' בחזית, משודך למערכת הנעה כפולה ותיבה רציפה. ההספק המשולב עומד על כ-200 כ"ס, כאשר תומך בו מנוע עזר מגדיל טווח חשמלי הטוען את הסוללות במהלך הנסיעה. זה יעניק לו (תאורטית) טווח שיוט של קרוב ל-800 קילומטרים או 50 קילומטרים על כוחן של הסוללות לבדן. מכאן שצריכת הדלק הממוצעת היא כ-60 קילומטר לליטר. במיצובישי טוענים לביצועי כביש "של מנוע V6" באריזה משפחתית וידידותית לריאות. כעת נותר לראות כמה זמן ייקח עד שהרכב יגיע לשלב ייצור סדרתי.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully